آتش زدن و غارت چند ساختمان اداری و بانک شهرستان نجف آباد+ تصاویر و فیلم
آتش زدن و غارت چند ساختمان اداری و بانک شهرستان نجف آباد+ تصاویر و فیلم
از پیش از ظهر دیروز یکشنبه 26 آبان 98 تجمع های اعتراض به گرانی بنزین، در مرکز شهر نجف آباد دوباره شکل گرفت و به تدریج به خشونت کشیده شد. نیروهای امنیتی و انتظامی مانع از شکل گیری تجمع و ایجاد راه بندان در باغ ملی (میدان حضرت امام) شدند و درگیری ها به خیابان شریعتی، فردوسی مرکزی، امام خمینی، دانش و چند خیابان دیگر کشیده شد.

آتش زدن و غارت چند ساختمان اداری و بانک شهرستان نجف آباد+ تصاویر و فیلم

از پیش از ظهر دیروز یکشنبه ۲۶ آبان ۹۸ تجمع های اعتراض به گرانی بنزین، در مرکز شهر نجف آباد دوباره شکل گرفت و به تدریج به خشونت کشیده شد. نیروهای امنیتی و انتظامی مانع از شکل گیری تجمع و ایجاد راه بندان در باغ ملی (میدان حضرت امام) شدند و درگیری ها به خیابان شریعتی، فردوسی مرکزی، امام خمینی، دانش و چند خیابان دیگر کشیده شد.

این درگیری ها با کش و قوس های مکرر تا حوالی اذان مغرب ادامه داشت و در نهایت قبل از تاریک شدن هوا، نیروهای امنیتی بر اوضاع مسلط شده و اوضاع عادی به تمامی معابر مرکزی شهر نجف آباد بازگشت. طی این اغتشاش ها به بسیاری از زیرساخت های شهری خسارت های قابل توجهی وارد شده و بانک قرض الحسنه مهر در تقاطع خیابان های رجایی (رضایی) و امام خمینی به آتش کشیده شد.

در چند نقطه دیگر هم اراذل و اوباش قصد انجام حرکات مشابه داشتند که با مقاومت نیروهای امنیتی ناکام ماندند.

در بخش دیگری از قسمت مرکزی شهرستان، زیر بارش باران چندین ساختمان، مجموعه اداری و بانک  به آتش کشیده شده و غارت شد.

دفتر امام جمعه، بانک ملی، ساختمان شهرداری و قرض الحسنه از جمله اهداف اغتشاش گران بودند. در خلال این آشوب ها که با مقاومت نیروهای امنیتی و انتظامی و زخمی شدن دهها نفر از آن ها همراه بود، عده ای تلاش کردند به مجموعه ساختمان های نیروی انتظامی در مقابل پارک فیروزه وارد شوند که با مقاومت نیروهای انتظامی حاضر در این مجموعه مواجه شده و طی تیراندازی صورت گرفته حداقل دو نفر از حمله کنندگان کشته شدند.

اراذل و اوباش در بخش دیگری از اقدامات خود قصد تصرف ناحیه مقاومت بسیج امام سجاد را داشتند که این بار نیز با مقاومت نیروهای بسیج ناکام مانده و چند نفر از آشوب طلبان به ضرب گلوله مجروح شدند.

مشاهدات میدانی خبرنگار ما که موقع تصویربرداری از تخریب های صورت گرفته با برخورد اراذل و شکستن گوشی تلفن مواجه شد، نشان می دهد که اراذل  به هر نقطه ای که حمله کرده بودند، همزمان یا قبل از آتش زدن ساختمان، اقدام به غارت گسترده کرده  و حتی ریزترین وسایل را از قلم نیانداخته بودند.

تصویر از کانال جوانان انقلابی نجف آباد (بینات) در پیام رسان ایتا (@enghelabi_najaf)

فیلم زیر آخرین فیلمی بود که خبرنگار ما با تلفن همراهش توانست بگیرد. بعد از این فیلم، اراذل با خبرنگار برخورد کرده و گوشی را شکستند.

آشوبگران به شدت نگران ثبت تصاویر و فیلم هایشان توسط گوشی های همراه بودند و با هر کس این کار را می کرد، با خشونت تمام برخورد می کردند ولی طبق اطلاعات موثق، تصاویر این اراذل با استفاده از کواد کوپتر و تجهیزات مشابه از بالا گرفته شده است.

 

آشوب در نجف آباد

آشوب در نجف آباد

نجف آباد نیوز

اینستاگرام