احمدی‌نژاد بدون روتوش
احمدی‌نژاد بدون روتوش

[box type=”shadow” ]داستان انحراف احمدی‌نژاد چه بود؟ چه شد که حامیان تندمزاج ۸۴ و ۸۸ اش تندترین افشاگری‌ها را درباره زاویه پیدا کردنش از راه انقلاب و ولایت‌فقیه به زبان آوردند؟ چه چیزهایی مورد انتقاد قرار گرفت؟ مواضع آیت‌الله خامنه‌ای درباره این «انحراف» چه بود؟ جزوه «احمدی‌نژاد بدون روتوش» را بخوانید تا بدون قضاوت و […]

[box type=”shadow” ]داستان انحراف احمدی‌نژاد چه بود؟ چه شد که حامیان تندمزاج ۸۴ و ۸۸ اش تندترین افشاگری‌ها را درباره زاویه پیدا کردنش از راه انقلاب و ولایت‌فقیه به زبان آوردند؟ چه چیزهایی مورد انتقاد قرار گرفت؟ مواضع آیت‌الله خامنه‌ای درباره این «انحراف» چه بود؟ جزوه «احمدی‌نژاد بدون روتوش» را بخوانید تا بدون قضاوت و شعار، آن‌چه را که اتفاق افتاده مرور کنید.[/box]
احمدی‌نژاد بدون روتوش

دریافت جزوه
دریافت جزوه برای چاپ

«احمدی‌نژاد بدون روتوش» مجموعه‌ای از گزارش‌هاست که به همت «گروه ابوذر»، به بررسی سخنان و عملکردهای احمدی‌نژاد و اطرافیانش حول این موضوعات می‌پردازد. در این گزارش‌ها، بدون قضاوت و ارزش‌گذاری و شعار، می‌خوانید که منتقدین چه گفتند و هم‌چنین رهنمودهای رهبر انقلاب در این فضا به دولت و منتقدین چه بود.

سرفصل‌های این جزوه از این قراراند:

«نامه محرمانه»؛ نصب مشایی به معاون اولی، نامه رهبری برای برکناری وی و تأخیر چندروزه‌ی در اجرای مفاد نامه.

«نقص ظاهر» دیدگاه‌های احمدی‌نژاد درباره حجاب و عفاف و اعتراض‌های منتقدین.

«گزارشی که هرگز قرائت نشد»؛ همایش شورای عالی ایرانیان خارج از کشور و اعتراضاتی که به مسائل مالی، امنیتی، سیاسی و اخلاقی آن شد.

«مکتب جنجال»؛ طرح ایده‌ی مکتب ایران از سوی مشایی و سخنان بعدی احمدی‌نژاد درباره ایران و هویت ایرانی، برداشت‌ها و سخنان منتقدین و دیدگاه برخی شخصیت‌های انقلاب اسلامی در باب هویت ملی و اسلام.

«به طرف منزل آقای رئیس جمهور»؛ عزل وزیر اطلاعات و ابقای وی با دستور رهبری، خانه‌نشینی احمدی‌نژاد، انتقادات و نقل‌قول‌های شخصیت‌های سیاسی و دینی و رهبر انقلاب.

«دیدار با مرتاض ۴۰۰ ساله»؛ نسبت ارتباط دولت با جن‌گیرها و رمال‌ها، افشاگری رسانه‌ها و اعترافات جن‌گیرهایی که دست‌گیر شدند.

«دیدار در لابی هتل لاله»؛ اختلاس سه‌ هزار میلیاردی و نقش «جریان انحرافی» و اطرافیان رئیس جمهور در آن، ماجرای دادگاه‌ها و نتیجه‌شان.

«بحران سکه و ارز در شعب ابی‌طالب»؛ آشفتگی در بازار طلا و ارز و بالا رفتن نرخ تورم، گمانه‌زنی‌ها درباره تعمدی بودن این اختلال و تمایل دولت برای آشفتگی اقتصادی به منظور تحمیل کردن مذاکره با آمریکا به نظام.

«صندلی خالی»؛ مروری بر پیشینه و حال ادعای رئیس جمهور و اطرافیانش مبنی بر ارتباط با امام زمان.

«رو در رو با شیطان»؛ سخنان احمدی‌نژاد در آخرین سفر به نیویورک، گمانه‌زنی‌ها درباره پیشنهاد مذاکره به آمریکا.

به غیر از موارد بالا که به ترتیب زمانی، قطعات پازل جریان رسانه‌ای «نقد انحراف» را به صورت جامع گزارش می‌کند، سه مورد از دست‌آوردهای دولت دوم احمدی‌نژاد هم در انتهای جزوه آمده است:

«آب در لانه مورچگان»؛ دیدگاه کلان سیاست خارجی احمدی‌نژاد که این سال‌ها دیدگاه‌های جدیدی به آن اضافه شده است، بررسی عملکردها.

«تحقق یک آرزوی قدیمی»؛ هدفمند کردن یارانه‌ها، مبانی و بررسی نتایج آن با آمار و ارقام.

«سرپناهی برای محرومین»، طرح و نوع اجرای مسکن مهر و نتایج آن.

احمدی‌نژاد می‌رود و رئیس‌جمهور بعدی خواهد آمد. باشد که مرور مواضع گذشته پلی باشد به سوی آینده‌ای که منتقدین و حامیان رئیس‌جمهور نه مانند منتقدین و حامیان امروز احمدی‌نژاد باشند و نه مانند برخی منتقدین و حامیان دیروز خاتمی و هاشمی و… . روزی که به جای «تهمت»، «شایعه»، «توهین» و «بزرگنمایی» شاهد رسانه‌هایی باشیم که مشی اندیشه و عملکردشان هرچه که باشد، نقدشان بر مبنای «مستندات» باشد و «انصاف» و «قانون» در آن رعایت شود. احمدی‌نژاد بدون روتوش تلاشی کوچک است برای پاسداشت حقیقت و پاسداشت اخلاق.