انتشار شش  کتاب جدید انتشارات دانشگاه آزاد نجف آباد
انتشار شش  کتاب جدید انتشارات دانشگاه آزاد نجف آباد

مرکز انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد کتابهای ترمودینامیک کاربردی، کنتورهای گاز اولتراسونیک خانگی، پردازش سیگنالهای دیجیتال، مروری برپاتولوژی عمومی،تجارت الکترونیکی و داده کاوی،مفاهیم و کاربردها، را روانه بازار کتاب کرد. به گزارش ایسکانیوز، کتابترمودینامیک کاربردی توسط امیرهمایون مقدادی و پوریا صدری به رشته تحریر در آمده است این کتاب برای استفاده دانشجویان مهندسی مکانیک […]

مرکز انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد کتابهای ترمودینامیک کاربردی، کنتورهای گاز اولتراسونیک خانگی، پردازش سیگنالهای دیجیتال، مروری برپاتولوژی عمومی،تجارت الکترونیکی و داده کاوی،مفاهیم و کاربردها، را روانه بازار کتاب کرد.

به گزارش ایسکانیوز، کتابترمودینامیک کاربردی توسط امیرهمایون مقدادی و پوریا صدری به رشته تحریر در آمده است این کتاب برای استفاده دانشجویان مهندسی مکانیک و مهندسی هوا فضا منتشر شده است. مباحث این کتاب که شامل معرفی و آزمایشها و مثال های کاربردی در رابطه با کمپرسورها،کانال تهویه، برج خنک کننده، پمپ حرارتی، موتور دیزل، دیگ مارست می باشد، دانشجو را برای درک بهتر راهنمایی می کند. نویسنده با استفاده از نمودارها و فرمولهای متنوع سعی وافری در ساده سازی مطالب تخصصی کرده است.

کتاب کنتورهای گاز اولتراسونیک را اسماعیل سلطانی عضو هیات علمی دانشکده فنی مهندسی و با همکاری و ابوالقاسم مرادی مدیر عامل شرکت صنعتی گازسوزان تولید کننده کنتورهای گاز خانگی به رشته تحریر در آورده اند. در این کتاب ساختار و نحوه عملکرد انواع شمارنده های مکانیکی و الکترونیکی پرداخته شده است. در بخشی از این کتاب چنین می خوانیم: در این دستگاه که یک دبی سنج سیال می باشد توسط مبدلهای پیزو الکتریک در سیال امواج صوتی پخش می شود و با مجاسبه تعداد سیگنالهای دریافتی و زمان رسیدن این سیگنالها،سرعت سیال بدست می آید. در ادامه نویسندگان به معرفی استانداردهای موجود واثر عواملی همچون لرزش،گرما،ضربه،خوردگی،فرسایش…را بردستگاه های شمارنده سیال ها شرح داده و در پایان نیز نحوه عیب یابی و رفع اشکالات شمارنده های سیال را به اختصار مرور کرده اند.

کتاب پردازش سیگنالهای دیجیتال با استفاده از MATLAB تالیف و ترجمه منصور زینلی و سعید نصری می باشد. در این کتاب پس از معرفی مختصر این نرم افزار با بیان مثالها و پروژه های کاربردی متعدد در زمینه های فیلترهای دیجیتال، پردازش سیگنالهای صوت تصویر و کاربرد شبکه های عصبی در پردازش سیگنالهای دیجیتال، سعی شده قابلیتهای برنامه MATLABدر پردازش سیگنالهای دیجیتال به زبانی سلیس و روان برای خواننده آموزش داده شود.

مروری بر پاتولوژی عمومی تالیف فروزان معین زاده عضو هیات علمی دانشکده پزشکی واحد نجف آباد یکی دیگر از کتاب های تازه انتشاریافته می باشد. مولف کتاب که سابقه سالهای متمادی تدریس دروس مختلف پاتولوژی برای دانشجویان پزشکی ررا در کارنامه کاری خود دارد، در این کتاب با بیانی ساده روشن و موجز مطالب مورد نیاز دانشجویان پزشکی در زمینه پاتولوژی را به رشته تحریر درآورده است. این کتاب در ۳۱۰ صفحه و در قالب ۸ فصل با موضوعات:۱٫آسیب سلولی،سازگاری و مرگ سلول۲٫مروری بر التهاب ۳٫ترمیم بافتی۴٫اختلالات همودینامیک۵٫بیماریهای سیسم ایمنی۶٫نئوپلازی۷٫بیماریهای ژنتیک ۸٫بیماریهای محیطی و تغذیه ای از سوی انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد به زیور طبع آراسته شده است.

انتشار کتاب تجارت الکترونیکی ترجمه بازنویسی شده توسط اکبر نبی الهی عضو هیات علمی دانشکده مهندسی کامپیوترل واحد نجف اباد از دیگر آثار انتشار یافته مرکز انتشارات واحد نجف آباد است. در این کتاب مفاهیم، زیرساختها، مدلها و کاربردهای تجارت الکترونیک بطور مفصل از سوی نویسنده تشریح شده است و مترجم کتاب هم با توجه به سابقه کاری و تدریس مطالب کتاب را با ارائه مثال ها و کاربردهای متناسب با محیط تجارتی ایران بومی سازی کرده است. در بخشی از این کتاب می خوانیم:«تجارت الکترونیک عبارت است از خرید،فروش، انتقال و مبادله کالا، خدمات و اطلاعات از طریق شبکه های کامپیوتری که در سطح کلان به عنوان کسب و کار الکترونیکی شناخته می شود. پرداختهای الکترونیکی باعث رفاه و امنیت بیشتر وسرعت بالاتر و کاهش رفت و آمدهای مشتریان می شود. همچنین حذف واسطه ها و افزایش فروش و کاهش هزینه ها از دیگر مزایای این نوع تجارت است.

محمد حسین ندیمی با همکاری مریم تاکی و فاطمه حبیب الهی کتاب داده کاوی، مفاهیم و کاربردها را تالیف کرده است. در پیشگفتار کتاب داده کاوی چنین می خوانیم: «روزانه حجم بسیار عضیمی از داده های مختلف در سازمانها و شرکت ها در حال تولید و ذخیره می باشدو ارزش دانش مخفی شده در آنها در تصمیم گیری های استراتژیک و موثر برای مدیران ارشد و تصمیم گیران آشکار شده است. اگر چه به علت حجم بسیار بالای داده ها و روابط پیچیده میان آنها، کشف دانش از این داده ها با استفاده از روشهای دستی و سنتی غیر ممکن می باشد. در سالهای اخیر داده کاوی به عنوان یکی از روشهای استخراج و کشف دانش با میزان کارایی و صحت بسیار بالا از داده های حجیم پا به عرصه ظهور گذاشته و در صنعت اطلاعات نظرات زیادی را به خود جلب نموده است.

مطالب این کتاب در قالب هفت فصل طبقه بندی و تدوین شده است. فصل اول به معرفی،اهمیت و کاربرد انواع داده کاوی پرداخته است. در فصل دوم مطالب متنوعی در زمینه پیش پردازش و فرایند انتقال داده های داده ها بیان شده است. انبار داده و مکعب داده عنوان فصل سوم و در فصل چهارم کاوش الگوهای پرتکرار و قوانین انجمنی تشریح شده است. فصل پنجم این کتاب به استخراخ الگوهای پرتکرار از جریان های داده و داده های سری اختصاص یافته است. در فصل ششم خوشه بندی و روشهای گوناگون آن شرح داده شدهو در فصل هفتم هم طبقه بندی و پیش بینی داده ها مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.