افتتاح گذر فرهنگ و هنر نجف آباد + فیلم و تصاویر
افتتاح گذر فرهنگ و هنر نجف آباد + فیلم و تصاویر
 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در راستای تحقق عدالت فرهنگی و تمرکززدایی از تهران، طی دو سال اخیر سیزده سفر استانی انجام گرفته و برای بیشتر استان‌های کشور نقشه راه وزارتخانه تا پایان عمر دولت دوازدهم ترسیم شده که طی آن اجرای بیش از هشتصد میلیارد تومان برنامه فرهنگی و هنری دیده شده است.

افتتاح گذر فرهنگ و هنر نجف آباد + فیلم و تصاویر

ایمنا: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در راستای تحقق عدالت فرهنگی و تمرکززدایی از تهران، طی دو سال اخیر سیزده سفر استانی انجام گرفته و برای بیشتر استان‌های کشور نقشه راه وزارتخانه تا پایان عمر دولت دوازدهم ترسیم شده که طی آن اجرای بیش از هشتصد میلیارد تومان برنامه فرهنگی و هنری دیده شده است.

سید‌عباس صالحی در مراسم افتتاح رسمی گذر فرهنگ و هنر شهر نجف‌آباد که عصر دیروز به میزبانی مجموعه هفت برج خارون برگزار شد، اعلام داشت: فضای سی هزار متر مربعی اختصاص داده شده به این گذر در نجف‌ آباد، به صورت کامل با هدف‌های ما مطابقت دارد و امیدواریم این گذرها را در حداقل یکصد شهر دیگر نیز برپا کنیم.

صالحی از رشد اقتصاد هنر و ایجاد فرصت‌های شغلی برای هنرمندان به عنوان اولین هدف تعریف این گذرها نام برد و اضافه کرد: بهتر دیده شده آثار فرهنگی و هنری در کنار ایجاد هویت و شناسنامه برای شهرها به کمک شاخصه‌های فرهنگی و هنری از دیگر اهداف ما هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از اشکال‌های مهم شهرهای جدید را بی شناسنامه بودن و نداشتن هویت دانست و با تاکید بر نقش گذرهای فرهنگی و هنری در جذب گردشگر ادامه داد: ایجاد شبکه شهرهای خلاق از دیگر برنامه‌های وزارتخانه در دو سال اخیر بوده که طی آن شهرهایی که در یکی از شاخصه‌های هنری دارای مزیت هستند، شناسایی و برای رشد آن شاخصه اقدامات خاص برنامه‌ریزی می‌گردد.

اختصاص برش‌هایی از بودجه معاونت‌های مختلف وزارت به فعالیت استان‌ها دیگر موردی بود که ارشدترین مدیر ارشاد کشور با تشریح آن خاطر نشان کرد: طی بازه زمانی دو سال اخیر بیش از شانزده هزار برنامه فرهنگی و هنری، بیست هزار فعالیت نمایشی، نزدیک به ده هزار اقدام سینمایی و بالغ بر هفت هزار ویژه برنامه قرآنی در سطح استان‌ها در مسیر تحقق عدالت فرهنگی برگزار شده است.

صالحی از دو برابر شدن تعداد افراد تحت پوشش و اعتبار تخصیص داده شده به موضوع بیمه هنرمندان در دوران مدیریتش خبر داد و اعلام کرد: نجف‌آباد چشم و چراغ کشور در عرصه‌های مختلف بوده و خواهد بود و از بدو تولد خود شاخصه‌های فرهنگی و مذهبی قابل توجهی را همراه خود داشته است.

وزیر ارشاد از هویت اجتماعی خاص این شهر و تبلور آن در عرصه‌هایی مانند دوران دفاع مقدس، مقطع سازندگی و دیگر صحنه‌ها سخن گفت و اعلام داشت: افتخارات و پتانسیل‌های این شهر برای هر ایرانی مایه غرور و افتخار است.

گذر فرهنگی

گذر فرهنگی

سومین گذر فرهنگ و هنر استان

وزیر ارشاد که قبل از حضور در این برنامه، کتابخانه عمومی جوزدان را افتتاح کرده و بر سر مزار شهدای نجف‌آباد و شهید حججی حضور پیدا کرده بود، پیش از سخنرانی در این نشست از بخش‌های مختلف گذر فرهنگ و هنر نجف‌آباد شامل ۳۲غرفه نمایشگاهی در نظر گرفته شده در محل اثر تاریخی هفت برج خارون، پارک فرهیختگان به عنوان فضایی جهت اجرای ویژه برنامه‌های فرهنگی و هنری و سالن همایش‌های شهروند دیدن کردند.

کتابخانه جوزدان در زمینی به مساحت ۱۲۰۰و زیربنای ۷۰۰مترمربع در دو طبقه با امکاناتی مانند سالن مطالعه، سالن کودک، نشریات، بخش مرجع و کلاسهای آموزشی توسط خیر دکتر عبدالعلی محمدی با اعتبار یک میلیارد تومان با مشارکت اداره کل نوسازی مدارس استان ساخته شده است.

صالحی که با همراهی انصاری مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان و جعفری و مختاری معاونت‌های سینمایی و فرهنگی این مجموعه به نجف‌آباد سفر کرده بود، امشب در اختتامیه جشنواره فیلم کودک اصفهان حضور پیدا خواهد کرد و همزمان با حضور او کتابخانه عمومی شهر دهق نیز افتتاح خواهد شد.

پیش از این گذر مشابهی در کاشان افتتاح شده و گذر اصفهان نیز همزمان در حال طی مراحل اجرایی خود است.

طی نشست افتتاحیه این گذر که با خوش‌آمدگویی حسناتی امام‌جمعه نجف‌آباد همراه بود، مجتبی راعی فرماندار شهرستان در سخنانی به تشریح شاخصه‌های شهرستان در ابعاد مختلف پرداخت و گفت: فعالیت یکصد تشکل مردم‌نهاد، بیش از یکصد واحد صنعتی، نهصد نویسنده و شاعر، چاپ بیش از دو هزار کتاب در موضوعات مختلف، نهصد هنرمند فعال در عرصه صنایع دستی و چندین استاد برجسته درجه یک هنری در رشته‌های مختلف از جمله این مزیت‌ها هستند.

گذر فرهنگ و هنر

گذر فرهنگ و هنر

نجف آباد نیوز