امکان کنترل بیولوژیک آفات در نجف آباد
امکان کنترل بیولوژیک آفات در نجف آباد
ایانا: اجرای طرح کنترل بیولوژیک در سطح 12 هکتار در شهرستان‌های اصفهان، دهاقان، تیران و کرون، نجف آباد، مبارکه، خمینی شهر، فلاورجان و شهرضا قابل اجرا است.

امکان کنترل بیولوژیک آفات در نجف آباد

ایانا: اجرای طرح کنترل بیولوژیک در سطح ۱۲ هکتار در شهرستان‌های اصفهان، دهاقان، تیران و کرون، نجف آباد، مبارکه، خمینی شهر، فلاورجان و شهرضا قابل اجرا است.

محمود رضا افلاکی مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاوی استان اصفهان عنوان کرد: استفاده بیش از حد از سموم شیمیایی برای کنترل عوامل خسارت‌زای گیاهی عامل برهم زننده تعادل طبیعی، زیست محیطی و به خطر انداختن سلامت محصول و مصرف کنندگان است. استفاده از سموم تنها در مواردی توصیه می‌شود که سایر روش‌های کنترل موثر نباشند زیرا سموم باعث از بین رفتن حشرات مفید و ایجاد مقاومت در آفات می‌شوند. بنابراین یکی از بهترین روشها، کنترل بیولوژیکی بوده که استفاده از حشرات مفید برای کنترل آفات است.

افلاکی در ادامه افزود: این مدیریت بنا دارد در سال زراعی جاری نیز با برنامه‌ریزی  و ترسیم افق‌های جدیدی در راستای گسترده کردن طرح در هر دو فاز (گلخانه و فضای باز)، طرح کنترل بیولوژیک را قدرتمندتر از پیش در استان اجرایی کند.

گوجه گلخانه ای

پرورش گوجه در گلخانه

امکان کنترل بیولوژیک آفات در نجف آباد