اختصاص ۱۴۵ تن سهمیه شکر نجف آباد به خیریه ها
اختصاص ۱۴۵ تن سهمیه شکر نجف آباد به خیریه ها
تیتر یک: کمبود شکر در بسیاری از فروشگا‌ه‌های سطح شهر مشاهده شده و مردمی که شکر را به نرخ کیلویی حدود 4 تا 4 هزار 700 در فروشگا‌ه‌ها عرضه تهیه می کردند، اکنون در برخی فروشگا‌ه‌های محدود با قیمتی حدود 10 تا 12 هزار تومان می خرند.

اختصاص ۱۴۵ تن سهمیه شکر نجف آباد به خیریه ها

تیتر یک: کمبود شکر در بسیاری از فروشگا‌ه‌های سطح شهر مشاهده شده و مردمی که شکر را به نرخ کیلویی حدود ۴ تا ۴ هزار ۷۰۰ در فروشگا‌ه‌ها عرضه تهیه می کردند، اکنون در برخی فروشگا‌ه‌های محدود با قیمتی حدود ۱۰ تا ۱۲ هزار تومان می خرند.

با این وجود علیرضا علیپور، مدیر اداره صنعت و معدن و تجارت نجف آباد گفته اخیرا ۱۴۵ تن شکر در اختیار این نهاد برای توزیع قرار گرفته است.

او در این باره می گوید :‌قیمت قبل شکر درب کارخانه چیزی حدود ۴ هزار و ۵۰ تومان بوده که برای مصرف کننده حدود ۴۷۰۰ تومان آب می خورده ولی اکنون درب کارخانه هر کیلوگرم شکر حدود ۶ هزار ۳۵۰ تومان قیمت گذاری می شود و برای مصرف کنندگان خرد هم ۸ هزار تومان.

علیپور در خصوص توزیع سهمیه ۱۴۵ تنی شکر اختصاص یافته به نجف‌آباد هم گفت : در جلسه ای که خدمت امام جمعه محترم نجف‌آباد داشتیم، آنجا تصمیم گرفتیم این سهمیه در تعاونی های روستایی‌، ستاد کمک مومنانه ، سپاه و خیریه های شهر توزیع شود.

او همچنین روال قبل توزیع این کالا را این گونه توضیح داد : قبلا مقدار سهمیه نجف آباد در تعاونی‌ها توزیع می شد که بعدا در بین ۱۳۰ واحد صنفی مشخص به صورت چرخشی توزیع می شد که به دست همه مناطق برسد اما این سری تامین کالا و سازمان ما تصمیم به این گرفت که این قلم کالا به خیریه و ستاد کمک مومنانه برسد و راهی جز این نداشتیم.

او توضیح داد از این مقدار شکر چیزی به فروشگاه‌ها اختصاص پیدا نکرده و افزود : شکر در فروشگاه‌های بزرگ از طریق فروشگاه‌های مرکزی خودشان تهیه شده و در اختیارشان قرار گرفته است .

او در پایان گفت : دفتر آستان قدس رضوی هم از ما درخواست برنج و شکر کرده بود که ۴ تن شکر از مازاد سهمیه برای تهیه نبات متبرک به آستان تحویل داده شد.

چندی پیش هم نحوه توزیع گوشت منجمد دولتی در یکی از نواحی نجف آباد مورد اعتراض تعداد زیادی از شهروندان قرار گرفته بود.

شکر

شکر

اختصاص ۱۴۵ تن سهمیه شکر نجف آباد به خیریه ها