آغاز مسابقات ملی هوافضا در دانشگاه آزاد نجف‌آباد+ تصاویر
آغاز مسابقات ملی هوافضا در دانشگاه آزاد نجف‌آباد+ تصاویر

نخستین دوره تخصصی مسابقات ملی هوافضا با شرکت بیش از ۴۰ تیم از دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی مختلف کشور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد آغاز به کار کرد. به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از نجف‌آباد، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نجف‌آباد در حاشیه این دوره از مسابقات با توجه به نقش اساسی علم […]

نخستین دوره تخصصی مسابقات ملی هوافضا با شرکت بیش از ۴۰ تیم از دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی مختلف کشور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از نجف‌آباد، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نجف‌آباد در حاشیه این دوره از مسابقات با توجه به نقش اساسی علم رباتیک در حوزه‌های مختلف کشور گفت: «برگزاری این نوع مسابقات نشان دهنده اهمیت موضوع برای دانشگاه است. در سال‌های اخیر استفاده از ربات‌ها در حوزه‌های مختلفی مانند یافتن مصدومان حوادثی همچون زلزله و سیل، صنایع دفاعی و نیروگاهی گسترش چشمگیری داشته است.»

مجلسی تاکید کرد: «باید تمام هم و غم خود را بر روی علم رباتیک و استفاده از آن معطوف کنیم و بتوانیم با برنامه ریزی و معرفی چندین تیم قدرتمند در شاخه‌های مختلف رباتیک در مسابقات جهانی این رشته شرکت کنیم.»

شرکت‌کنندگان در این دوره از مسابقات در لیگ‌های مولتی روتور، هاور کرافت، گلایدر، مانور سرعت و هواپیمای مدل در دو روز با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.