ابوترابی خبر داد:بررسی حقوقی تحریم‌های جدید آمریکا در اولین جلسه کمیسیون قضایی
ابوترابی خبر داد:بررسی حقوقی تحریم‌های جدید آمریکا در اولین جلسه کمیسیون قضایی

دبیر کمیسیون قضایی مجلس گفت: موضوع تحریم‌های جدید آمریکا علیه کشورمان در اولین جلسه کمیسیون قضایی مطرح و بررسی خواهد شد. ابوالفضل ابوترابی دبیر کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس به تحریم‌های جدید آمریکا علیه کشورمان اشاره کرد و گفت:‌ تحریم‌های جدید،‌ قطعاً نقض توافقنامه ژنو است. وی ادامه […]

دبیر کمیسیون قضایی مجلس گفت: موضوع تحریم‌های جدید آمریکا علیه کشورمان در اولین جلسه کمیسیون قضایی مطرح و بررسی خواهد شد.

ابوالفضل ابوترابی دبیر کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس به تحریم‌های جدید آمریکا علیه کشورمان اشاره کرد و گفت:‌ تحریم‌های جدید،‌ قطعاً نقض توافقنامه ژنو است.

وی ادامه داد: به‌دلیل جلسات فشرده بررسی بودجه سال ۹۳ کمیسیون قضایی مجلس نتوانست،‌ در مورد تحریم‌های جدید‌، جلسه بگذارد.

ابوترابی گفت: هفته بعد هم نمایندگان، مشغول برپایی اجلاسیه بین‌المجالس کشورهای اسلامی هستند و ان شاءالله در اولین جلسه پس از این اجلاسیه، موضوع تحریم‌های جدید در کمیسیون قضایی مطرح و بررسی خواهد شد.

یادآور می‌شود دولت آمریکا در ادامه سیاست تهدید و ارعاب شرکت‌های همکار با ایران، شماری از اشخاص و شرکت‌های طرف معامله با ایران و از جمله سه بازرگان ایرانی را مورد تحریم قرار داد.

دفتر روابط خارجی وزارت دارایی آمریکا با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که این اشخاص و شرکت‌ها تحریم‌‌های وضع‌شده علیه ایران را زیر پا گذاشته‌اند و به برنامه هسته‌ای و موشکی ایران و گسترش فعالیت‌های تروریستی کمک رسانده‌اند.

بنا بر این اطلاعیه، اموال تحریم‌شدگان در آمریکا توقیف خواهد شد و شهروندان آمریکایی از معامله با آنها منع می‌شوند.

چند بازرگان و شرکت فعال ایرانی در ترکیه، امارات متحده عربی، گرجستان، آلمان، اسپانیا، افغانستان و لیختن‌اشتاین نیز تحریم شده‌اند.