آغاز عملیات اجرایی طرح ریل‌باس نجف‌آباد – اصفهان تا ۶ ماه آینده
آغاز عملیات اجرایی طرح ریل‌باس نجف‌آباد – اصفهان تا ۶ ماه آینده

نماینده مردم نجف‌آباد، تیران و کرون در مجلس گفت: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با شرکت راه‌آهن بسته شده، قرار است تا ۶ ماه آینده پس از فراهم شدن مقدمات، کلنگ عملیات اجرایی طرح ریل‌باس نجف‌آباد – اصفهان به زمین زده شود. وی افزود: اجرای پروژه‌های مترو و قطار شهری کشور درگذشته که تنها توسط دولت […]

نماینده مردم نجف‌آباد، تیران و کرون در مجلس گفت: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با شرکت راه‌آهن بسته شده، قرار است تا ۶ ماه آینده پس از فراهم شدن مقدمات، کلنگ عملیات اجرایی طرح ریل‌باس نجف‌آباد – اصفهان به زمین زده شود.

وی افزود: اجرای پروژه‌های مترو و قطار شهری کشور درگذشته که تنها توسط دولت انجام می‌شد، به دلیل شرایط بد اقتصادی و متکی بودن به بودجه‌های دولتی با کندی صورت می‌گرفت اما پروژه ریل‌باس نجف‌آباد به اصفهان چون به صورت مشارکتی است با سرعت اجرا خواهد شد.

نماینده مردم شهرستان‌های نجف‌آباد، تیران و کرون با اشاره به ویژگی‌های ریل‌باس و مزیت آن نسبت به مترو تاکید کرد: این طرح با هزینه معادل یک سوم مترو انجام می‌شود و سرعت بالاتر، نگهداری آسان‌تر و زیبایی بیشتر از جمله ویژگی‌های آن است.

وی افزود: برای تأمین منابع مالی طرح ریل‌باس نجف‌آباد به اصفهان پس از جلسات متعدد، منابع مختلفی مشخص و مقرر گردید بخشی از کل هزینه توسط دولت تأمین و مابقی آن با مشارکت شهرداری‌های طول مسیر و قسمتی هم توسط سرمایه‌گذاران بخش خصوصی تأمین شود.

عضو کمسیون قضایی مجلس شورای اسلامی اعتبار لازم برای اجرای این طرح را بالغ بر یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: ۵۰ درصد اعتبار توسط دولت و بقیه آن از سایر منابع تأمین خواهد شد، بدین صورت که از صندوق قرض‌الحسنه توسعه حمل و نقل وام بلندمدت گرفته می‌شود؛ همچنین شهرداری‌های نجف‌آباد، گلدشت، کهریزسنگ، کوشک، درچه، خمینی‌شهر و اصفهان در محدوده خود بخشی از طرح که همان آزادسازی مسیر است را اجرا می‌کنند و بخش خصوصی نیز در ساخت ایستگاه‌های آن مشارکت می‌کند.

وی در خصوص مبدأ و مقصد پروژه نیز بیان داشت: شروع این پروژه میدان میوه و تره‌بار نجف‌آباد خواهد بود و پس از عبور از محدوده شهرهای یاد شده به میدان بهار اصفهان ختم و در این مسیر ۱۰ ایستگاه برای آن پیش‌بینی شده است.

ابوترابی درباره فازهای بعدی طرح ریل‌باس نجف‌آباداصفهان افزود: فاز دوم از گلزار شهدا نجف‌آباد شروع و به یزدانشهر و سپس حاجی‌آباد، نهضت‌آباد و تیران می‌رسد و از سمت اصفهان نیز به خط دوم متروی اصفهان و قطار سریع السیر اصفهان – تهران در خیابان کاوه و پس از آن به فرودگاه اصفهان متصل می‌شود.

وی اضافه کرد: در فاز سوم قرار است به ایستگاه درچه و سپس مبارکه و در نهایت به ایستگاه قطار سپاهان‌شهر بپیوندد که فازهای بعدی در اصفهان است و ربطی به نجف‌آباد ندارد.

عضو کمسیون قضایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به آورده سهم دولت اظهار داشت: قرار است سهم آورده دولت ریل و لوکوموتیو باشد که دولت برای تهیه لوکوموتیو با شرکتی در ابهر زنجان و برای تهیه ریل آن نیز با ذوب‌آهن اصفهان قرارداد بسته است و دیگر نیاز به ردیف و بودجه دولتی ندارد و کار با سرعت بالایی انجام خواهد شد.

به گزارش فارس؛ وی زمان آغاز عملیات اجرایی ریل‌باس نجف‌آباداصفهان را تا ۶ ماه آینده پیش‌بینی کرد و گفت: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی بسته شد، قرار است پس از فراهم شدن مقدمات کار که مهم‌ترین آن آماده شدن ایستگاه اولیه و تخریب میدان میوه و تره‌بار نجف‌آباد است، کلنگ عملیات اجرایی به زمین زده شود.

منبع:خبرگزاری خانه ملت