انتقاد ابوترابی از برخورد دفتر ریاست جمهوری با ۱۶ نماینده استان اصفهان
انتقاد ابوترابی از برخورد دفتر ریاست جمهوری با ۱۶ نماینده استان اصفهان

 ابوالفضل ابوترابی  از برخورد دفتر ریاست جمهوری با ۱۶ نماینده استان اصفهان انتقاد کرد. به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ابوالفضل ابوترابی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس، اظهار کرد: توهین و بی تدبیری انجام شده توسط دفتر ریاست جمهوری نسبت به ۱۶ نمایندگان مجلس در تاریخ بی‌سابقه […]

 ابوالفضل ابوترابی  از برخورد دفتر ریاست جمهوری با ۱۶ نماینده استان اصفهان انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ابوالفضل ابوترابی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس، اظهار کرد: توهین و بی تدبیری انجام شده توسط دفتر ریاست جمهوری نسبت به ۱۶ نمایندگان مجلس در تاریخ بی‌سابقه بود.

وی افزود: گلایه ما از رفتار توهین‌ آمیز دفتر ریاست جمهوری با نمایندگانی است که از سر دلسوزی در ریاست جمهوری حضور یافته بودند و امیدواریم ضمن پیگیری رفتار انجام شده از سوی دفتر ریاست جمهوری نسبت به تشکیل کمیته‌ای برای چاره‌جویی در خصوص زاینده‌رود قبل از ایجاد بحران‌های فراگیر اقدام شود.

این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در ادامه از رئیس جمهور خواست تحمل خود را نسبت به منتقدان افزایش دهد و مشی اعتدالی که در شعارهای دولت وجود دارد را عملی کند.

ابوترابی خطاب به رئیس جمهور اضافه کرد: من و شما یک حقوقدان هستیم و می‌دانیم انتساب لفظ «بزدلان سیاسی» به منتقدان وصف کیفری دارد و مشمول توهین و استعمال الفاظ رکیک و قابل پیگرد کیفری است. لذا از شما تقاضا دارم فضای خوب و آرام کشور که در به وجود آمدن آن نقش موثری داشته‌اید را حفظ کنید.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس با بیان این‌که تأمین آب شرب در استان اصفهان به معضلی اساسی تبدیل شده، یادآور شد: اگر به این مشکل توجه نشود این مسأله به چالش امنیتی تبدیل خواهد شد.

وی تأمین آب شرب را اولویت اول و وظیفه ذاتی دولت عنوان و خاطرنشان کرد: تونل گلاب در استان اصفهان از سال‌ها قبل طراحی شده تا در مواقع خشکسالی بتواند آب شرب مردم اصفهان را تأمین کند. اما سوال اینجا است که چطور یک وزیر بدون هماهنگی با استانداری و نماینده مربوطه و بدون رعایت مصوبات شورای عالی امنیت ملی وارد یک استان می‌شود و دستور توقف پروژه‌ای را می‌دهد که برای تأمین آب شرب طراحی شده است.

ابوترابی خاطرنشان کرد: ما نمی‌توانیم جلوی ۵میلیون نفری که توانایی تأمین آب شرب آنها را نداریم بگیریم بنابراین دولت باید جوابگوی هر حادثه‌ای باشد که در آینده اتفاق می‌افتد.

این نماینده مجلس با اشاره به حضور نمایندگان استان اصفهان در مقابل دفتر ریاست جمهوری، گفت: این موضوع به خاطر نگرانی از بی‌تفاوتی و بی‌توجهی به زاینده رود است و ما آمدیم که بگوییم که اصفهان و افکار عمومی آن انبار باروتی است که وزیر نیرو کنار آن کبریت می‌کشد.