اتلاف عمر دولت در قمار باخته برجام
اتلاف عمر دولت در قمار باخته برجام

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: دولت سرمایه‌ و وقت زیادی روی برجام انجام داد و متاسفانه عمر دولت در قمار باخته‌ای که از همان اول هم مشخص بود، صرف شد. ابوالفضل ابوترابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به نقض تعهدات ۱+۵ در برجام و تأکید رئیس مجلس […]

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: دولت سرمایه‌ و وقت زیادی روی برجام انجام داد و متاسفانه عمر دولت در قمار باخته‌ای که از همان اول هم مشخص بود، صرف شد.

ابوالفضل ابوترابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به نقض تعهدات ۱+۵ در برجام و تأکید رئیس مجلس به سازمان انرژی اتمی برای تهیه طرح راه‌اندازی کارخانه هسته‌ای، اظهار داشت: با سانتریفیوژهای نسل اول نمی‌توانستیم در دنیای اورانیوم هسته‌ای در بازار اقتصادی و رقابتی حرفی برای گفتن داشته باشیم.

وی افزود: با سانتریفیوژهای نسل ششم به بعد می‌توانیم به کشوری تبدیل شویم که می‌تواند صادرات اقتصادی خوبی را در بحث اورانیوم غنی‌شده داشته باشد.

نماینده نجف‌آباد در مجلس عنوان کرد: نظر رییس مجلس این هست که اگر قرار است غربی‌ها در لغو تحریم‌ها بازی درآورند و با بازی با الفاظ، سوءاستفاده کرده و نقض غرض برجام که طبق سخنان مقام معظم رهبری همان لغو تحریم‌ها است انجام گیرد؛ مسیر جمهوری اسلامی عوض خواهد شد.

ابوترابی تصریح کرد: اگر چنین اتفاقی رخ دهد؛ جمهوری اسلامی تولید اورانیوم غنی شده و اقتصادی که همان تولید سانتریفیوژ نسل ششم به بعد است را با توجه به اینکه هم توان علمی و هم اینکه آزمایش‌های آن انجام‌شده است را شروع خواهد کرد.

وی با اشاره به تصویب ممنوعیت فروش بوئینگ به ایران در کنگره آمریکا تأکید کرد: متأسفانه همین قضیه و البته موارد دیگر همچون ممنوعیت دلار، قانون ممنوعیت ورود اتباع کلیه کشورها به ایران، سودان و عراق را منع می‌کند، وضع تحریم‌های جدید علیه شرکت‌های ایرانی که تماماً با بهانه‌گیری همراه است، خلاف روح برجام است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس اضافه کرد: انتظار از دولتمردان این است که نگویند برجام نقض نشده چرا که برجامی که تأثیری در زندگی مردم ندارد و فقط قرار است با الفاظ بازی بشود چه برجامی است؟

ابوترابی خاطرنشان کرد: دولت سرمایه‌گذاری زیادی بر روی برجام انجام داد و عمر دولت در قمار باخته‌ای که از همان اول هم مشخص بود صرف شد.

وی افزود: بارها مقام معظم تذکر دادند و زمانی هم که برجام امضا شد فرمودند باید ضمن اخذ تعهد کتبی از غربی‌ها، گام‌به‌گام حرکت کنیم که متأسفانه دولت به این تذکرات عمل نکرد.

 عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس عنوان کرد: اگر دولتی‌ها به شروط ۹گانه رهبری عمل می‌کردند الآن همه‌چیز به دست آورده بودیم و وقتمان هم تلف نمی‌شد.