شهرستان شدن مهردشت، ضروری است
شهرستان شدن مهردشت، ضروری است
مهردشت شامل دو شهر علویجه و دهق است که قابلیت شهرستان شدن را دارد و یکی از درخواست‌های مردم این منطقه ارتقای مهردشت به شهرستان است که انجام آن هنوز در مراحل اداری و وزارت کشور مانده است.

شهرستان شدن مهردشت، ضروری است

ایمنا: نماینده شورای شهرستان نجف‌آباد در شورای استان اصفهان: در خصوص خط مترو نجف‌آباد که نقطه اتصال چند شهرستان از جمله اصفهان، نجف‌آباد، خمینی‌شهر، زرین‌شهر و تیران و کرون است، هنوز هیچ اقدامی صورت نگرفته در صورتی که بخش زیادی از مشکلات این شهرستان‌ها در حوزه حمل‌ونقل را حل می‌کند.

مهران صادقی در خصوص احداث زیرگذر دانشگاه آزاد اسلامی در کمربند شمالی نجف‌آباد نیز گفت: این زیرگذر باید توسط اداره راه و شهرسازی اجرا شود اما هنوز هیچ اقدامی در این زمینه نداشته‌اند.

صادقی درمورد دو بانده شدن جاده علویجه گفت: روزانه شاهد تصادفات زیادی در جاده علویجه به پلیس راه شاهین‌شهر- کاشان هستیم که لزوم تسریع در دوبانده شدن را بیشتر می‌کند.

وی در خصوص ارتقای منطقه مهردشت گفت: مهردشت شامل دو شهر علویجه و دهق است که این دو منطقه دارای هشت روستا با سی هزار نفر جمعیت است همچنین دارای پنج شهرک صنعتی و کارخانه سیمان است و درکل قابلیت شهرستان شدن را دارد و یکی از درخواست‌های مردم این منطقه ارتقای مهردشت به شهرستان است که انجام آن هنوز در مراحل اداری و وزارت کشور است.

وی با انتقاد از بالا بودن آمار بیکاری گفت: نجف‌آباد و تیران و کرون شهرک‌ها و واحدهای صنعتی بسیاری دارد اما به دلیل مشکلات مختلف در خصوص سرمایه در گردش و تامین مواد اولیه واحدها بسیاری از آنها نیمه تعطیل هستند که این امر توجه بیشتر مسئولان را می‌طلبد.

وی در خصوص قانون ارزش افزوده گفت: قرار بر این شده است که تجمیع ارزش افزوده به حساب دولت واریز شود و دولت خود وظیفه توزیع آن را خواهد داشت در حالی که در گذشته به حساب شهرداری‌ها واریز می‌شد و در این جا شهرستان‌هایی که از نظر صنعتی رشد بیشتری داشتند متضرر شدند.

اشتغال

اشتغال