امام جمعه نجف آباد: تعطیلات طولانی ابتدای سال زیبنده نظام اسلامی نیست
امام جمعه نجف آباد: تعطیلات طولانی ابتدای سال زیبنده نظام اسلامی نیست

خبرگزای ایمنا: امام جمعه نجف آباد گفت: با توجه به تاکیدات اسلام بر کار و تلاش اقتصادی و لزوم پیشرفت جامعه در ابعاد مختلف تعطیلی بیش از بیست روز در آغاز سال جدید در نقطه مقابل چنین اهدافی و بر خلاف مصالح کلی نظام است. به گزارش خبرنگار ایمنا از نجف آباد، حجت الاسلام مصطفی […]

خبرگزای ایمنا: امام جمعه نجف آباد گفت: با توجه به تاکیدات اسلام بر کار و تلاش اقتصادی و لزوم پیشرفت جامعه در ابعاد مختلف تعطیلی بیش از بیست روز در آغاز سال جدید در نقطه مقابل چنین اهدافی و بر خلاف مصالح کلی نظام است.
به گزارش خبرنگار ایمنا از نجف آباد، حجت الاسلام مصطفی حسناتی در خطبه های این هفته با اعلام این مطلب خاطر نشان کرد: تمامی آحاد جامعه مانند مدیران رده های مختلف در قبال پیشرفت کشور دارای مسئولیت هستند و باید ضمن انجام کار و تلاش به وظیفه خود در قبال تربیت نسل آینده ساز ایران نیز به خوبی عمل کنند.
حسناتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رشد نیاز بخش های مختلف جامعه به کارشناسان حوزوی افزود: خانواده ها باید در صورت وجود علاقه مندی فرزندان خود به تحصیلات حوزوی زمینه حضور استعداد های جوان در این مراکز را به منظور رفع نیاز کشور به کارشناسان دینی مجرب را فراهم کنند.
فرا رسیدن ایام دهه فاطمیه دیگر مناسبتی بود که امام جمعه نجف آباد با برشمردن آن اظهار داشت: مردم و هیئت های مذهبی کشور با وجود همزمانی این مناسبت با ایام نوروز به دلیل ارادتشان به این بانوی بزرگوار به خوبی حرمت این دهه را نگهداشته اند که این امر جای تشکر و قدر دانی بسیاری دارد.
حسناتی همچنین با اشاره به آغاز هفته سلامت در روزهای آینده گفت: در تعالیم اسلامی به بدن و سلامت انسان به عنوان یک امانت الهی نگاه شده و غفلت از تامین سلامتی به عنوان قصوری در انجام تکالیف مورد مذمت شدید قرار گرفته است.
روز فناوری هسته ای و سالروز شهادت شهید صیاد شیرازی از دیگر مناسبت هایی بود که خطیب نماز جمعه با بر شمردن آنها افزود: در طول سالهای پس از انقلاب ایران با وجود تمامی مشکلات و سختی ها به دستاوردهای بزرگی نیز نائل شده که با ذکر آنها باید زمینه شکر نعمت های عطا شده از جانب خداوند را به خوبی فراهم کنیم.
وی با گرامیداشت سالروز شهادت سید مرتضی آوینی ادامه داد: این هنرمند متعهد با استفاده از ظرفیت های بالای هنر توانست به خوبی از آن در راستای معرفی ارزشهای اسلامی به جامعه استفاده کند و در حال حاضر نیز پتانسیل های خوبی در هنرمندان شهرستان بدین منظور وجود دارد که شکوفایی کامل آنها نیازمند توجه و رسیدگی بیشتر مسئولان این حوزه خواهد بود.
امام جمعه نجف آباد در نخستین خطبه نماز نیز با پیگیری بحث هفته های گذشته در خصوص اصول و مبانی دوستی در اسلام گفت: بهترین دوستان از نظر اسلام کسانی هستند که بهترین یاری دهنده در اطاعت خداوند،دستور دهنده به کسب رضای الهی و ممانعت کننده از ارتکاب معاصی توسط دوستان خود باشند./