استواری هر اجتماعی، به اقامه نماز است
استواری هر اجتماعی، به اقامه نماز است

حجت الاسلام مصطفی حسناتی نماینده ولی فقیه در نجف‌آباد در مراسم اختتامیه دوره آموزشی معارف نماز که عصر پنجشنبه در سالن شهروند نجف‌آباد برگزار شد، با تقدیر و تشکر از حضور مثال زدنی اقشار مختلف مردم در این دوره آموزشی گفت: یکی از برکات و آثار ماه مبارک رمضان، حضور شما عزیزان در این محافل […]

حجت الاسلام مصطفی حسناتی نماینده ولی فقیه در نجف‌آباد در مراسم اختتامیه دوره آموزشی معارف نماز که عصر پنجشنبه در سالن شهروند نجف‌آباد برگزار شد، با تقدیر و تشکر از حضور مثال زدنی اقشار مختلف مردم در این دوره آموزشی گفت: یکی از برکات و آثار ماه مبارک رمضان، حضور شما عزیزان در این محافل نورانی است که این توفیق که نصیب شما شده است، رزق و نعمتی است که خداوند نصیب شما کرده است.

 وی در ادامه بیان داشت: گروهی گمان می کنند رزق و نعمت الهی فقط مادیات و متاع دنیا است، در حالی که خداوند می فرماید، این دنیا فقط متاعی برای شما و چهارپایانتان است و تنها متاع جسم شما است و رزق اصلی شما، آسمانی و ذکر الله است و گروهی ندانسته و با آن که تشنه هستند، با تکذیب خود را از این رزق الهی دور می کنند.

 نماز و اهل بیت، عمود دین هستند

حجت الاسلام حسناتی با بیان این که نماز رزق الهی برای همه انسان ها است، افزود: نماز رزقی است که ریشه اش همانند آب و هوا برای حقیقت جان ما حیاتی است و از آن تعبیر به عمود دین شده است و در کلام اهل بیت دو چیز به عنوان عمود دین بیان شده است، یکی نماز و دیگر اهل بیت که در زیارت امام رضا(ع) می خوانیم.

 وی در ادامه بیان داشت: بعد از پایان این دوره آموزشی مسؤولیت شما که دراین دوره شرکت کرده اید به مراتب سخت می شود، و باید هر یک از شما یکی از اقامه کنندگان نماز باشد که اگر قامت نماز در شهری شکسته شود، آن جامعه خرد خواهد شد و قامت هر اجتماعی به اقامه نماز است و تنها خواندن نماز حاصل نمی شود و اقامه نماز با شرایطی که بیان شده است، هر جامعه ای را به سمت شادابی و پاکی می برد.

 امام جمعه نجف‌آباد در ادامه تصریح کرد: خداوند آنجا که بحث نماز جمعه را بیان می کند، نمی گوید صلاه بلکه از نماز به عنوان ذکر الله نام می برد «إِذَا نُودِیَ لِلصَّلَاهِ مِنْ یَوْمِ الْجُمُعَهِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِکْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَیْعَ» که اگر به معرفت برسید، هیچ چیز در روز جمعه بالاتر از ذکر الله نیست و این ذکر الله است که سبب کسب روزی حلال و نزول رحمت الهی خواهد شد.

 وی دستاورد این گونه نماز را ذکر کثیر بیان کرد که همین ذکر کثیر سبب خواهد شد تا انسان در فعالیت های اجتماعی به ویژه در بحث معاملات همواره نام و یاد خدا را مدنظر داشته باشد و اگر کسی با این ذکر کثیر وارد اجتماع شود، هیچ گاه دچار لغزش نخواهد شد.

 نماز و اهل بیت، دژ مستحکم در برابر هجمه های فرهنگی دشمن است

حجت الاسلام حسناتی در ادامه با اشاره به حدیثی از حضرت علی(ع) که فرمودند: در مقابل هجمه های شیطان دژ مستحکم نماز است، بیان داشت: در اسلام به چند مورد به عنوان حصن و دژ نام برده شده است، اصل توحید، ولایت، قرآن و نماز و کسی که به این حصن چنگ زند و خانواده هایی که اهل نماز شوند، دیگر دغدغه ورود فرهنگ غرب را نخواهند داشت.

وی در ادامه افزود: اگر نماز در جامعه زنده شود، هزاران برابر این تهاجمات دشمن نیز بر افراد تأثیر نخواهد گذاشت.

 نماینده ولی فقیه در نجف‌آباد در اهمیت تلاش مسؤولان فرهنگی و تمام شدن حجت در زمینه کارهای فرهنگی در سطح شهرستان گفت: تمدن و شهریت یک شهر به ساختمان ها و ابزار و وسایل آن شهر نیست و طبق آیات قرآن حتی به مکان های کوچک نیز به اسم شهر نام برده شده و مدنیت یک شهر به اندیشه، تفکر و فرهنگ آن شهر است و تمدن و مدنیت در شهری وجود دارد که دارای فرهنگ غنی باشند.

 حجت الاسلام حسناتی در پایان با تشکر از مجموعه فرهنگی مهدی موعود تصریح کرد: تأسیس مجموعه های فرهنگی کار سختی نیست، آن چه مهم است خوب اداره کردن و بهره بردن از این مجموعه ها است و استقبال بی نظیر مردم در این دوره آموزشی نشان داد که ما مردم را خوب نشناختیم و این استقبال بی نظیر وظیفه متولیان فرهنگ را بسیار سخت می کند و امروز حجت بر مجموعه های فرهنگی تمام است که باید با تمام تلاش در زمینه فرهنگی وارد شوند.

 وی در پایان از برنامه های این مجموعه فرهنگی به ویژه در نیمه شعبان و برگزاری برنامه های فرهنگی و احیای شب نیمه شعبان نیز تقدیر و تشکر کرد.

منبع:رسا