از بریدن پیشانی نوزاد تا قتل قهرمان بدنسازی
از بریدن پیشانی نوزاد تا قتل قهرمان بدنسازی
نجف‌آباد_شهرستان نجف‌آباد در سال ۹۷ اتفاقات مختلفی داشت؛ از ساخت دهکده سالمندان همچنین قتل قهرمان بدنسازی تا خبرهایی از بازگشت تاریخی کارخانه‌هایی ورشکسته را می‌خوانید.

از بریدن پیشانی نوزاد تا قتل قهرمان بدنسازی

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نجف آباد در بسته خبری امروز سرفصل مهم‌ترین رویدادهای خبری سال گذشته این شهرستان را مرور می‌کنیم.

ثبت نخستین وقفنامه بریل کشور

روح الله بیدرام، رییس اوقاف نجف‌آباد گفت: نخستین وقفنامه خط بریل کشور توسط واقف روشندل نجف‌آبادی با نیت ساخت خانه قرآن و عترت به ارزش ۲۰۰ میلیون تومان در سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه کشور به ثبت رسید. این واقف منزل مسکونی ۱۳۰ مترمربعی خود در شهر بهارستان را برای این کار وقف کرده است.

تولید نخستین میدی باس شهری

سیدمحمد مرتضوی، مدیر عامل پیشرو دیزل آسیا گفت: نخستین میدی باس شهری ایران با کاربری اداری و تشریفاتی که دارای قسمت‌های اداری، استراحت و اتاق کنفرانس است در این شرکت طراحی و ساخته شده است.

وی افزود: بخش داخلی این خودرو که به نوعی یک کلانتری سیار محسوب می‌شود، دارای سرویس بهداشتی، آشپزخانه و اتاق خواب است و امکان استفاده از برق شهری، موتور برق و پنل های خورشیدی را دارد.

ساخت دهکده سالمندان با هزینه ۱۰ میلیارد تومان

محمود حق پرستی، عضو هیئت مدیره خیریه سالمندان نجف‌آباد گفت: نخستین فاز از دهکده سالمندان شهرستان در زمینی به مساحت ۱۷ هزار متر مربع، در سه طبقه و زیربنای ۱۰ هزار و ۵۰۰ متر مربع با هزینه ۱۰ میلیارد تومان در روستای همت‌آباد ساخته شده است.

وی افزود: در حال حاضر ۲۰ سالمند مرد و ۸۰ زن در این مرکز به صورت شبانه روزی نگهداری می شوند و با اتمام دیگر طبقات فاز نخست این مجموعه، امکان نگهداری از ۴۵۰ سالمند دیگر فراهم خواهد شد.

نخستین دفاعیه هوش مصنوعی

سید سعید آیت، رییس دانشگاه پیام نور نجف‌آباد گفت: مائده تاجی دانش آموخته مقطع کارشناسی ارشد هوش مصنوعی دانشگاه پیام نور نجف‌آباد به عنوان نخستین فارغ‌التحصیل مقطع ارشد این رشته در دانشگاه‌های پیام نور کشور از پایان نامه خود دفاع کرد.

توقف ۲۲ ساله در ساخت بیمارستان نجف‌آباد

امیررضا نقش، رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد گفت: این بیمارستان سال ۷۵ کلنگ‌زنی شد البته چهار سال طول کشید تا به مرحله سفت کاری رسید، اما متاسفانه تا کنون ادامه پروژه به دلیل هزینه های زیاد متوقف شده است.

وی افزود: تکمیل این مجموعه حداقل ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه خواهد داشت که در حال رایزنی با خیریه‌ای هستیم تا طرح را که حدود هفت هزار متر مربع از اراضی دانشگاه را به خود اختصاص داده به پایان برسانیم.

اعلام بحران برای آب شرب استان

ابوالفضل ابوترابی، نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: بیش از هفت ماه است که منتظر تشکیل جلسه با رییس جمهور هستیم و سه ماه نیز از درخواست مجمع نمایندگان استان برای نشست مشترک با واعظی مسئول دفترشان می‌گذرد و با ادامه این وضعیت به طور قطع پنج میلیون اصفهانی در تابستان آب خوردن نخواهند داشت.

وی افزود: وضعیت آب استان در تابستان امسال به گونه‌ای بود که در بسیاری نقاط از آب چاه برای تامین شرب مردم کمک گرفتیم، اما این چاه‌ها نیز در سال آینده آب نخواهند داشت و بدون اختصاص بودجه برای تکمیل سامانه دوم تامین آب اصفهان و شروع یک کار جهادی از اکنون، تابستانی بحرانی خواهیم داشت.

آب آشامیدنی

آب آشامیدنی

ساخت نخستین دستگاه مکانیزه توزیع متادون

امیررضا نقش، رییس دانشگاه آزاد اسلامی نجف‌آباد گفت: محققان این دانشگاه برای نخستین بار در جهان، دستگاه توزیع مکانیزه متادون را ساخته‌اند که با استفاده از آن مشکلاتی مانند عرضه خارج از شبکه متادون یا مصرف غیر ضروری آن رفع خواهد شد.

وی افزود: این دستگاه تمام اتوماتیک بر اساس اسکن چشم و اثر انگشت فرد معتاد فعال شده و میزان متادون مورد نیاز شخص معتاد را بر اساس نسخه پزشک، داخل یک کابین کاملا ایمن در اختیار شخص قرار می‌دهد.

خسارت میلیاردی آنفلوآنزای پرندگان

شهرام موحدی، مدیر کل دامپزشکی استان اصفهان گفت: طی نیمه نخست امسال نزدیک به ۱۹‌ کانون آلوده آنفولانزای فوق حاد پرندگان شامل شش کانون بوقلمون و ۱۳ مرغ تخمگذار در دو شهرستان نجف‌آباد و تیران و کرون شناسایی شده‌اند که مجموع خسارت پرداختی به آن‌ها در حدود حدود یک میلیارد و ۱۴۰‌ میلیون تومان برآورد می‌شود.

بریدن پیشانی نوزاد

کادر پزشکی بیمارستان شهید محمد منتظری نجف آباد موقع سزارین نوزادی، پیشانی اش را با تیغ بریدند و بعد بخیه زدند. محمد خدادادی پدر این نوزاد گفته که پسرش به دلیل عفونت در بخش NICU بیمارستان بستری شده است. کیانوش جهان‌پور، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در این خصوص گفت: عفونت خونی این نوزاد ربطی به برخورد تیغ جراجی با پیشانی‌اش ندارد و در کل درصدی از نوزادها بعد از تولد دچار علائم عفونت خونی می‌شوند.

نایب قهرمانی دوچرخه سوار نجف آبادی در آسیا

سید محمد طباطبایی، رییس اداره ورزش و جوانان نجف‌آباد گفت: در مسابقات قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا که به میزبانی ژاپن برگزار شد، امیرحسین جمشیدیان دوچرخه‌سوار جوان نجف‌آبادی در بخش تایم تریل انفرادی پس از شرکت کننده قزاقستانی توانست عنوان نایب قهرمانی آسیا را بالاتر از ورزشکار ژاپنی به دست بیاورد.

قتل قهرمان بدنسازی

سعید سلیمیان، رییس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: ایمان رحیم‌پور از ورزشکاران پرورش اندام کشور که در زمینه پرورش اسب نیز فعال بود، توسط سه نفر به ضرب گلوله در روستای رحمت‌آباد نجف‌آباد کشته شد. انگیزه اصلی قاتلان اختلافات شخصی عنوان شده است.

مرگ چهار نجف آبادی بر اثر گاز گرفتگی

حمید گله داری، رییس شبکه بهداشت و درمان نجف‌آباد گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۳۶ مورد حادثه گاز گرفتگی در شهرستان روی داده که با وجود تلاش  نیروهای امدادی و اورژانس، چهار نفر از شهروندان در این اتفاقات جان خود را از دست داده اند.

گازگرفتگی

گازگرفتگی

۱۵۰شاکی در پرونده کلاهبردار مذهبی

محمدرضا توکلی، دادستان نجف آباد گفت: پرونده مرد ۴۰ ساله‌ای که با ادعای ارتباط با امام زمان و جهان ماورا از شهروندان نجف‌آبادی و برخی شهرهای اطراف اخاذی می‌کرد با اتهام افساد فی الارض به عنوان یکی از ردیف‌های اتهامی در دست بررسی است. از مجموع نزدیک به ۱۵۰ قربانی شناسایی شده، تنها ۴۵ نفر حاضر به تنظیم شکایت شده‌اند.

دردسر ۱۱۰ میلیاردی در شمال نجف‌آباد

ابوالفضل ابوترابی، نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: با اجرای نخستین مرحله از حکم مربوط به خلع ید از بخش‌هایی از زمین‌های شمال نجف‌آباد، نزدیک به نیمی از اراضی ورزشی آموزش و پرورش شهرستان در این محدوده از دسترس خارج شده است. بعد از سال ۸۶ و با خرید زمین‌ها توسط یک شخص و شرکت وابسته به او، شاهد اتفاقات تازه و عجیبی در این خصوص بودیم.

تولید سالیانه هفت میلیون قطعه ماهی زینتی در نجف‌آباد

مجتبی مطهری، مدیر اداره جهاد کشاورزی نجف‌آباد گفت: ۵۳ واحد فعال نجف‌آباد در زمینه تولید ماهیان زینتی در سال گذشته بیش از هفت میلیون قطعه انواع گونه‌های زنده‌زا و تخم‌گذار را روانه بازار استان و دیگر نقاط کشور کرده‌اند که این امر برای ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و حدود ۱۰۰ نفر نیز به شکل غیرمستقیم ایجاد اشتغال کرده است.