اظهارات یکی از اعضای خانواده قربانیان تصادف مرگبار علویجه
اظهارات یکی از اعضای خانواده قربانیان تصادف مرگبار علویجه

پسر خواهر زن ۴٢ساله گفت: خاله زهرا به همراه ٢ دخترش به نام مینا و محلا برای جشن عروسی به علویجه رفته بودند. عصر جمعه پس از پایان مراسم پاتختی سوار خودروی سیلو شدند تا به اصفهان برگردند اما این حادثه تلخ رخ داد. تصادف بسیار وحشتناکی بود از خودرو خاله و دخترخاله‌هایم تنها یک […]

پسر خواهر زن ۴٢ساله گفت: خاله زهرا به همراه ٢ دخترش به نام مینا و محلا برای جشن عروسی به علویجه رفته بودند. عصر جمعه پس از پایان مراسم پاتختی سوار خودروی سیلو شدند تا به اصفهان برگردند اما این حادثه تلخ رخ داد. تصادف بسیار وحشتناکی بود از خودرو خاله و دخترخاله‌هایم تنها یک آهن پاره باقی مانده بود. در همان لحظات اولیه خودروی اورژانس، پلیس، آتش‌نشانی و ماموران جمعیت هلال‌احمر به محل حادثه آمدند و قربانیان حادثه را از میان آهن‌پاره‌ها بیرون کشیدند. این جاده بسیار خطرناک است. دختر خاله‌هایم نخبه بودند آنها در رشته مهندسی و معماری مشغول تحصیل بودند. هیچ‌کس باورش نمی‌شود دیگر آنها نیستند. وقتی خانواده خاله‌ام در جاده تصادف کردند نخستین کسی که متوجه این حادثه شد پسر دایی‌ام بود که پشت سر آنها در حرکت بود.اقوام و بستگانمان در مسیر برگشت بودند که متوجه این مصیبت شدند.

مدت‌هاست که اداره راه و شهرسازی قرار است این جاده را تعریض کند اما کمبود بودجه باعث شده هر روز به تعویق بیفتد. این جاده ٣٧ کیلومتری با عرض کم از پشت پلیس راه اصفهان آغاز می‌شود و تا سمت علویجه ادامه دارد. با توجه به تپه ماهورهای بلندی که دارد دید راننده در طول مسیر کاملا گرفته می‌شود و با گرفتن نخستین سبقت در مسیر، حادثه وحشتناکی رخ می‌دهد. این درحالی است که این جاده تنها جاده مرگ اصفهان نیست جاده، حبیب‌الله در شمال‌شرق این شهر نیز به جاده مرگ مشهور است.

مردم اصفهان‌ سال‌هاست از جاده نجف‌آباد – علویجه اصفهان ناله می‌کنند، جاده‌ای که نام «مرگ» را با خود یدک می‌کشد. یک جاده خطرناک تمام سهم مردم غرب اصفهان از این جاده ۴٠ کیلومتری شده است، جاده علویجه به سمت پلیس‌راه اصفهان به دلیل وقوع تصادفات بسیار یکی از پروژه‌های مهم و ضروری اصفهان تلقی می‌شود.

جاده علویجه تا پایان ‌سال دو بانده شود
نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی به «شهروند» گفت: «جاده علویجه از جاده‌های پر‌حادثه استان اصفهان است که از ٣‌سال پیش دو ‌بانده شدن این جاده به سمت اصفهان کلید خورد.»
ابوالفضل ابوترابی با اشاره به این‌که جاده علویجه یکی از جاده‌های پر‌تردد استان است، اظهار کرد: «روزانه خودرو‌های سبک و سنگین بسیاری در این جاده تردد می‌کنند.در سفر هیأت دولت در ‌سال ٨٨٣١ به اصفهان مقرر شد که دو‌بانده شدن جاده علویجه به سمت اصفهان انجام شود. اما این موضوع محقق نشد تا ٣‌سال پیش که روند دو بانده شدن این جاده در دستور کار قرار گرفت. ٢٢ کیلومتر از جاده علویجه در حوزه نجف‌آباد قرار دارد که ٩ کیلومتر از این جاده آسفالت شده است و درحال حاضر ٧ کیلومتر از این جاده دو ‌بانده شده و زیر بار ترافیک رفته است.» این درحالی است که ۶ کیلومتر از این جاده که در حوزه نجف‌آباد است نیز درحال زیر‌سازی است. ابوترابی در ادامه افزود: «١۵ کیلومتر از جاده در شاهین شهر قرار دارد که و در حوزه نجف‌آباد قرار نمی‌گیرد. دو بانده شدن این جاده ٣٧ کیلومتری از زمانی که به مجلس آمدم جزو اولویت‌های کاری من بوده و تمام تلاشم این است که هرچه سریع‌تر این پروژه تا پایان‌ سال به اتمام برسد.»این درحالی است که دو‌بانده شدن جاده علویجه با کمبود اعتبار مواجه بوده و در بودجه ‌سال ٩٣ دولت نیز اعتباری برای این پروژه اختصاص داده نشده بود.
پروژه ٢ بانده شدن جاده علویجه ـ اصفهان
حسن شفیعی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اهمیت و ضرورت دو‌بانده شدن هرچه سریع‌تر جاده علویجه به سمت پلیس‌راه اصفهان اظهار کرد: با توجه به ضرورت اجرای این پروژه مقرر شده بود که اعتبارات ملی برای دو‌بانده شدن این جاده اختصاص داده شود.وی اضافه کرد: در سفر نخست ریاست‌جمهوری به استان در ‌سال ١٣٨٨ براساس مصوبات دولت مقرر شده بود که اعتبارات ملی برای دو‌بانده شدن جاده علویجه به سمت پلیس‌راه اصفهان اختصاص یابد اما در سه‌سال گذشته این موضوع محقق نشده بود.وی به بالا بودن تعداد تصادفات در این جاده اشاره کرد و ادامه داد: جاده علویجه یکی از محور‌های حادثه‌خیز استان به شمار می‌رود و دو‌بانده شدن این جاده از مهم‌ترین مطالبات مردم از مسئولان محسوب می‌شود.شفیعی با بیان این‌که دوبانده شدن جاده علویجه به سمت پلیس‌راه اصفهان به دلیل وقوع تصادفات بسیار در جاده علویجه یکی از پروژه‌های مهم و ضروری اصفهان تلقی می‌شود که درحال حاضر دو‌بانده شدن این جاده درحال انجام است، تأکید کرد: جاده علویجه به سمت پلیس‌راه اصفهان ٣٧ کیلومتر بوده که درحال حاضر عملیات آسفالت و زیر‌سازی بخشی از این جاده انجام شده و به بهره‌برداری رسیده است.
منبع:سلامت نیوز