اخبار کوتاه شهر- شماره ۵
اخبار کوتاه شهر- شماره ۵

سرقت چراغ مرکبی پیرمرد اذان گو چراغ مرکبی یا همان فانوس مجسمه مسی پیرمرد اذان گو که در سالهای اخیر مهمان تقاطع میرداماد و ۱۷ شهریور شده بود،اخیرا در تعطیلات نیمه خرداد ماه به سرقت رفته است.  بازدید از ماست بندی های فریدونشهر تعدادی از مسئولان عرصه بهداشتی نجف آباد طی روز های اخیر با […]

سرقت چراغ مرکبی پیرمرد اذان گو

چراغ مرکبی یا همان فانوس مجسمه مسی پیرمرد اذان گو که در سالهای اخیر مهمان تقاطع میرداماد و ۱۷ شهریور شده بود،اخیرا در تعطیلات نیمه خرداد ماه به سرقت رفته است.

 بازدید از ماست بندی های فریدونشهر

تعدادی از مسئولان عرصه بهداشتی نجف آباد طی روز های اخیر با بازدید از برخی واحد های تولید ماست سنتی در فریدونشهر از نزدیک با شرایط خاص این مجموعه ها آشنا شدند. اخیرا با بروز برخی مسائل بهداشتی در چنین تولیداتی شاهد اعمال برخی محدودیت های شبکه بهداشت بر چرخه عرضه این ماست ها هستیم.

 مهمترین اقدامات اخیر اوقاف نجف آباد

انعقاد تفاهم نامه با فنی و حرفه ای به منظور برگزاری کلاس های حفظ قرآن و دیگر دوره های آموزشی به همراه اعزام ۱۵۰ نفر از دانش آموزان شرکت کننده در طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم به مبارکه از شاخص ترین اقدامات اخیر این اداره به شمار می آید.

 تولید بیش از ۲ هزار تن کود در کارخانه بازیافت نجف آباد

در سال گذشته بیش از ۳۱ هزار تن انواع مواد آلی تولید شده در شهر نجف آباد و تعدادی از شهرهای اطراف به عنوان سهامداران این شرکت به کارخانه بازیافت وارد شده که از این میزان بیش از ۲ هزار و ۱۸۲ تن کود تولید و به بازار مصرف عرضه گردیده است.

 اعلام کاهش درصد جوش شیرین در نان مردم

در یکی از آخرین جلسات برگزار شده در فرمانداری نجف آباد،مدیران حاضر با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص برخورد با تخلفات احتمالی در زمینه کم فروشی و گرانفروشی استفاده از افزودنی های غیر مجاز ، فروش آرد خارج از شبکه ، تعطیلی های خودسرانه ، مسائل بهداشت محیط و بهداشت فردی ، فروش اجباری نان کنجدی و فروش نان های بدون شناسنامه تولید تحت عنوان نان خانگی و دیگر موارد اعلام کردند که میزان استفاده از جوش شیرین کاهش معنا داری داشته است.

برپایی ویژه برنامه های تابستانی دارالقرآن العظیم در ۴۲ نقطه شهر

ویژه برنامه های قرآنی، فرهنگی،ورزشی و هنری این مجموعه در تابستان سال جاری همزمان در بیش از چهل و دو شعبه در نقاط مختلف شهر برگزار می شود که کلاس های آموزش قرآن ویژه دانش آموزان در ده سطح مختلف،آموزش قرآنی کودکان چهار تا شش سال،خلاقیت،رباتیک و آموزش زبان انگلیسی از شاخص ترین آنها به شمار می آید.

زمین جدید برای تخلیه نخاله در جوزدان

به دنبال بروز برخی مشکلات در خصوص وضعیت تخلیه نخاله های ساختمانی در زمین فعلی،اخیرا با حضور مسئولان مربوطه جلسه ای تشکیل و در آن ضمن بررسی تبعات ادامه روند کنونی، در خصوص تعیین یک قطعه زمین جدید به منظور جایگزینی با وضع موجود تصمیماتی گرفته شده است.

 برنز کشور برای وزنه بردار ۵۹ کیلو نجف آباد

حمید رضا جعفری وزنه بردار دسته پنجاه و نه کیلوگرم نجف آباد که در مسابقات قهرمانی جانبازان و معلولان کشور حاضر شده بود،موفق به کسب عنوان سومی و مدال برنز شد.

 در برخورد با روزه خواری نیاز به اقدامات فرهنگی داریم

نماینده مجلس گفت: طبق قانون، قضات و نیروی انتظامی حق برخورد با کسانی را دارند که اعمال مجرمانه انجام داده و عفت عمومی را جریحه دار کنند. لذا امکان برخورد با روزه‌خوران در ملاء عمومی که اقدام به قبح زدایی کنند، از سوی نیروی انتظامی وجود داردولی بیش از برخورد سلبی، نیاز به انجام اقدامات فرهنگی در این زمینه داریم.

 مبارزه بیلولوژیک با کرم انار نجف آباد در سطح ۳۰ هکتار

کار مبارزه بیولوژیک با کرم گلوگاه درخت انار در سطح سی هکتار از باغات شهر با متوسط عملکرد ۷ تن در هکتار با توزیع زنبور تریکوگراما در طی سه مرحله انجام شده است. زنبورها با نشستن بر روی تاج میوه انار و تخم‌گذاری روی تخم پروانه تولیدکننده کرم گلوگاه، باعث زایل شدن تخم پروانه کرم گلوگاه می شوند.

 جابه جایی بیش از ۶ میلیون مسافر در ۶۸۳ کیلومتر خطوط اتوبوسرانی نجف آباد

در یک سال اخیر بیش از شش میلیون و ۱۵۷ هزار نفر با استفاده از ۱۱۲ اتوبوس سازمان اتوبوسرانی و بخش خصوصی در طول ششصد و ۸۳ کیلومتر خطوط اتوبوسرانی داخل شهری نجف آباد جابه جا شده اند که در میان سهم ناوگان بخش خصوصی بیش از سه میلیون و چهارصد و بیست هزار نفر و مشارکت سازمان عددی در حدود ۲ میلیون و هفتصد هزار مسافر به ثبت رسیده است.

ملی پوشی بانوی جودوکار و اعزام به ارمنستان

نسرین محمد صالحی نوجوان جودوکار نجف آباد در اردوی پنج روزه تیم ملی که از ششم تا یازدهم ماه جاری به میزبانی تهران برگزار شد،شرکت کرد. اعزام صادق احمدی و امین فروزان ۲ جودوکار دیگر نجف آباد که در تیم امید استان عضویت دارند به مسابقات بین المللی ارمنستان دیگر خبر مهم این رشته به شمار می آید.

 کتابت یک روزه قرآن در مهر پرور نجف آباد

طی مراسمی که امروز پنج شنبه یازدهم تیر ماه از ساعت ۹ شب به میزبانی خانه تاریخی مهر پرور برگزار می شود، بخشهایی از قرآن توسط تعدادی از اساتید خوشنویسی نجف آباد به سرپرستی استاد احمدی کتابت خواهد شد.همزمان با این مراسم علاقه مندان می توانند از نمایشگاه نسخ قدیمی قرآن در محل این خانه نیز بازدید کنند.

 توزیع ۴۶ تن مواد غذایی بین نیازمندان تحت پوشش خیریه قمر بنی هاشم

در چهارده ماه گذشته از محل کمک های مردمی بیش از چهل و شش هزار و پانصد کیلوگرم انواع مواد غذایی به همراه ۱۸ هزار و هشتصد بسته پنیر،ماکارونی،انواع شیرینی،زولبیا،اولویه و تخم مرغ بین نیازمندان تحت پوشش این مجموعه توزیع شده است.

 پیام تصویب طرح الزام‌آور مجلس پافشاری بر حفظ دستاوردهای فرزندان ایران است

نماینده مجلس گفت: با توجه و اهتمام به خطوط  قرمز رهبری می‌توانیم از این پیچ تاریخی عبور کنیم و بتوانیم به کشوری آباد با ظرفیت‌های بالای علمی تبدیل شویم. ما از لحاظ سیاسی در مقابل کنگره آمریکا باید واکنشی نشان می‌دادیم و تصویب این طرح با رأی بالا پیام بسیار مهمی داشت که ما از حفظ دستاوردهایمان کوتاه نمی‌آییم.

توضیح ضروری: لازم به ذکر است که منبع اخبار کوتاهی که اخیرا درج آن در پایگاه خبری شروع شده، پایگاه های اطلاع رسانی معتبر شهر و شبکه های اجتماعی مختلفی است که برخی مسئولان شهر مدیریت آن را بر عهده د ارند.. این پایگاه در نظر دارد با درج چنین مجموعه ای بخشی از خلا اطلاع رسانی به موقع و با کیفیت را در شبکه های اجتماعی و دیگر پایگاه های اطلاع رسانی بر طرف کند. البته ذکر این نکته نیز ضروری به نظر می رسد مسئولیت صحت و سقم موارد مطرح شده نیز با مدیران شبکه های اجتماعی مذکور خواهد بود. فعالین شبکه های اجتماعی نیز می توانند از طریق شماره ۰۹۱۳۷۵۴۷۲۱۵ اخبار موثق خود را برای ما ارسال کنند.