آزمایش موشکی نجف آباد در اسپانیا+ فیلم و عکس
آزمایش موشکی نجف آباد در اسپانیا+ فیلم و عکس
ایمنا:۱۹ سال سن دارد و در دانشگاه مهاجر مقطع کاردانی را پشت سر می‌گذارد. به « موشک نجف آباد» معروف است، دو خواهر دارد و بیشتر درآمد پدرش برای وی هزینه می‌شود.

آزمایش موشکی نجف آباد در اسپانیا + فیلم

ایمنا: ۱۹ سال سن دارد و در دانشگاه مهاجر مقطع کاردانی را پشت سر می‌گذارد. به « موشک نجف آباد» معروف است، دو خواهر دارد و بیشتر درآمد پدرش برای وی هزینه می‌شود.مدال برنز مسابقات جهانی رولز گیمز اسپانیا در رشته اسکیت فری استایل جدیدترین موفقیتی است که این پسر نجف‌آبادی برای استان اصفهان به ارمغان آورده است.

رضا لسانی

رضا لسانی

رضا لسانی در عین شایستگی مدال برنز مسابقات جهانی رولز گیمز اسپانیا در رشته اسکیت فری استایل را به دست آورد که در دور مقدماتی رکورد تایم تریل انفرادی این رشته را بازمان ۴.۱۱۸ صدم ثانیه به نام خود ثبت کرد؛ او در نیمه‌نهایی نتوانست از سد حرف چینی خود بگذرد و راهی دیدار رده‌بندی شد. در ادامه گفت‌وگوی این ورزشکار نجف‌آبادی را با خبرنگار ایمنا می‌خوانید:

بیوگرافی مختصری از خودتان بفرمائید.

متولد هفتم فروردین‌ماه ۱۳۷۹ هستم و ۵ سال سابقه عضویت در تیم ملی اسکیت فری استایل ایران را در کارنامه دارم. هشت سال است که اسکیت فری استایل را به‌صورت حرفه‌ای دنبال می‌کنم؛ در رشته ساخت و تولید- ماشین‌ابزار در دانشگاه مهاجر اصفهان دانشجو هستم.

آیا برای اعزام به مسابقات در مراحل انتخابی شرکت کردی؟ مسابقات انتخابی چطور بود؟

در مرحله اول انتخابی کشوری به‌راحتی در بین برگزیدگان قرار گرفتم، مسابقات انتخابی مرحله دوم باوجود شرایط سخت‌تر نسبت به انتخابی مرحله اول، توانستم عملکرد خوبی از خود ارائه بدهم. برگزیدگان مرحله دوم درنهایت به اردوی تیم ملی راه پیدا کردند و با توجه به اینکه یک نفر باید به مسابقات اعزام می‌شد؛ در طی چند مرحله اردوی تیم ملی موفق بودم و با توجه ریزش‌هایی وجود داشت درنهایت توانستم به مسابقات اسکیت رولز گیمز اسپانیا اعزام شوم.

شرایط اعزام چطور بود؟

با توجه به اینکه مشمول هستم و معافیت تحصیلی دارم؛ دو روز در تهران بودم و به‌واسطه نامه‌ای که فدراسیون صادر کرد مشکل اعزامم حل شد. برنامه‌ریزی‌ها به‌صورت دقیق انجام‌شده بود و دردسر خاصی وجود نداشت.

اسکیت فری استایل

رضا لسانی

برخورد مرد اسپانیا با شما چگونه بود؟

طی مدتی که در کشور اسپانیا بودیم برخوردها با ما عالی بود و اگر در یک جمله بخواهم همه‌چیز را خلاصه کنم، مسئولین برگزاری هر کاری از دستشان برمی‌آمد برای رفاه ما انجام دادند. امسال هیچ مشکلی نداشتیم و مردم اسپانیا نسبت به مردم کشورهای دیگر خیلی مهمان‌نواز هستند.

آیا قبل از اعزام به اینکه رکورد جدیدی در این مسابقات ثبت کنی فکر می‌کردی؟

با توجه به اینکه بهترین رکورد ایران در اختیار داشتم و رکوردهایی موقع تمرینات به ثبت می‌رساندم؛ سه سالی بود در هر مسابقه به خودم قول ثبت رکورد می‌دادم اما این اتفاق نیافتاد تا اینکه در مسابقات رولز گیمز اسپانیا توانستم رکورد دلخواهم را به ثبت برسانم.

در دیدار نیمه‌نهایی تا حدودی کارت با رقیب چینی گره‌خورده بود؛ در راند دوم مسابقه نیمه‌نهایی چه گذشت؟

در این مسابقات باید دو راند با رقیب مسابقه می‌دادم در راند اول توانستم با ثبت یک رکورد خوب پیروز شوم در راند دوم همه‌چیز برابر شد به‌نحوی‌که رکورد من و رقیب چینی حتی در هزارم ثانیه هم مشابه بود؛ با توجه به قانون باید راند تکرار می‌شد و در راند دومی که مجدد برگزار شد من توانستم رکورد دوئل جهان را جابجا کنم؛ اما خطای من توسط داوران ثبت‌شده بود از طرفی هم رقیب چینی توانست پا به‌پای من حرکت کند و رکورد خود را ثبت کند، درحالی‌که چهارصدم از بازیکن چینی جلو بودم به علت خطا امتیاز به حریف داده شد.

رضا لسانی

رضا لسانی

آیا حمایت‌های لازم از طرف هیئت اسکیت استان از شما انجام‌شده است؟

حمایت‌های خوبی شده است و از این بابت راضی هستم؛ از زمانی که رییس هیئت اسکیت استان تغییر کرد، وضعیت اسکیت به نسبت دوره‌های قبل بهتر شده است.

به نظر شما دغدغه اصلی کسانی که ورزش اسکیت را صورت حرفه‌ای دنبال می‌کنند، چیست؟

شاید تنها دغدغه اسکیت‌بازان بالا بودن هزینه لوازم اسکیت باشد. کمک مالی به ورزشکاران این رشته در تهیه لوازم، بهترین حمایت است.

هزینه‌های ورزش اسکیت خیلی بالاست چطور با این هزینه‌های بالا کنار می‌آیید؟

تعویض اسکیت و یا استفاده از چرخ‌های جدید برای اسکیت برای هر مسابقه هزینه بالایی دارد. برای حل مشکل هزینه بالا صرفه‌جویی می‌کنیم؛ به طور مثال اسکیتی که قرار است هر شش ماه یک‌بار تعویض شود را هر سه سال یکبارعوض می‌کنم!

ماندگارترین خاطره‌ای که از حمایت‌های هیئت اسکیت استان اصفهان در ذهنت همیشه مرورش می‌کنی چیست؟

چند شب قبل اینکه قرار بود برای مسابقات کره اعزام شوم را هیچ‌وقت فراموش نمی‌کنم؛ ساعت دونیمه شب به آقای اکبری، دبیر هیئت زنگ زدم، تا چند روز خواب و خوراکشان را گرفتم تا مقدمات اعزام من انجام شود. شهرام اکبری کارهای فوق‌العاده‌ای در هیئت اسکیت انجام داد و در کلیه اعزام‌ها از بازیکنان خیلی حمایت کرد.

مربی چقدر در این موفقیتت تاثیر داشت؟

احسان حبیب آبادی فقط نه تنها مربی من بوده بلکه برای کسب این موفقیت خیلی زحمت کشید و از هیچ کمکی دریغ نکرد؛ امیدوارم با کسب این مدال جهانی گوشه کوچیکی از زحمات این مرد دلسوز را جبران کرده باشم.

کلمه‌هایی را که ازت می‌پرسم در یک جمله توصیف کن!

رومینا سالک؟ کوچک‌ترین و طلایی‌ترین بازیکن اسکیت فری استایل ایران

شهرام اکبری؟ مرد زحمت‌کش و با مرام هیئت اسکیت استان اصفهان

اصفهان؟ شهر فوق‌العاده، طلایی، مهد و قطب اسکیت ایران

حسن مالکی؟ تأثیرگذارترین رئیس هیئت اسکیت ایران

اسکیت فری استایل؟ رشته نوپا، پرطرفدار و آینده دار درعین‌حال سخت و ترکیبی از رشته‌های فکری و قدرتی

اسکیت

رضا لسانی

فیلم رکورد شکنی لسانی را اینجا مشاهده کنید

نجف آباد نیوز