اقدامات بی نظیر سایپا در ۴۰ سال گذشته
اقدامات بی نظیر سایپا در ۴۰ سال گذشته
سایپا نیوز: نماینده نجف آباد، تیران و کرون در مجلس پس از بازدید خطوط تولید سایپا گفت: مجموع اقدامات صورت گرفته بسیار امیدوارکننده بود چرا که در این بازدید مشخص شد که 8 محصول سایپا تا دوسال آینده آماده عرضه به بازار است که در طول 40 سال اخیر بی نظیر بوده است.

اقدامات بی نظیر سایپا در ۴۰ سال گذشته

سایپا نیوز: نماینده نجف آباد، تیران و کرون در مجلس پس از بازدید خطوط تولید سایپا گفت: مجموع اقدامات صورت گرفته بسیار امیدوارکننده بود چرا که در این بازدید مشخص شد که ۸ محصول سایپا تا دوسال آینده آماده عرضه به بازار است که در طول ۴۰ سال اخیر بی نظیر بوده است.

ابوالفضل ابوترابی ادامه داد: خوشبختانه حجم بدهی و زیان انباشته سایپا حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان کاهش یافته است. همچنین با وجود تحریم هایی که در این صنعت وجود دارد، سایپا با افزایش تولید توانسته در ۱۰ ماه امسال از تیراژ تولید سال گذشته عبور کند که عملکرد بسیار خوبی بوده است.

او گفت: چندین میز داخلی سازی قطعات از سال گذشته شروع شده و اغلب قطعاتی که در گذشته از خارج کشور وارد می شد، در داخل تولید شده است و بر این اساس تولید سایپا به صورت عبور مستقیم و بدون نقص انجام می شود که این فرآیند نیاز به هماهنگی کامل در زنجیره تامین دارد و نوید آینده خوبی برای صنعت خودرو کشور و شرکت سایپا است و امیدواریم که سایپا بتواند افزایش تیراژی که امسال داشته را در سال آینده هم ادامه دهد تا زیان انباشته اش کاهش یابد.

ابوترابی تاکید کرد: مواد اولیه تولید قطعات خودرو چون فولاد، پتروشیمی و … در بورس به قیمت جهانی عرضه می شود، همچنین افزایش هزینه های جاری حقوق و دستمزد وجود دارد ولی قیمت خودرو به صورت کاملا دستوری ثابت مانده و افزایشی نداشته است که باعث ایجاد زیان برای خودروسازان شده و باید قیمت گذاری دستوری خودرو توسط هیات وزیران مورد بررسی مجدد قرار گیرد.

این نماینده مجلس گفت: قیمت خودرو در بازار سوداگری و دلالی قرار گرفته و خودرو به صورت کالای سرمایه ای تبدیل شده و بر اساس گزارش ارائه شده، حدود ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو به دلیل عدم مراجعه به نمایندگی ها در پارکینگ ها قرار دارد.

او افزود: به منظور کنترل این شرایط و خروج خودرو از کالای سرمایه ای و تبدیل به کالای مصرفی باید با وضع قوانینی چون مالیات عایدی بر سرمایه به سمتی برویم که سرمایه گذاری بر روی خودرو برای افراد مقرون به صرفه نباشد و صرفا مصرف کننده از آن استفاده کند و در این صورت خودرو به دست مصرف کننده با قیمت مناسب تر خواهد رسید.

ابوترابی تصریح کرد: علاوه بر این باید امورات غیر فنی چون حکمرانی ریال، مالیات بر عایدی بر سرمایه، رصد هوشمندانه و احتکار خودرو مورد نظر قرار گیرد تا خودروها به دست مصرف کننده واقعی برسد و از طرف دیگر هم باید از نظر قیمت و کیفیت خودروها مورد بازبینی قرار گیرند تا رضایت مردم جلب شود.

ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی

ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی

اقدامات بی نظیر سایپا در ۴۰ سال گذشته