اخبار کوتاه شهر- شماره ۳
اخبار کوتاه شهر- شماره ۳

اجرای میدان شهدای دانشجو با بودجه ۳۵ میلیارد تومانی به گفته پزشکی رئیس شورای شهر در جلسه راهبردی که با حضور غلامی مدیر کل راه و شهرسازی استان برگزار شد مواردی مانند تعریض جاده علویجه به نجف آباد، اجرای میدان بزرگ شهدای دانشجو با اعتبار بیش از ۳۵ میلیارد تومان،اجرای دو باند کنار گذر برای […]

اجرای میدان شهدای دانشجو با بودجه ۳۵ میلیارد تومانی

به گفته پزشکی رئیس شورای شهر در جلسه راهبردی که با حضور غلامی مدیر کل راه و شهرسازی استان برگزار شد مواردی مانند تعریض جاده علویجه به نجف آباد، اجرای میدان بزرگ شهدای دانشجو با اعتبار بیش از ۳۵ میلیارد تومان،اجرای دو باند کنار گذر برای کمربندی جنوبی نجف آباد توسط مسکن و شهرسازی به شرط اجرای زیر سازی آن توسط شهرداری و ایجاد ساختمان جدید ۷ هزار متر مربعی فرمانداری نجف آباد در شمال این شهر توسط مسکن و شهرسازی مورد تصویب قرار گرفت.

نظارت بر موسیقی تالارهای شهر

بر طبق یکی از مصوبات شورای فرهنگ عمومی نجف آباد کمیته ای سه نفره متشکل از نمایندگان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی،اماکن نیروی انتظامی و ستاد امر به معروف و نهی از منکر به منظور نظارت و اتخاذ تصمیم در خصوص اجرای موسیقی های سنتی و محلی در تالارهای سطح شهر از این به بعد فعالیت خواهند کرد.

محدودیت تردد در محور نجف آباد به فولادشهر

بر طبق اعلام راه و شهرسازی استان محور فولاد شهر ـ نجف آباد از مورخ ۵ خرداد لغایت ۳۱ مرداد  ۹۴ ، ساعت ۷ الی ۱۹ ، به‌دلیل اجرای عملیات روکش آسفالت ،حدفاصل کیلومتر۰ تا ۴۸ با برخی محدودیت ها در تردد شهروندان مواجه خواهد بود.

 ملی پوش شدن تنیس باز نجف آبادی

در مسابقات تنیس روی میزبیماران خاص و پیوند اعضاء قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی که از مورخ ۲۸ اردیبهشت ماه تا اول خرداد در شهرستان لنگرود استان گیلان برگزارگردید محمد محمدی از قهرمانان پیوند اعضاء نجف آباد ضمن کسب عنوان نایب قهرمانی به اردوی تیم ملی نیز راه پیدا کرد.

 سالن شهروند صاحب استودیو خواهد شد

در نشست اخیر مدیران ارشد شهر با مدیر کل صدا و سیمای استان علاوه بر طرح مواردی مانند تمدید قرار داد برنامه رادیویی نجف آباد سلام، ایجاد یک استودیوی مستقل در محل سالن شهروند و فعالیت نجف آباد به عنوان پایلوت برخی از طرح های جدید صدا و سیما در غرب استان مورد تاکید و تصویب حاضرین قرار گرفت.

مردم کد پستی و شماره پلاک را راحت تر دریافت می کنند

به دنبال توافق شهرداری و اداره پست از ابتدای تیر ماه متقاضیان دریافت کد پستی و شماره پلاک پس از مراجعه به اداره پست و تکمیل فرم های ثبت نام، در همان لحظه شماره های مورد نظر خود را دریافت کرده و با پرداخت مبلغی در حدود ۱۵ هزار تومان پس از ۱۵ روز،پلاک خود را درب منزل تحویل خواهند گرفت.

 نجف آباد صاحب میدان شهدای مدافع حرم شد

در دوازدهمین جلسه شورای نامگذاری که اولین نمونه آن در سال جاری نیز به شمار می آید، بیش از ۴۷ نامگذاری مختلف مورد تصویب حاضرین قرار گرفت که در این میان نامگذاری میدان واقع در تقاط بلوار ولیعصر و دلگشا به نام شهدای مدافع حرم از شاخص ترین این موارد به شمار می آید.

 بازسازی بافت حوزه علمیه الحجه

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در جهت احیاء بافت با ارزش شهری نجف آباد، اقدام به بررسی اولیه و تهیه طرح های بهسازی حوزه علمیه الحجه به عنوان مدرسه ای با قدمت ۷۳ ساله کرده است.

 تولید و تکثیر آهو در نجف آباد

در جلسه مشترک مدیران ارشد شهرستان با مدیر کل حفاظت محیط زیست استان در کنار انجام پیگیری هایی در خصوص دریافت حق آلایندگی نجف آباد از کارخانجاتی مانند ذوب آهن،پالایشگاه،نفت اصفهان،پالایشگاه قطران و فولاد مبارکه، کنترل منطقه حفاظت شده قمیشلو با پهباد و راه اندازی واحد تولید و تکثیر آهو در این شهرستان مورد تصویب قرار گرفت.

 بررسی انتخاب روز ملی نجف آباد در چهل و دومین شورای فرهنگ عمومی

در چهل و دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی که به میزبانی دفتر امام جمعه و با حضور مسئولان مختلف اجرایی برگزار شد در کنار مسائلی مانند بررسی شعار سال جاری، احداث تکیه ویژه اجرای هیات های تعزیه و راهکارهای افزایش نشاط اجتماعی موضوع نامگذاری یک روز در تقویم عمومی کشور به نام نجف آباد نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سخنرانی نجومی در بنیاد خامنه ای

سخنرانی استاد معصومی عضو ستاد استهلال استان با همکاری گروه نجوم شفق و بنیاد فرهنگی آیت اله خامنه ای،امروز از ساعت شش تا ۸ عصر با موضوع بررسی رویت پذیری هلال ماههای رمضان و شوال در سالن اجتماعات این مجموعه برگزار خواهد شد.

طراحی مراکز بسته بندی و بازآوری مشتقات میوه در بنگاه جدید

در بازدید مدیر کل جهاد کشاورزی استان از بنگاه میوه و تره بار در حال ساخت نجف آباد که با مشارکت بخش خصوصی در حال انجام است،راهکارهای ایجاد مراکز بسته بندی و بازآوری مشتقات میوه مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در این بنگاه جدید ۷۵ غرفه،۲ باسکول صد تُنی و مراکزی چون رستوران،مسجد،مرکز بهداشتی،آتش نشانی،مرکز خدماتی و دیگر زیر ساخت های مورد نیاز پیش بینی شده و در حال حاضر مراحل ساخت و تکمیل خود را پشت سر می گذارد.

 کشت سورگوم در ۵ هکتار از اراضی نجف آباد

در سال جاری نزدیک به پنج هکتار از اراضی زراعی نجف آباد به کشت سورگوم به عنوان یکی از اعضای خانواده غلات که به شرایط گرما و خشکی مقاوم است اختصاص پیدا کرده که می تواند به عنوان جایگزین در الگوی کشت شرایط خشکسالی مطرح شود.

انتشار اثر جدید از موسسه شهید کاظمی

موسسه فرهنگی شهید کاظمی اثر جدید خود با عنوان “گاهی به آسمان نگاه کن” که به خاطرات مقام معظم رهبری از شهدای انقلاب و دفاع مقدس می پردازد را منتشر کرد.

 برگزاری جلسه هیات نظارت و اجرائی انتخابات نظام پرستاری

در جلسه هیات نظارت و اجرائی انتخابات نظام پرستاری شهرستان نجف آباد که به میزبانی دفتر ریاست شبکه بهداشت و درمان برگزار شد مسائلی مانند خصوص تعداد شعب رأی ، صندوقهای ثابت و سیار و زمانبندی رأی گیری در بیمارستانها و شهرستانهای حوزه انتخابی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.