ابوترابی:ازدواج سرپرستان با فرزند خوانده ها، مشکلات اجتماعی و روانی در جامعه ایجاد می کند
ابوترابی:ازدواج سرپرستان با فرزند خوانده ها، مشکلات اجتماعی و روانی در جامعه ایجاد می کند

تهران-عضو هیات رییسه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: ازدواج سرپرستان با فرزند خوانده ها، مشکلات اجتماعی و روانی در جامعه ایجاد می کند. ابوالفضل ابوترابی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا با اشاره به این که تصویب لایحه حمایت از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست، اشتباه بزرگ مجلس بود، اظهارداشت: […]

تهران-عضو هیات رییسه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: ازدواج سرپرستان با فرزند خوانده ها، مشکلات اجتماعی و روانی در جامعه ایجاد می کند.
ابوالفضل ابوترابی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا با اشاره به این که تصویب لایحه حمایت از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست، اشتباه بزرگ مجلس بود، اظهارداشت: مجلس شورای اسلامی باید درباره این لایحه سکوت می کرد و نباید آن را به تصویب می رساند.
ابوترابی افزود: اجرای این قانون در سطح جامعه مشکلات زیادی را از نظر عاطفی، اقتصادی و اجتماعی ایجاد می کند و ممکن است برخی از سرپرستان خانوارها برای بدست آوردن ارث و میراث با فرزند خوانده خود ازدواج کنند.
وی ادامه داد: این قانون از نظر حقوقی و شرعی مشکلی ندارد، ولی از لحاظ اجتماعی تبعات بدی برای جامعه به همراه خواهد داشت.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه ۳۱ شهریور ماه سال جاری لایحه حمایت از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست را تصویب کردند که بر اساس آن ازدواج فرزندخوانده با سرپرست، بنا به رای دادگاه امکان‌پذیر خواهد بود.
تصویب این لایحه در مجلس شورای اسلامی، اعتراضات زیادی از سوی کارشناسان و فعالان حوزه کودک در جامعه به همراه داشت.
کارشناسان و فعالان حوزه کودک معتقدند با وجود مواد سازنده و مثبتی که در این لایحه آمده، وجود دو ماده ۲۲ و ۲۷ تبعات منفی گسترده‌ای بر کودکان فرزندخوانده خواهد داشت، این مواد مربوط به ازدواج سرپرست خانوار با فرزند خوانده است.