اجرای نخستین فاضلاب کشور با استفاده از فاینانس و بیع در تیران
اجرای نخستین فاضلاب کشور با استفاده از فاینانس و بیع در تیران

خبرگزاری مهر: نماینده مردم شهرستان های تیران و کرون و نجف آباد با بیان اینکه مطالعات و بررسی طرح ۱۰ ساله فاضلاب تیران طی سه ماه انجام گرفت، گفت: شبکه فاضلاب شهر تیران به زودی اجرا می شود. ابوالفضل ابوترابی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه پروژه فاضلاب شهر تیران همراه با […]

خبرگزاری مهر: نماینده مردم شهرستان های تیران و کرون و نجف آباد با بیان اینکه مطالعات و بررسی طرح ۱۰ ساله فاضلاب تیران طی سه ماه انجام گرفت، گفت: شبکه فاضلاب شهر تیران به زودی اجرا می شود.

ابوالفضل ابوترابی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه پروژه فاضلاب شهر تیران همراه با شهر رضوانشهر، نهضت آباد، عزیزآباد، قاره تپه با مشارکت بخش خصوصی انجام می گیرد، اظهار داشت: مطالعات و بررسی طرح ۱۰ ساله فاضلاب تیران سه ماه انجام گرفت و در این خصوص فرماندار، مدیر آبفا و شورای شهر و شهرداری تیران در این خصوص همکاری داشتند.

وی افزود: طرح مطالعاتی بررسی نقشه فاضلاب تیران که به سه ماه فرصت نیاز داشت نیز ۱۰ روزه در دفتر فنی وزارت نیرو انجام گرفت که سرعت خوبی به اجرا پروژه داد و با اعلام پروژه به عموم مردم و اطلاع رسانی از طریق سایت وزارت نیرو این موضوع اطلاع رسانی شد و شرکت سازه گستر این پروژه را در مزایده برنده شد.

نماینده مردم شهرستان های تیران و کرون و نجف آباد در خصوص اجرای این پروژه توسط بخش خصوصی گفت: این پروژه به صورت فایناس و بیع هر دو با هم ، اجرا می شود که این اقدام در حوزه اجرای پروژه فاضلاب برای نخستین بار در کشور صورت گرفته که با این قانون شرکت، شبکه فاضلاب را اجرا و پساب آن بعد از تصفیه در بخش کشاورزی استفاده می شود.

وی ادامه داد: ۷۰ کیلومتر شبکه فاضلاب تیران متراژ دارد که ۵۰ درصد این پروژه توسط دولت و ۵۰ درصد توسط مردم با خرید انشعاب پرداخت می شود که سهم مردم برای یک انشعاب ۲۲ میلیون ریال و برای منازل دو انشعاب با هفت میلیون و ۵۰۰ هزار ریال ارزان تر است که مردم در طی سه سال پرداخت می کنند.

وی افزود: اجرای این پروژه ۱۰ سال پیش بینی شده که با همکاری مردم و مسئولان می توان پنج ساله نیز به بهره برداری برسد .

ابوترابی با اشاره به نقش مردم و مسئولان در اجرای این پروژه گفت: با همکاری و همبستگی مردم و مسئولان، پیگیری و اجرای این طرح با سرعت بیشتری به انجام رسید