آماده اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش شده‌ایم + تصاویر
آماده اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش شده‌ایم + تصاویر
ایمنا: مدیر آموزش و پرورش شهرستان گفت: کار سخت، زمان‌بر و طولانی برای اجرای کامل سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در شهرستان پیش رو داریم ولی تمامی توان خود را برای اجرای این سند مهم به میدان آورده‌ایم.

آماده اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش شده‌ایم

ایمنا: مدیر آموزش و پرورش شهرستان گفت: کار سخت، زمان‌بر و طولانی برای اجرای کامل سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در شهرستان پیش رو داریم ولی تمامی توان خود را برای اجرای این سند مهم به میدان آورده‌ایم.

سید‌رضا موسوی‌زاده در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب افزود: آموزش و پرورش با هشت هزار پرسنل شاغل و بازنشسته و نزدیک به شصت هزار دانش‌ آموز در مقاطع مختلف، بزرگ‌ترین خانواده دولتی شهرستان با طیف گسترده و متنوعی از فعالیت‌ها محسوب می‌شود که اداره آن نیازمند تعامل و همکاری خوب با دیگر دستگاه‌های اجرایی خواهد بود.

نشست خبری

نشست خبری آموزش و پرورش

موسوی‌زاده که حدود چهار ماه از حضورش در این جایگاه می‌گذرد، اضافه کرد: اصلی‌ترین هدف بنده در این جایگاه، پیگیری اجرای سند تحول است که اخیرا توسط وزارت ابلاغ شده و هنوز در سطح استان مراحل اداری خود را می‌گذراند ولی ما در شهرستان مقدمات لازم را با تشکیل کمیته‌های هشت‌گانه آماده کرده‌ایم.

اشاره به ناشناخته بودن این سند و برنامه‌ریزی صورت گرفته برای بازنگری در آن بعد از پنج سال اجرا دیگر مطالبی بود که مدیر آموزش و پرورش شهرستان با اشاره به آن‌ها اعلام داشت: متاسفانه بیشترین توان آموزش و پرورش در سطح کشور بر مسائل علمی متمرکز شده و حتی خانواده‌ها نیز بیشتر از موضوعاتی پرورشی، در این زمینه مطالبه دارند. در طرح تحول که سال۹۰ بعد از چندین سال کار پژوهشی صد‌ها کارشناس به تصویب رسید، کارکرد ارکان مختلف همچون دانش‌آموز، معلم و مدرسه متحول خواهد شد.

وی از رشد بسیار سریع علوم و لزوم آموزش آن به دانش‌آموزان در کنار موضوعات تربیتی به عنوان چالش‌های مهم این مجموعه یاد کرد و ادامه داد: هیچ کدام از دولت‌های بعد از انقلاب، آموزش و پرورش را به معنای واقعی کلمه در اولویت کاری خود قرار ندادند و هر مدیری کار مورد نظر خود را انجام داد. رشد تکنولوژی در دل خود‌ فرصت‌های شغلی جدید، فرصت‌ها و تهدید‌هایی دارد که وظایف مجموعه آموزش و پرورش را سنگین می‌کند.

مدیر آموزش و پرورش نجف آباد

سید رضا موسوی زاده

موسوی‌زاده در پاسخ به سوالاتی در خصوص نابه‌سامانی وضعیت اخذ پول در زمان ثبت‌ نام مدارس نیز گفت: شورای عالی آموزش و پرورش کشور که به ریاست رییس جمهور تشکیل جلسه می‌دهد، پیش از این در مصوبه‌ای اخذ هرگونه وجه به جز در موضوع بیمه و کتاب‌های درسی را ممنوع کرده بود ولی سال ۸۰ در مصوبه جدید خود گرفتن هرگونه «وجه اجباری» را ممنوع اعلام کرد که این موضوع در کنار افزایش چشمگیر هزینه‌های جاری مدارس و سرانه بسیار پایین این مجموعه‌ها، زمینه‌ساز بروز وضعیت فعلی با وجود تاکیدات مکرر رسانه‌ای مدیران ارشد آموزش و پرورش در خصوص ممنوعیت اخذ وجه شده است.

وی در پایان اعلام کرد: به عنوان مثال در سال جاری برای سیصد واحد آموزشی شهرستان تنها اعتبار چهل و دو میلیون تومان تخصیص پیدا کرده که این میزان حتی کفاف هزینه‌های جاری یک واحد آموزشی را هم نمی‌دهد چه برسد به اداره چندین کانون فرهنگی و فضاهای اداری و ورزشی زیرمجموعه مدیریت شهرستان.

تصاویر: عاطفه رشیدی

معاونان آموزش و پرورش نجف آباد

محمد امین موحد و عیدی محمد طرقی

سید رضا موسوی زاده

سید رضا موسوی زاده مدیر آموزش و پرورش نجف آباد

آموزش متوسطه

امیر قادری معاون آموزش متوسطه

نجف آباد نیوز