استاد احمدی: هنرمندان هم سطح شان خود مورد تقدیر قرار گیرند
استاد احمدی: هنرمندان هم سطح شان خود مورد تقدیر قرار گیرند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از بینا، به بهانه ی برگزاری نمایشگاه آثار استاد احمد احمدی در فرهنگسرای خارون و انتخاب اخیر ایشان به عنوان نایب رئیس خانه هنرمندان نجف آباد، در اولین روزهای اسفند ماه سال قبل در نشستی صمیمی مصاحبه‌ای با ایشان در ارتباط با وضعیت هنر و ضرورت های آن ترتیب دادیم. استاد احمد احمدی […]

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از بینا، به بهانه ی برگزاری نمایشگاه آثار استاد احمد احمدی در فرهنگسرای خارون و انتخاب اخیر ایشان به عنوان نایب رئیس خانه هنرمندان نجف آباد، در اولین روزهای اسفند ماه سال قبل در نشستی صمیمی مصاحبه‌ای با ایشان در ارتباط با وضعیت هنر و ضرورت های آن ترتیب دادیم.

استاد احمد احمدی متولد ۱۳۴۸ نجف آباد و دارای درجه استادی از انجمن خوشنویسان ایران می باشد.

ایشان در سال ۱۳۶۵ با آقایان شریفی و حجتی از خوشنویسان نجف آباد آشنا شد و پس از استفاده از هنر این اساتید حدود ۱۰ جلسه نیز در حضور استاد فروزنده در اصفهان هنر خطاطی وخوشنویسی را ادامه داد.

وی که در سال۱۳۶۸ مدرک ممتاز خط، درسال ۱۳۸۶ درجه فوق ممتاز وبالاخره در سال ۱۳۹۰ مفتخر به کسب درجه استادی از انجمن خوشنویسان ایران می گردد معتقد است: هنر در شهرستان نجف آباد نیاز به حمایت بیشتری دارد و می افزاید: در حال حاضر به هنرمند آن طور که بایسته و شایسته وی است پرداخته نمی شود و این موضوع باید در شان آنها انجام شود.

این استاد نقاشی که در دوران تحصیلی به دلیل خوش خط بودن معلم زبان خود به این رشته علاقه مند و با تشویق و ترغیب دبیر هنر به این حرفه ادامه داد، اضافه می کند: هنر یک قالب بسیار زیبایی از بیان احساس و عواطف انسانی دارد.

 استعداد و پشتکار باعث شد تا وی از سال ۱۳۶۷ نیز تدریس را آغاز کند وتا به امروز به تدریس در مراکزی چون:  دانشگاه سپهر اصفهان  و موسسه آموزش عالی سمیه نجف آباد پرداخته است.

احمدی اضافه می کند که هر انسانی می تواند به راحتی با هنر ارتباط برقرار کند و این یکی از مهمترین ویژگی های هنر است.

استاد احمدی در سال ۱۳۷۵ نیز موفق به تاسیس اولین آموزشگاه خوشنویسی در ایران شد وتا به امروز حدود ۳۰۰۰ هنرجو داشته که حدود ۱۰۰ نفر از این هنرجویان موفق به کارآفرینی، ایجاد آموزشگاه های هنری و کسب جوایز ورتبه های برتر در جشنواره های داخلی و خارجی شده اند که از این مجموع هشت نفر از هنرجویان موفق به کسب درجه فوق ممتاز شده اند که می توان به امیر جعفری(یکی از خوشنویسان برتر نجف آباد) اشاره کرد.

 استاد احمدی بیش از۵۰ مقام کشوری و بین المللی در کارنامه هنری خود دارد که از مطرح ترین آنان می توان به جشنواره: حلیه (بین المللی)، قدیر (بین المللی)، اریکا (به میزبانی ترکیه) و… اشاره نمود.

از دیگر افتخارات ایشان: برگزاری نمایشگاه چند نفره به همت سازمان اکو در کشورهای اسلامی منطقه وهمچنین برگزاری نمایشگاه های انفرادی در اصفهان- تهران و…، داوری در چهار جشنواره کشوری، ریاست انجمن خوشنویسان نجف آباد ازسال ۱۳۷۴ تاکنون و نایب رئیس خانه هنرمندان نجف آباد می باشد.

لازم به ذکر است که ایشان در اردیبهشت سال آینده دو نمایشگاه نیز در تهران و یزد خواهد داشت.

احمدی معتقد است: هنر در شهرستان خیلی مظلوم واقع شده و توقع داریم از هنر وهنرمند به طور کامل و در شان آنها حمایت شود تا زمینه رشد وامید به موفقیت در جوانان افزایش یابد.

به عقیده وی هنر نیازمند حضور افرادی متعهد و دلسوز است که بتوانند آن را به تعالی برسانند و زمینه فعالیت هنرمندان برجسته را فراهم کنند.