آمادگی دانشگاه آزاد نجف آباد برای همکاری در اجرای طرح قطار بین شهری
آمادگی دانشگاه آزاد نجف آباد برای همکاری در اجرای طرح قطار بین شهری

دکتر سید محمد امیری افزود: بیشتر دانشجویان این دانشگاه از شهرهای دیگر به نجف آباد می آیند که بدلیل وضعیت جاده اصفهان به نجف آباد و تردد زیاد وسائل نقلیه، وجود خط قطار بین شهری بسیار ضروری است. وی با اشاره به اینکه بیشتر دانشجویان این دانشکاه از شرق نجف آباد می آیند اظهارکرد: در […]

دکتر سید محمد امیری افزود: بیشتر دانشجویان این دانشگاه از شهرهای دیگر به نجف آباد می آیند که بدلیل وضعیت جاده اصفهان به نجف آباد و تردد زیاد وسائل نقلیه، وجود خط قطار بین شهری بسیار ضروری است.
وی با اشاره به اینکه بیشتر دانشجویان این دانشکاه از شرق نجف آباد می آیند اظهارکرد: در این دانشگاه بیش از ۲۲ هزار دانشجو مشغول تحصیلند که بیشتر آنها از اصفهان، خمینی شهر، درچه و دیگر شهرهای شرق نجف آباد به این دانشگاه مراجعه می کنند.
وی با بیان اینکه این دانشجویان بدلیل وضعیت جاده اصفهان به نجف آباد و تردد زیاد وسایل نقلیه با مشکل های جدی مواجه هستند افزود: به همین دلیل دانشگاه از طرح قطار بین شهری که در جهت رفاه مردم و دانشجویان است استقبال می کند و آماده همکاری در اجرای این طرح است.
امیری با اشاره به حادثه جاده کمربندی خمینی شهر به نجف آباد و کشته شدن دو تن از دانشجویان این دانشگاه گفت: قطار بین شهری اصفهان به نجف آباد می تواند از بار ترافیکی این مسیر بکاهد و آمار تصادف ها را کاهش دهد و باعث امنیت مسافران بویژه دانشجویان شود.
رییس دانشگاه آزاد نجف آباد افزود: ایستگاه مرکزی قطار بین شهری نجف آباد به اصفهان در این دانشگاه خواهد بود و این مدیریت برای واگذاری زمین مورد نیاز، مکاتبه هایی با دانشگاه آزاد کشور انجام داده است.
مدیر کل راه آهن استان اصفهان نیز مهر امسال به ایرنا گفته بود: طرح ایجاد خط راه آهن اصفهان – نجف آباد در راستای سیاست های وزارت راه و شهرسازی مبنی بر ایجاد راه آهن حومه ای در دستور کار قرار دارد و اقدام های اولیه آن انجام شده است.
حسن ماسوری با بیان اینکه اجرای این طرح مورد موافقت شهرداری های دو شهر قرار گرفته است، افزود: ۵۰ درصد اعتبار مورد نیاز این خط از سوی شهرداری های نجف آباد و اصفهان و نیمی دیگر توسط اداره کل راه آهن استان تامین خواهد شد.
ماسوری، اتصال این خط به قطارشهری اصفهان را یکی از شروط اداره کل راه آهن اصفهان برای اجرای این طرح اعلام کرد.
وی با اشاره به اینکه اداره کل راه آهن اصفهان مصمم به اجرای این طرح و تامین نیمی از اعتبار مورد نیاز برای اجرای آن است، تصریح کرد: چنانچه اعتبارهای مورد نیاز این طرح از سوی شهرداری های اصفهان و نجف آباد تامین شود، راه آهن نجف آباد – اصفهان را یک ساله راه اندازی می کنیم.
به گفته وی ایجاد این خط راه آهن در خارج از اصفهان بصورت رو گذر و در اصفهان بصورت زیرگذر است.
پانزدهم آذر امسال بود که اتوبوس حامل دانشجویان دانشگاه آزاد نجف آباد در کمربندی خمینی شهر به نجف آباد دچار حادثه شد و بر اثر آن دو نفر از دانشجویان کشته و تعدادی زخمی شدند.

منبع:ایرنا