اشتغال زایی برای ۲۵۰ مدد جوی بهزیستی در نجف آباد
اشتغال زایی برای ۲۵۰ مدد جوی بهزیستی در نجف آباد

رییس اداره بهزیستی شهرستان نجف آباددبه موضوع توانمند سازی و اشتغال معلولان و مددجویان اداره بهزیستی نجف آباد اشاره کرد و اظهارداشت: در این زمینه سعی شده با رایزنی و هماهنگی صنایع و واحد های تولیدی خدماتی شهرستان نسبت به معرفی به کار و اشتغال این عزیزان اقدام گردد. سید رسول اسماعیلیان افزود: از ابتدای […]

رییس اداره بهزیستی شهرستان نجف آباددبه موضوع توانمند سازی و اشتغال معلولان و مددجویان اداره بهزیستی نجف آباد اشاره کرد و اظهارداشت: در این زمینه سعی شده با رایزنی و هماهنگی صنایع و واحد های تولیدی خدماتی شهرستان نسبت به معرفی به کار و اشتغال این عزیزان اقدام گردد.
سید رسول اسماعیلیان افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون ۲۵۰ نفر از این طریق جذب بازار کار و برای آنها اشتغال ایجاد شده است. وی تصریح کرد:اشتغال مددجویان تحت پوشش بهزیستی به دو روش انجام می شود که در روش اول مددجویانی که دارای مدرک فنی حرفه ای و پروانه کسب می باشند با معرفی به بانک مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال تسهیلات خود اشتغال دریافت می کنند.
وی اضافه کرد: در روش دوم به کارفرمایانی که نسبت به اشتغال مددجویان اقدام کند علاوه برپرداخت تسهیلات کارفرمایی به ازای هرمددجو ۱۵۰ میلیون ریال، هزینه بیمه سهم کارفرمای آن مددجویان نیز توسط اداره بهزیستی پرداخت می شود. رییس داره بهزیستی شهرستان نجف آباد به برگزاری پنجمین همایش با موضوع نحوه رفتار با کودکان پرجنب وجوش و با تحرک اشاره کرد و اظهار داشت:این همایش دوشنبه ۱۸آبان ماه جاری با هدف آگاه سازی والدین با فعالیت ها و عملکرد کودکان به ویژه کودکان با تحرک و پرجنب وجوش در مجموعه سالن های شهروند نجف آباد برگزار می شود.
وی افزود:در برگزاری این همایش که اولیا دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان حضور دارند ،ادارات بهزیستی ،آموزش و پرورش و سازمان رفاهی تفریحی شهرداری نجف آباد با مجتمع خدمات بهزیستی امام علی(ع)نجف آباد همکاری دارند ورییس گروه روانشناسی دانشگاه اصفهان سخنرانی می کند.
سید رسول اسماعیلیان در پایان به آمار خانواده های تحت پوشش بهزیستی شهرستان نجف آباد اشاره و خاطر نشان کرد:در حال حاضر۷هزار معلول و۳هزار خانواده از خدمات بهزیستی استفاده می کنند.وی افزود:این افراد اغلب زنان سرپرست خانوار،معلولین اعصاب و روان،جسمی حرکتی،ذهنی،بینایی و شنوایی هستند.
منبع:اصفهان امروز