ابتلای ۱۳ نیروی اورژانس نجف آباد به کرونا
ابتلای ۱۳ نیروی اورژانس نجف آباد به کرونا
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گفت: هشت پایگاه اورژانس 115 شهرستان در مجموع 35 نیرو دارد که از این تعداد، سیزده نفر از اسفند ماه سال گذشته تاکنون به کرونا مبتلا شده اند.

ابتلای ۱۳ نیروی اورژانس نجف آباد به کرونا

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گفت: هشت پایگاه اورژانس ۱۱۵ شهرستان در مجموع ۳۵ نیرو دارد که از این تعداد، سیزده نفر از اسفند ماه سال گذشته تاکنون به کرونا مبتلا شده اند.

علیرضا غیور با اعلام انتقال ۷۳۰ بیمار کرونایی توسط نیروهای اورژانس شهرستان در این مدت ادامه داد: این مجموعه در بازه زمانی مذکور بیش از ۸ هزار و ۴۵۰ ماموریت انجام داده اند که از این تعداد بیش از ۲۷۰۰مورد مربوط به حوادث ترافیکی بوده و بقیه در دیگر حوزه ها انجام گرفته است.

غیور بر مطالبه گری رسانه ها از دستگاه های اجرایی مختلف در راستای انجام وظایف نظارتی آن ها در مسیر مقابله با شیوع کرونا تاکید داشت و ادامه داد: بر خلاف انتظار بسیاری از کارشناسان، افرادی که برای دومین بار به کرونا مبتلا می شوند، تظاهرات بالینی بیشتری در مقایسه با دفعه اول دارند و می توان گفت چنین افرادی به طور قطع باید در مراکز درمانی بستری شوند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان از انجام چندین سری بازرسی کامل از بیشتر ادارات و ارگان های شهرستان و ارائه تذکرات لازم در خصوص رعایت شیوه نامه های بهداشتی در زیرمجموعه های آن ها گفت و افزود: تمامی مدارس شهرستان نیز در روزها و هفته های اخیر از این نظر پایش شده و نکات مورد نیاز به مدیریت آموزش و پرورش شهرستان اعلام شده است.

غیور در بخش دیگری از سخنان خود از لزوم تعطیلی دو هفته ای هر کلاس درسی گفت که آزمایش حداقل دو دانش آموز آن مثبت شده و گفت: البته باید قبول کنیم هنوز زیرساخت ها و کیفیت مطلوب را در حوزه آموزش مجازی نداریم و محدود کردن آموزش ها در طولانی مدت به این شیوه، خسارت های قابل توجهی به کیفیت تحصیل وارد خواهد کرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان در پایان در خصوص عرضه واکسن آنفلوآنزا در شهرستان اعلام کرد: توزیع این واکسن طبق شیوه نامه ای کشوری انجام می شود که در آن اولویت به بیمارستان ها و مراکز درمانی، مادران باردار، بخش هایی از شبکه بهداشت که در درگیری مستقیم با کرونا قرار دارند و در مراحل بعدی به بیماران خاص و مراکز نگهداری معلولان داده شده و تمامی اطلاعات مربوط به توزیع نیز در دو سامانه سازمان غذا و دارو و سیب و سلامت به ثبت خواهد رسید.

علیرضا غیور

علیرضا غیور

ابتلای ۱۳ نیروی اورژانس نجف آباد به کرونا