افتتاح پنج میلیارد طرح آبفا در نجف آباد
افتتاح پنج میلیارد طرح آبفا در نجف آباد
دو طرح بزرگ در حوزه تامین آب شرب پایدار با هزینه ای بالغ بر پنج میلیارد و چهارصد میلیون تومان، با حضور مسئولان استانی و شهرستانی، به طور رسمی در نجف آباد مورد بهره برداری قرار گرفتند.

افتتاح پنج میلیارد طرح آبفا در نجف آباد

پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو: دو طرح بزرگ در حوزه تامین آب شرب پایدار همزمان با چهارمین روز از گرامی داشت هفته دفاع مقدس، با هزینه ای بالغ بر پنج میلیارد و چهارصد میلیون تومان، با حضور مسئولان استانی و شهرستانی، به طور رسمی در نجف آباد مورد بهره برداری قرار گرفتند.

آزمایشگاه میکروبیولوژی آب نجف آباد که بزرگترین آزمایشگاه میکروبیولوژی آب استان اصفهان محسوب می‌شود، یکی از طرح‌هاست که با صرف دو میلیارد و چهارصد میلیون تومان در ساختمان شماره ۲ آبفای نجف آباد تجهیز و راه اندازی شده است.
این آزمایشگاه با هدف پایش روزانه میکروبی آب شرب منابع، مخازن و شبکه توزیع، میزان کلر باقی مانده ، PH و کدورت آب شهرهای نجف آباد ،دهق ، علویجه ،فولادشهر و روستاهای تحت پوشش راه اندازی شده و نقش بسزایی در حفظ سلامت و ارتقای کیفی آب شرب مناطق یاد شده دارد.
طرح آبرسانی به جنوب شهر  نجف آباد دیگر طرح افتتاح شده در این روز بود که طی آن با اجرای بیش از ۴۳۰۰ متر لوله گذاری و هزینه سه میلیارد تومان، آب شرب پایدار برای ۵۳هزار ساکن محلات جنوبی نجف آباد، تامین شد.

در این طرح که طی هفتاد و هفت روز انجام شد، از لوله های ۲۵۰ و ۳۰۰ میلی متری در حدفاصل بلوار شریعتی غربی و خیابان‌های ساحل، بیشه، فرهیختگان ماندگار، حکیم سنایی و بهارستان استفاده شده است.

هاشم امینی مدیر کل آبفای استان، در این مراسم با بیان این که سال آبی۱۴۰۰-۱۳۹۹ خشک‌ترین سال‌ها در ۵۲ سال گذشته بوده، اظهار امیدواری کرد: با بهره‌برداری از فاز دوم تصفیه‌خانه فاضلاب نجف آباد و اجرای بخشی از خط انتقال فاضلاب، بستر واگذاری هفت هزار انشعاب جدید فاضلاب در نجف آباد فراهم شود.

هاشم امینی مدیر آبفا اصفهان

هاشم امینی مدیر آبفا اصفهان

افتتاح پنج میلیارد طرح آبفا در نجف آباد