ابوترابی: مانع تراشی دولت برای صنعتگران/ واگذاری زمین در ایران ۲۱۲ روزه است
ابوترابی: مانع تراشی دولت برای صنعتگران/ واگذاری زمین در ایران ۲۱۲ روزه است

 نماینده مردم شهرستان های نجف آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت مانع تراشی برای صنتعگران نکند و فضا را برای فعالیت تهسیل کند. به گزارش خبرنگار مهر ابوالفضل ابوترابی شامگاه شنبه در جمع صنعتگران شهرک صنعتی تیران و مسئولان شهرستان با اشاره به مشکلات صنعتگران اظهارداشت: در وضعیت فعلی کشور […]

 نماینده مردم شهرستان های نجف آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت مانع تراشی برای صنتعگران نکند و فضا را برای فعالیت تهسیل کند.

به گزارش خبرنگار مهر ابوالفضل ابوترابی شامگاه شنبه در جمع صنعتگران شهرک صنعتی تیران و مسئولان شهرستان با اشاره به مشکلات صنعتگران اظهارداشت: در وضعیت فعلی کشور باید بیش از پیش به تولید توجه شود و فضا برای تولید در کشور ایجاد شود.

وی افزود: دولت مانع تراشی برای صنتعگر نکند و فضا را برای صنعتگر تسهیل کند و دغدغه های دیگر به جز تقلید باید از صنعتگر و تولید کننده دور شود.

نماینده مردم شهرستان های نجف آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی افزود: تنها دغدغه تولید کننده باید موضوع تولید باشد ولی در کشورمان با وجود مشکلاتی که برای این قشر ایجاد شده آنها به تنها چیزی که نمی اندیشند تولید است و مشغول رفع موانع و مشکلات هستند.

وی با بیان اینکه نهادهای دولتی در بعضی مواقع برای صنعتگر و تولید کننده درد سر ساز هستند، گفت: بخشی از قوانین مشکل دارد و بخشنامه ها و قوانین ثبات ندارد و این مسائل قشر صنعتگر و تولید کننده را آزار می دهند و موانع بزرگی برای تولید کننده است.

فرآیند واگذاری زمین در ایران ۲۰۰ روز بیشتر از کشورهای دنیاست

ابوترابی با بیان اینکه باید فضای واگذاری زمین برای تولیدکنندگان آسان و قانونی انجام شود، گفت: میانگین واگذاری زمین در کشورهای دنیا ۱۲ روز است و این کار در ایران ۲۰۰ روز بیشتر یعنی ۲۱۲ روز است.

وی ادامه داد: وقتی با موانع و مشکلات در برابرتولید کننده می ایستیم چه انتظاری برای افزایش تولید داریم که باید موانع رفع و قوانین آسان و اصلاح شود.

۵۰ درصد ازکارخانه های شهرک های صنعتی کشور تعطیل هستند

عضو کمسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زیر ۵۰ درصد از شهرک های صنعتی فعال هستند، گفت: به طور متوسط در هر شهرک صنعتی ۵۰ درصد از کارخانه ها تعطیل شده اند.

وی افزود: نقدینگی یکی از مشکلات و عامل مهم در تعطیلی کارخانجات است که به این دلیل کارخانجات تولیدی به سمت رکود و تعطیلی رفته اند.

ابوترابی ادامه داد: در شرایط فعلی تولید کنندگان باید تهدیدهایی مثل تحریم را به فرصت تبدیل و در جبهه اقتصادی پیش بروند که تولید کنندگان خط مقدم جبهه تولید و اشتغال هستند.