استاد راعی: کاری برای زنده نگه داشتن هنرهای دستی انجام نشده
استاد راعی: کاری برای زنده نگه داشتن هنرهای دستی انجام نشده

 استاد راعی با اشاره به اینکه بنده به وظایف خود در قبال جامعه ام عمل کردم و امیدوارم که دولت و مسئولان و متولیان اصلی صنایع دستی نیز به وظیفه خود عمل کنند، ادامه داد: من در یک کارگاه ۸۰ متری سعی کردم هنر قلمزنی اصفهان را به دنیا معرفی کنم و این در حالی […]

 استاد راعی با اشاره به اینکه بنده به وظایف خود در قبال جامعه ام عمل کردم و امیدوارم که دولت و مسئولان و متولیان اصلی صنایع دستی نیز به وظیفه خود عمل کنند، ادامه داد: من در یک کارگاه ۸۰ متری سعی کردم هنر قلمزنی اصفهان را به دنیا معرفی کنم و این در حالی است که هیچ یک از مسئولان صنایع دستی اقدام موثری برای زنده نگهداشتن این هنر انجام نداده اند.

هنرمند قلم‌‌زن دهقی با برجای گذاشتن بیش از یک هزار اثر هنری از جمله چهره‌سازی افراد مشهور دنیا روی ورقه‌های مسی، توانسته با هنر خویش چهره های تاثیرگذار دنیا را با هنرقلمزنی به تصویر بکشد.

    راعی

 پیرمرد هنرمند که بیش از نیم قرن عمر خود را در کارگاهی کوچک سپری کرده است، آثار بزرگ دنیا از جمله گلدسته‌های حرم امام حسن عسگری (ع) و گلدان سمبلیکی از چهره‌های اثرگذاری دنیا به طول دو متر را خلق کرده که اکنون در موزه لوور فرانسه نگهداری می شود.

رجب علی راعی که در طول ۵۰ سال فعالیت قلم زنی خود بیش از ۲۰۷ استاد قلمزن را در سطح دنیا آموزش داده است، در این رابطه به مهر گفت: بیش از یک هزار اثر را در حوزه های حماسی، عرفانی و مذهبی خلق کردم.

وی با بیان اینکه ساخت گلدسته حرم امام حسن عسگری (ع) یکی از شاهکارهای هنری من بود که کار ساخت آن یکسال طول کشید و بسیار دلنشین هم بود، بیان داشت: بسیاری از تصاویر قرآنی را روی ورقه‌های مسی به نگارش در آوردم که از آن جمله سرکشی فرعون در برابر حضرت موسی (ع) بود که به دفتر مقام معظم رهبری تقدیم شد.

راعی۵

استاد راعی همچنین خبر از چهره نگاری ۹۰ شهید نجف آباد روی سکه‌های مسی به قطر ۳۵ سانتی متر داد و اضافه کرد: این سکه ها هم اکنون در یادمان شهدای نجف آباد نصب شده است.

وی به ساخت کتاب هشت سال دفاع مقدس در قالب هشت ضلعی در ارتفاع ۵ متر خبر داد و گفت: در حال حاضر ساخت نقشه جهان در ابعاد ۱۵۶ در ۹۰ سانتی متر را در دست ساخت دارم که به سفارش وزارت دارایی و امور مالیاتی در هفته دولت رونمایی می شود.

راعی۴

این استاد برجسته قلمزنی اظهار داشت: علاوه بر این تابلوی هفت دلاور دنیا در ابعاد ۹۰ در ۱۷۰ سانتی متر را در دست ساخت دارم که در نوع خود بی نظیر است.

راعی۲

وی عمده مشکل پیش روی صنعت قلمزنی را نبود ورق‌های مسی با یک متر پهنا عنوان کرد و گفت: ورق های مسی موجود در بازار ۶۶ سانتی متر است که برای تهیه ورق های مسی با یک متر پهنا که عمده کار بنده روی این ورق‌ها است نیاز به رجوع به بازار آزاد با قیمت های گزاف است.

منبع:خبرگزاری مهر