ابوترابی: برای ارائه آمار درست خلأ قانونی نداریم
ابوترابی: برای ارائه آمار درست خلأ قانونی نداریم

یک عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس اظهار کرد: در نظام اسلامی اصل بر صحیح بودن گزارش‌های ارایه شده توسط مسوولین و وزراست که اگر خلاف این موضوع ثابت شود قانون مجازات اسلامی گزارش خلاف واقع را جرم می‌داند. ابوالفضل ابوترابی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: همیشه و در هر […]

یک عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس اظهار کرد: در نظام اسلامی اصل بر صحیح بودن گزارش‌های ارایه شده توسط مسوولین و وزراست که اگر خلاف این موضوع ثابت شود قانون مجازات اسلامی گزارش خلاف واقع را جرم می‌داند.

ابوالفضل ابوترابی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: همیشه و در هر دولتی اصل بر این است که آمار و ارقامی که وزارتخانه‌های می‌دهند صحیح است و تاکنون نیازی به ایجاد قانون جدید برای این موضوع وجود نداشته است.

وی ادامه داد: اگر ما بخواهیم قانونی وضع کنیم که در آن وزرا مکلف به ارایه صحیح آمار و ارقام شوند، دنیا به ما می‌خندد چرا که اصل بر صحیح بودن گزارش‌های ارایه شده توسط وزرا و مسوولین بوده و تاکنون نیز همین روال وجود داشته است.

این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه باید به نظام و وزرای مشغول به کار در آن اعتماد داشت، تصریح کرد: اگر زمانی خلاف این موضوع ثابت و گزارش غیر واقعی توسط فردی ارایه شود، قانون مجازات اسلامی گزارش خلاف واقع را جرم می‌داند و آن فرد مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت. بنابراین نیازی به وضع قانون جدید در این زمینه نیست.