ادامه واکنش های مردم نجف آباد به بررسی صلاحیت های انتخاباتی
ادامه واکنش های مردم نجف آباد به بررسی صلاحیت های انتخاباتی
موضوع تایید صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس یازدهم، همچنان در کانون توجه مخاطبان است و تعدادی از شهروندان به شیوه های مختلف نظر خود در این خصوص را برایمان ارسال کرده اند.

ادامه واکنش های مردم نجف آباد به بررسی صلاحیت های انتخاباتی

موضوع تایید صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس یازدهم، همچنان در کانون توجه مخاطبان است و تعدادی از شهروندان به شیوه های مختلف نظر خود در این خصوص را برایمان ارسال کرده اند.

«همشهری» : تنور انتخابات را مردم باید گرم کنند که به موقع حضور دارند و پای صندوق رای حاضر می شوند وگرمش میکنند دمشون گرم.
همانطور که در تشییع سردار دلها و نیز نماز جمعه تهران وراهپیمائی این هفته حضور داشتند
انتخاب نماینده جامع الشرائط در این برهه از زمان سخت است چون بعضی ها که دم از شجاعت و ولایت ودینداری میزنند در موقع عمل معلوم نیست کجایند طوری که تقوی را هم شرمنده میکنند (در همین کاندیداهای تایید نشده هستند ) وقتی پایش بیفتد…. …. نگو و نپرس

مطلب دیگر موضوع ردصلاحیت با احراز شرایط را با هم جمع نکنید
متاسفانه قانون ثبت نام کاندیداها طوری است که بعضی ها موقع ثبت نام مدارکی را ارائه میدهند که پس از استعلامات و بررسی کارشناسان مورد قبول نیست وفرد شرایط احراز را ندارد علی رغم اینکه به آنان اعلام میشود ولی صدایش را در نمی آورند.

بعد به شورای نگهبان میدهندمتاسفانه انهایی هم که توسط هیئت اجرایی به دلایل قابل قبول نبودن مدارک رد میشوند هم بر گردن شورای نگهبان می افتد.
موضوع دیگر هیچ فردی تا کنون نگفته من روزی تخلف کرده ام چرا که اگر بگویید ابروریزی می شود و محبوبیتش را از دست میدهد اخر بعضی ها خیلی علیه السلام هستیم ولی پشت پرده کارهائی میکنیم که خدا میداند و در اینگونه مواقع هم از چشم قانون مخفی نمی ماند مظلوم‌نمایی برا بعضی ها خیلی قشنگ‌نیست.
البته به وقتش همه چیز را می توان شفاف گفت تا شبهه ها برطرف شود.
به جای چانه زنی ها که گزارش ان را در نماز جمعه تهران دیدیم حتی بعضی ها برا تائیدیه گرفتن در نماز جمعه حماسی سیاسی این هفته تهران رفته بودند چانه زنی
امیدواریم افرادی که دنبال تائیدیه گرفتن به هر نحو هستند، بدانند دیگر مظلوم نمائی فایده ندارد مردم اگاه هستند وانشا الله انتخاب دقیق خواهند داشت.
البته این را هم باید گفت که فردی که همه عمرش نظامی بوده و بیشترین نیروهای تحت امرش از عملکردش ناراضی بوده اند چگونه وبرای چه هدفی پا به عرصه انتخابات گذاشته است؟
یا افرادی که در امور اجرائی موفق بوده اند فکر نکنند در قانون گذاری میتوانند موفق شوند مجلس نماینده واقف به قوانین می خواهد نه مدیر اجرائی موفق
سایر مواردش بماند برای بعد.

 

«خاکی»: در مورد تایید و رد صلاحیت ها به نظرم یک خلل قانونی وجود داره که جامعه اینطور دچار تشویش می شه
باید قانون چیزی مشابه این داشته باشه که مثلا بعد از اعلام نتایج تایید و رد صلاحیت ها، اگر کسی در جامعه هیاهو کرد، یک قاضی از طرف قوه قضاییه بدون نوبت به این امور رسیدگی کنه که آیا اعتراض علنی این شخص موجه هست؟ درصورتی که موجه نبود اجازه علنی کردن دلایل رد صلاحیتش را هم داشته باشد.

شورای نگهبان فکر نکنم در وظایفش باشه که با بر هم زننده های امنیت روانی جامعه بر خورد کنه اون فقط می تونه مجددا صلاحیت رو بررسی کنه اما کسی که می خواد با موج سواری خودش رو تایید کنه وارد فاز دیگه ای می شود
اینطور هرکس چه خودش و چه نو چه هاش و رسانه هاش با هیاهو کارشون را پیش نمی برند.
البته شاید خرده بگیرید حریم خصوصی یک نفر پایمال می شه، ولی امنیت روانی جامعه مهمتر از حریم خصوصی یک نفر هست
و در صورتی که اعتراض شخص موجه بود مستندات را به شورای نگهبان ارائه بدهد.

 

«تندیس»: نماینده مجلس باید خود را نماینده آحاد مردم حوزه انتخابیه خود حتی انهایی که به وی رای ندادند بداند نه نماینده افرادی که از او حمایت کردند تا به مجلس راه یابد . دوم اینکه باید پاسدار حقوق مردمش باشد و اگر جایی حقی از کسی حتی توسط هیئت حاکمه ضایع شد غیورانه موضع بگیرد و دفاع کند . دیگر اینکه ظرفیت کار جمعی با نمایندگان یا مجریان یا جریانات موثر بر امور کشور حتی مخالفین فکری و سیاسی خود را داشته باشد . نماینده مجلس حتی اگر در مجلس یکه و تنها هم باشد باید صدای رسای مظلومین و محرومین باشد . نمانده مجلس باید شخصیتش را طوری مدیریت کند که علاوه بر در صحنه بودن و موثر بودن بر کنشهای مجلس اما رفتارش طوری نباشد که شخصیتی ضعیف در بین نمایندگان از خود بروز دهد . نماینده مجلس باید سازوکاری در حوزه انتخابیه اش ایجاد کند که بتواند بطور روزانه از همه مسایل حوزه انتخابیه اش آگاه باشد و مضافا اینکه مردم او را در دسترس و پناهگاه خود بدانند . ما باید نامزدهای انتخاباتی مجلس را بر اساس این ویژگیها بررسی و ببینیم در بین افراد قبلی و جدید کدام واجد شرایط فوق هستند.

 

«یزدانی»: سلام خواستم بگم وقتی هیئت اجرایی فرمانداری کسی را ردصلاحیت کند فرقی نمیکند چه کسی باشد. باید تابع قانون باشیم.

به نظرمن آقای منتظری درشهرداری ثابت کرد که واقعا مردی کاری وفعال هستند وزحمات ایشان قابل دفاع وقابل تقدیراست وهمچنین سردار امینی هم فردی کاری که سوابق درخشانی دارند.

ولی باید تابع قانون ومقررات بود تا خدای ناکرده دشمنان داخل وخارج سوءاستفاده از مردم نکنند.

 

«شهروند» : سلام اینکه بعضی ها رد صلاحیت می شوند صرفا داشتن فساد و… نیست.

کسی منکر ارزش های سپاه و فداکاری های آنان نیست، به ویژه فرمانده سابق لشکر ۸ نجف اشرف که در انتخابات مجلس ثبت نام کردند و رد شدند. این سوال برایتان پیش بیاید که آیا مجلس می تواند جای مفیدی برای او باشد؟

غیر از دستور دادن و فرماندهی جنگ، کجا توانسته قانون تصویب کند و…
بنده از کهریزسنگ هستم ، ایشان جزو هیئت مدیره قرض الحسنه شهیدمطهری هستند و با اینکه تقریبا خوب کار میکنند ولی بسیاری از مردم رضایت ندارند به ویژه در بحث جوانگرایی بودن هیئت امناء و هیئت مدیره این مرکز و بعضی مشکلات دیگر که بماند…

و نکته ای دیگر، مگر نماینده فعلی چه عملکرد ضعیفی داشتند که بخواهیم عوضش کنیم؟ بعضی مواقع مثل برجام مگر ندیدید رئیس مجلس چه کرد و نماینده ما هم اعتراض کرد ولی نشد. قانون اصلاح چک که تصویب کرد بسیاری از مشکلات حل شد.

پس چه لزومی داره چند نفر تفکر انقلابی به میدان بیایند رای ها پخش بشه و از جبهه دیگر غربگرا رای بیاورند(مثل اشتباهی که سال ۹۲ برای ریاست جمهوری شد)

رهبری در همان روز اول ثبت نام، قصه ابوذر را گفتند که پیامبر گفت تو در این کار موفق نمیشی و کاری داد بهش که بتونه انجام بده
پس حالا برای ردصلاحیت این آقا لازم نیست موضع بگیرید چون واقعا نمیتونه.

من هم بحث حزبی رو نمیبینم، بحث تفکر افراد رو میبینم، حالا اگه ببینیم کسی بهتر ماست آیا بهتر نیست کنار بکشیم به نفعش؟
تازه بعضی قضایای دیگر هست که دیدم و نمیتونم بگم.

انتخابات

انتخابات

ادامه واکنش های مردم نجف آباد به بررسی صلاحیت های انتخاباتی