آگهی های منظم یک شرکت برای جذب زنان کارگر جوان
آگهی های منظم یک شرکت برای جذب زنان کارگر جوان

 در میان انبوهی از آگهی های استخدام منتشر شده در نیازمندی های نجف آباد که اتفاقا همه در برخی موارد نیز شبیه به هم هستند، یک شرکت بیشتر از بقیه جلب توجه می کند؛ شرکتی که به صورت منظم در بیشتر این نیازمندی ها زنان جوان زیر ۳۰ سال، با قد بیشتر از ۱۶۵ سانتیمتر […]

 در میان انبوهی از آگهی های استخدام منتشر شده در نیازمندی های نجف آباد که اتفاقا همه در برخی موارد نیز شبیه به هم هستند، یک شرکت بیشتر از بقیه جلب توجه می کند؛ شرکتی که به صورت منظم در بیشتر این نیازمندی ها زنان جوان زیر ۳۰ سال، با قد بیشتر از ۱۶۵ سانتیمتر و «قد و وزن متناسب» را دعوت به کار می کند.

بیشتر آگهی های منتشر شده این شرکت شبیه به هم هستند و در آنها شرایط جالبی برای دختران و زنان متقاضی کار به عنوان اپراتور دستگاه تعیین شده که توانایی انجام کار به صورت شیفتی، قد بلند، وزن متناسب، برخورداری از صحت و سلامتی کامل و مدرک تحصیلی دیپلم ردی و یا دیپلم به بالا از جمله آنها محسوب می شوند.

البته ما هنوز دلیل تکرار منظم این آگهی را متوجه نشده ایم؛آیا شرکت در بازار خراب این روزها آنقدر اشتغال زایی کرده که همیشه باید به دنبال نیروی جدید باشد؟ شاید هم نیروهایی که دفعات قبل جذب کرده، اهل کار نبوده و نتوانسته اند نیاز شرکت را تامین کنند.

البته بر طبق روال اشتباه بسیاری از شرکت ها، معمولا کارگران در ماههای اولیه رایگان کار کرده و یا حقوقی بسیار ناچیز دریافت می کنند که همین امر می تواند انگیزه خوبی برای برخی کارفرمایان برای انتشار چنین آگهی هایی باشد.

در این چرخه معیوب، کارگران  زن جدید جایگزین افرادی خواهند شد که تازه دوران آزمایشی آنها به پایان رسیده و بدون اینکه بار مالی زیادی را متوجه شرکت کرده باشند، الان در خانه منتظر آگهی شرکت جدیدی هستند.

البته در این یادداشت به بسیاری از جنبه های مخرب چنین اشتغال زایی هایی پرداخته نشده و تنها بهترین حالت برای چنین مواردی را متصور شده ایم.