اعزام گستردۀ رزمندگان نجف‌آباد در سال۶۲+فیلم
اعزام گستردۀ رزمندگان نجف‌آباد در سال۶۲+فیلم
خانه ایثار نجف آباد: در این فیلم که به احتمال زیاد در زمستان سال62 و هم‌زمان با طرح سراسری موسوم به لبیک ضبط شده، مداحی و سینه‌زنی تعدادی از رزمندگان نجف‌آباد و دیگر شهرهای استان دیده می‌شود.

اعزام گستردۀ رزمندگان نجف‌آباد در سال۶۲+فیلم

خانه ایثار نجف آباد: در این فیلم که به احتمال زیاد در زمستان سال۶۲ و هم‌زمان با طرح سراسری موسوم به لبیک ضبط شده، مداحی و سینه‌زنی تعدادی از رزمندگان نجف‌آباد و دیگر شهرهای استان در محل اردوگاه آموزشی «بِلمِچه» در کوه‌های شمال‌غربی نجف‌آباد، دیده می‌شود.

در حوالی دقیقه دوم این فیلم، مصطفی نمازیان فرماندۀ وقت سپاه نجف‌آباد به همراه یک نفر دیگر دیده می‌شود که از پشت جایگاه رد می‌شوند. در اطراف جمعیت حاضر نیز چادرهای موقت صحرایی متعدد و فضاهای ویژه آموزش نیروهای داوطلب به چشم می‌آید.

جلوتر از جمعیت رزمندگان هم تعدادی از مردم عادی و روحانیون نشسته‌اند و در حوالی دقیقه سوم فیلم، برای اولین‌بار تعدادی از نیروهای ژاندارمری و شهربانی در تصویر دیده می‌شوند. در بخش‌های دیگری هم نظامی‌هایی در کادر دوربین حاضر می‌شوند که به نظر عضو ارتش هستند.

از دقیقه دهم فیلم، اولین بخش تدوین شده در فیلم شروع می‌شود که در آن هم‌زمان با زیرصدای مداحی و سینه‌زنی نیروها، لحظات اعزام رزمندگان لشکر۸نجف‌اشرف دیده می‌شود. حدود سی ثانیه بعد نیز چهره‌ای دیده می‌شود که به احتمال زیاد باید شهید رضا نورمحمدی از مسئولان ارشد لشکر۸نجف‌اشرف باشد که اسفند۶۳ طی عملیات بدر در شرق دجله به شهادت می‌رسد.

نزدیک دقیقۀ یازده، دومین فیلم تدوین شده شروع می‌شود که در آن بخشی از مراسم تشییع شهدای نجف‌آباد در عملیات والفجر۴ در پاییز۶۲ نشان داده می‌شود. در این فیلم، پیکر شهدا در حضور انبوه مردم، از محل مجموعه ورزشی انقلاب در خیابان دانش به سمت میدان امام‌خمینی(باغملی) نجف‌آباد تشییع می‌شوند.

سومین فیلم گنجانده شده در این فیلم، لحظاتی از اعزام رزمندگان نجف‌آباد به جبهه است که به احتمال زیاد، مربوط به زمستان۶۱ و عملیات والفجر مقدماتی باشد. در این تصاویر، ساختمان وقت سپاه در حوالی کانون فضیلت فعلی در خیابان شریعتی (مقابل حسینیه اعظم) هم به چشم می‌آید.

این فیلم متاسفانه در چندین بخش دچار مشکلات فنی مانند پرش و قطع صحنه‌ها است.

نام فیلم‌بردار و تدوین‌کننده فیلم را هم تاکنون متوجه نشده‌ایم.

تصاویر، تزیینی هستند.

رزمندگان لشکر ۸ نجف اشرف در دفاع مقدس

رزمندگان لشکر ۸ نجف اشرف در دفاع مقدس

 

اعزام گستردۀ رزمندگان نجف‌آباد در سال۶۲+فیلم