ابوالفضل ابوترابی: بعد نظارتی مجلس قوی عمل نمی‌کند
ابوالفضل ابوترابی: بعد نظارتی مجلس قوی عمل نمی‌کند

نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی گفت: نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس از طریق کمیسیون نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس انجام می‌شود. ابوالفضل ابوترابی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه اصفهان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید مدرس و روز مجلس گفت: متاسفانه عملکرد مجلس از لحاظ بعد […]

نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی گفت: نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس از طریق کمیسیون نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس انجام می‌شود.

ابوالفضل ابوترابی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه اصفهان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید مدرس و روز مجلس گفت: متاسفانه عملکرد مجلس از لحاظ بعد نظارتی قوی نیست و آنچنان که باید عمل کند به دلایل مختلف عمل نمی‌کند.

وی ادامه داد: علاوه بر وضع قوانین مفید که ۵۰ درصد کار نمایندگان است، ۵۰ درصد دیگر از اختیارات نمایندگان نیز نظارت بر حسن اجرای قوانین مصوب است که متاسفانه در این زمینه به دلایل مختلف این امر خوب انجام نمی‌شود.

نماینده مردم نجف آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی یکی از عللی را که مجلس در بعد نظارتی ضعیف عمل می‌کند، موانعی دانست که برای نمایندگان ایجاد می‌کنند و خاطر نشان‌کرد: متاسفانه نیروهای اجرایی کشور خود را پاسخگو نمی‌بینند و طبق ضرب‌المثل معروف که می‌گوید” کسی که پاک است از محاسبه چه باک است” باید خود را در معرض پاسخگو بودن قرار دهند و اینگونه فکر نکنند که اشخاصی که بعد نظارتی را بر عهده دارند با آن‌ها دشمن هستند.

ابوترابی ادامه داد: با تصویب قوانین و همچنین از طریق نهادینه شدن فرهنگ پاسخگو بودن در جامعه می‌توان این مشکل را رفع کرد.

وی همچنین تصریح‌کرد: نظارت بر کار نمایندگان مجلس نیز از طریق کمیسیون نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس انجام می‌شود که این کمیسیون در حیطه وظایف خود قوی عمل می‌کند تا آنجایی که تا کنون چند شکایت از نمایندگان به این کمیسیون ارجاع داده شده که در حال پیگیری است.