ابوترابی: مردم منتظرند تا نحوه محاکمه یک آقازاده را ببینند
ابوترابی: مردم منتظرند تا نحوه محاکمه یک آقازاده را ببینند

دبیر کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: مردم منتظرند تا نحوه محاکمه یک آقازاده را ببینند تا در نهایت برایشان مشخص شود آقازاده‌ها محاکمه می‌شوند یا نه. ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی و دبیر کمیسیون قضایی و حقوقی خانه ملت در گفت‌وگو با خبرنگار قضائی خبرگزاری فارس با بیان […]

دبیر کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: مردم منتظرند تا نحوه محاکمه یک آقازاده را ببینند تا در نهایت برایشان مشخص شود آقازاده‌ها محاکمه می‌شوند یا نه.
ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی و دبیر کمیسیون قضایی و حقوقی خانه ملت در گفت‌وگو با خبرنگار قضائی خبرگزاری فارس با بیان اینکه انتظار این است قوه قضائیه فارغ از فشارها عملکرد مثبتی در بررسی پرونده‌های ویژه داشته باشد، تصریح کرد: در واقع باید رسیدگی به پرونده افراد بدون توجه به جایگاه و شخصیت آنها و کاملا طبق قانون انجام شود.

وی اضافه کرد: قضات در امور قضایی مستقل هستند و هرکس بخواهد دخالتی کرده و فشاری که این قوه وارد آورد در واقع مرتکب جرم شده است.

دبیر اول کمیسیون حقوقی و قضایی خانه ملت با بیان اینکه دادگستری‌ها، دادسراها و در مجموع قوه قضائیه باید مستقل باشند، گفت: قاضی باید دارای استقلال باشد تا طبق قانون به وظیفه خود عمل کند.

ابوترابی به برگزاری جلسه دادگاه مهدی هاشمی رفسنجانی اشاره کرد و افزود: مردم منتظر این‌ هستند که مباحث مربوط به این پرونده مورد رسیدگی قاطع دستگاه قضایی قرار گیرد؛ ما امروز شاهدیم سیستم‌های قضایی بسیاری از کشورها حتی روسای سابق و فعلی جمهور را به دادگاه می‌کشانند اما در ایران برخی افراد درجه چندم هم پس از احضار به دادگاه جنجال به پا می‌کنند.

وی با بیان اینکه برخی پس از احضار به دادگاه اقدام به جوسازی می‌کنند، تصریح کرد: همواره مردم از دستگاه قضایی انتظار دارند طبق قانون و به صورت قاطعانه به اتهامات رسیدگی کنند.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی همچنین از لزوم برخورد با آقازاده‌ها سخن گفت و تاکید کرد: مردم منتظرند تا نحوه محاکمه یک آقازاده را ببینند تا در نهایت برایشان مشخص شود آقازاده‌ها محاکمه می‌شوند یا نه.