آخرین وضعیت طرح ملی مسکن در شهرستان نجف آباد
آخرین وضعیت طرح ملی مسکن در شهرستان نجف آباد
رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نجف آباد با اشاره به اراضی واگذار شده در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان گفت: در راستای رونق ساخت و ساز ۲۸ قطعه زمین به انجمن خیرین مسکن ساز در شهر علویجه واگذار شده است.

آخرین وضعیت طرح ملی مسکن در شهرستان نجف آباد

 پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان): مرتضی فولادی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نجف آباد در خصوص مجموعه اقدامات این اداره در حوزه مسکن و ساختمان اظهار کرد: در طرح نهضت ملی مسکن سهم در نظر گرفته شده برای شهر نجف آباد حدود ۱۰ هزار واحد است که مرحله تامین زمین از طریق ظرفیت‌های شهرستانی در دست اقدام است.  

 وی با بیان اینکه پروژه طرح اقدام ملی مسکن شهرستان نجف آباد در شهرهای دهق، علویجه، نجف آباد و جوزدان در دستور کار قرار گرفته است اذعان داشت: این طرح در شهرهای دهق و علویجه به صورت واگذاری گروهی انجام شده، متقاضیان زمین خود را تحویل گرفته‌اند و اکنون در مرحله اجرای سفت‌کاری است، لذا تعداد ۲۸ واحد مسکونی در این قالب احداث می‌شود.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نجف آباد بیان داشت: با توجه به نبود زمین در محدوده شهر نجف آباد برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن، تامین زمین با اقدام جهادی و از طریق مطالعه کلیه پرونده‌های قدیمی واگذاری در شهرستان، انجام پذیرفت.

 وی افزود: بر این اساس در یکی از پرونده‌های واگذاری مشخص شد که ۱۰ هکتار از اراضی محصور شده در توافقات بعدی از واگذاری اولیه خارج شده لذا با تلاش و پیگیری این اراضی با ارزش بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان به دولت بازگردانده شد  و در مرحله اخذ پروانه ساختمانی است که جهت تامین ۶۰۰ واحد مسکونی طراحی شده است.

 فولادی بیان داشت: در راستای تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن شهر دهق ،  حدود چهار هکتار به شهر الحاق شد، همچنین مراحل نهایی تعیین کاربری ۲۰ هکتار از اراضی طی شده و در نوبت طرح در شورای برنامه ریزی استان اصفهان است.

 وی ادامه داد: در شهر علویجه نیز زمین به میزان کافی در محدوده شهر موجود بوده و مرحله تامین زمین برای شهر گلدشت به مساحت ۲۵ هکتار در دست اقدام است.

صدور سند برای ۴۸۲هکتار از اراضی عمران فولادشهر

 رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نجف آباد خاطرنشان کرد: با توجه به پیگیری‌های ویژه بعمل آمده سند اراضی در مالکیت شرکت عمران فولادشهر که در حریم نجف آباد واقع شده بود به مساحت ۴۸۲ هکتار به نام دولت به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن اخذ شد و مهیای بهره‌برداری جهت امر مسکن شهر نجف آباد است.

 وی در خصوص بخشی از پروژه‌های آماده سازی شهرستان نجف آباد توضیح داد: طرح آماده سازی سایت اداری مهردشت به مساحت ۴۰ هکتار توسط مشاور تهیه شده و در مرحله طرح در کمیسیون ماده ۵ قرار دارد، در طرح آماده سازی شهر علویجه ۱۴ هکتار از اراضی داخل محدوده شهرعلویجه توسط مشاور طراحی، مراحل کمیته کارشناسی آن طی، در جلسه کمیسیون ماده ۵ مطرح و جهت بررسی مجدد به کمیته کارشناسی عودت شده است.

 فولادی با بیان اینکه ۱۷۸ قطعه زمین جهت احداث مسکن محرومین در شهر علویجه به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واگذار شد عنوان کرد: در راستای رونق ساخت و ساز در بخش مسکن، ۲۸ قطعه زمین به انجمن خیرین مسکن ساز در شهر علویجه واگذار شد.

 وی در خصوص پروژه‌های بازآفرینی شهری فعال در شهر نجف آباد به فرهنگسرای آیت اله عالم نجف آبادی که با مشارکت شهرداری به مرحله سفتکاری رسیده است اشاره کرد و گفت: مدرسه شهید حقیقی صالح آباد نیز در مرحله نازک کاری است همچنین بیش از ۱۰۰۰ تن قیر یارانه‌ای به شهرداری‌های شهرستان  تحویل شده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نجف آباد در خصوص وضعیت طرح‌های تفصیلی این شهرستان اذعان داشت: طرح تفصیلی شهرهای علویجه، دهق و جوزدان تهیه و تصویب شده است، طرح تفصیلی گلدشت ابلاغ شده و طرح تفصیلی شهر نجف آباد نیز در دست تهیه است.

مرتضی فولادی رییس راه و شهرسازی نجف آباد

مرتضی فولادی رییس راه و شهرسازی نجف آباد

آخرین وضعیت طرح ملی مسکن در شهرستان نجف آباد