اعدام برای آرامش بازار
اعدام برای آرامش بازار
امام جمعه نجف آباد گفت: اگر چهار تا از کسانی که بازار را این گونه آشفته کرده اند، همین هفته اعدام می کردند، شرایط آرام می شد.

اعدام برای آرامش بازار

امام جمعه نجف آباد گفت: اگر چهار تا از کسانی که بازار را این گونه آشفته کرده اند، همین هفته اعدام می کردند، شرایط آرام می شد.

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی حسناتی در خطبه های این هفته با اشاره به اعدام قاطع مفسدان اقتصادی در چین گفت: در کشور ما هم باید قوه قضائیه با همکاری دیگر مجموعه ها، کسانی که امنیت اقتصادی جامعه را بر هم زده اند را فارغ از جایگاه اجتماعی و سیاسی آن ها، محاکمه و حتی در صورت نیاز اعدام کند.

حسناتی چنین اقداماتی را مصداق خیانت دانست و افزود: مردم به شدت تحت فشار قرار گرفته اند و گلایه آن ها کاملا به حق است ولی راه حل آن تجمع و فراهم کردن زمینه سوء استفاده دشمنان نیست. همه بایستی در چهارچوب قانون پیگیر حل مشکلات خود باشند.

اشاره به روز صنعت و معدن دیگر مطلبی بود که حسناتی با بیان آن اظهار داشت: پتانسیل های بسیار ارزشمندی در این عرصه داریم ولی با عدم به کار گیری مدیران جوان و با همت، بخش زیادی از این دارایی را در قالب خام فروشی در بازارهای صادراتی عرضه می کنیم. با مدیریت بهتر، امکان توسعه اشتغال و ایجاد ارزش افزوده خواهیم داشت.

امام جمعه نجف آبادخاطر نشان کرد: در عرصه ورزشی همزمان با اهمیت به ورزش قهرمانی بایستی زمینه توسعه ورزش همگانی راه هم بیش از گذشته ایجاد کنیم. البته مراقبت از آثار سوء فرهنگی و اجتماعی ورزش های وارداتی یا نفوذ مسائل ضد فرهنگی در این مقوله را نیز نباید فراموش کرد.

گرامیداشت روز قلم دیگر مطلب مطرح شده در خطبه های نماز بود که حسناتی با تشریح آن اعلام داشت: تمامی دغدغه مندان نظام و انقلاب بایستی از این اسلحه که مقدم بر سلاح جنگی است استفاده بهتر و موثرتری داشته باشند.

خطیب نماز جمعه نجف آباد همچنین به سالروز هدف قرار گرفتن هواپیمای مسافری ایران در خلیج فارس طی دوازدهمین روز تیر ماه سال ۶۷ اشاره کرد و ادامه داد: به راحتی بیش از ۲۹۰ انسان بی گناه که شصت و شش نفر آن ها کودک بودند را قتل عام کردند و به عامل این جنایت نیز مدال شجاعت دادند.

حسناتی نامگذاری این روز به نام افشای حقوق بشر آمریکایی را نوعی هوشمندی دانست و اعلام کرد:آمریکا هم مانند انگلیس از همان ابتدا با چپاول ملت های ضعیف، بزرگ شده ولی تنها عاملی که جلوی این زیاده خواهی ها را گرفت، پیروزی انقلاب اسلامی ایران بود.

امام جمعه نجف آباد در پایان گفت: همانند جنگ ۳۳روزه که شاهد پیروزی معجزه آسای محور مقاومت بودیم، در اتفاقات اخیر یمن نیز، پیروز معرکه مجاهدان فداکار خواهند بود.

مصطفی حسناتی

مصطفی حسناتی

اعدام برای آرامش بازار