استاد دانشگاه آزاد نجف آباد:۵۰ درصد از کشاورزی شمال اصفهان نابود شده است
استاد دانشگاه آزاد نجف آباد:۵۰ درصد از کشاورزی شمال اصفهان نابود شده است

اصفهان – خبرگزاری مهر: عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد با بیان اینکه بیشترین محصولات غله استان اصفهان در سال های گذشته در شهرستان برخوار تولید می شده است، گفت: متاسفانه در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد از محصولات کشاورزی شهرستان برخوار نابود شده است. امیر گندم کار در گفتگو با […]

اصفهان – خبرگزاری مهر: عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد با بیان اینکه بیشترین محصولات غله استان اصفهان در سال های گذشته در شهرستان برخوار تولید می شده است، گفت: متاسفانه در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد از محصولات کشاورزی شهرستان برخوار نابود شده است.

امیر گندم کار در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه همایش آب، انسان، زمین با توجه به بحث روز کشور و به ویژه استان اصفهان برگزار خواهد شد، اظهار داشت: مغفول ماندن مناطق شمال اصفهان در مباحث خشکسالی تعدادی از پژوهشگران و فعالان عرصه‌ی آب را بر آن داشت تا این همایش را در شهرستان برخوار برگزار کنند.

وی با اشاره به انجام ۶ ماه کار کارشناسی بر روی بررسی مسایل آب در مناطق شمالی اصفهان بیان داشت: بر این اساس و با اعلام فراخوان مقالاتی به دبیرخانه همایش آب انسان و زمین ارسال شده است که با توجه به نظر داوران بسیار قابل تامل است.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد با اشاره به ارسال ۴۰۰ مقاله ببه دبیرخانه این همایش افزود: پس از دو دوره داوری ۲۱۰ مقاله از بین مقالات ارسالی پذیرفته شده است.

وی اطلاع رسانی در خصوص مشکلات آب و کشاورزی شمال استان اصفهان را از مهم‌ترین اهداف برگزاری همایش آب، انسان و زمین دانست و ادامه داد: در نظر داریم با برگزاری این همایش دیدگاه‌های علمی و قابل اجرا را در قالب بسته پیشنهادی به مسئولان اجرایی ملی و استانی ارایه دهیم.

گندم کار با اشاره به کاهش شدید آب های زیر زمینی در منطقه برخوار اصفهان گفت: کاهش این منابع آبی نشست زمین را به دنیال خواهد و باید در نظر داشته باشیم که چنانچه به این امر رسیدگی نشود منطقه برخوار با فرونشست زمین مواجه خواهد شد.

رئیس همایش آب، انسان زمین با بیان اینکه بیشترین محصولات غله استان اصفهان در سال های گذشته در شهرستان برخوار تولید می شده است، ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد از محصولات کشاورزی شهرستان برخوار نابود شده است.