انتقاد از بی توجهی مسئولان نجف آباد به پیش کسوت تعزیه
انتقاد از بی توجهی مسئولان نجف آباد به پیش کسوت تعزیه
«فعال تعزیه»: با سلام. پنج شنبه پنجم تیرماه 99 چهلمین روز درگذشت استاد محمد حسن محزونی است. ایشان نزدیک به هشتاد سال از عمر گرانمایه خود را صرف تعزیه خوانی و نسخه نویسی کرد. متاسفانه قبر ایشان در قطعه هنرمندان و یا فرهیختگان نیست.

انتقاد از بی توجهی مسئولان نجف آباد به پیش کسوت تعزیه

«فعال تعزیه»: با سلام. پنج شنبه پنجم تیرماه ۹۹ چهلمین روز درگذشت استاد محمد حسن محزونی است. ایشان نزدیک به هشتاد سال از عمر گرانمایه خود را صرف تعزیه خوانی و نسخه نویسی کرد. متاسفانه قبر ایشان در قطعه هنرمندان و یا فرهیختگان نیست.
شبی که ایشان از دنیا رفت تصمیم گرفتیم که به اداره ارشاد مراجعه نماییم و درخواست یک قبر برای ایشان بنماییم. ساعت هفت و نیم به اداره رفتیم و با رفت و آمد زیاد و خصوصا تماس با اصفهان و انجمن تعزیه اصفهان و تماسی که به این واسطه از طرف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان شد، دوستان و عزیزان اداره نجف آباد نامه ای به شهرداری نجف آباد ارسال نمودند که مشکلات اصلی ما از این جا شروع شد. چرا که الآن ساعت حدود یازده صبح میباشد و پیکر مرحوم در گلزار شهدا از ساعت نه آماده شده بود و مردم از همه جای استان آمده بودند و مهتر از همه ماه رمضان.
خلاصه تا ساعت یک بعداز ظهر در شهرداری معطل شدیم و با هزار مشقت موافقت نامه را گرفتیم که تا به معاونت مربوطه برویم و نامه را تحویل بدهیم ساعت یک ونیم بعداز ظهر شده بود وقتی به گلزار شهدا آمدیم خانواده و اطرافیان مرحوم یک قبر خریداری کرده بودند چراکه از صبح معطل ما و نامه این قبر شده بودند.
گرم بودن هوا ماه رمضان مردمی که از شهرهای دور با زبان روزه آمده بودند خانواده را مجاب کرده بود که عطایش را به لقایش ببخشند.
قبر در قطعه هنرمندان پیش کش ما اهالی تعزیه از مسولین شهر خود ناراحتیم چرا که یک پیام تسلیت هم از این عزیزان ندیدیم.
از همه استانها و شهرهای کشور پیام تسلیت فرستادند چرا که به واسطه این بیماری کرونا نمی توانستند در مراسم حضور داشته باشند. تمامی اساتیدی که در ایران صاحب نام هستند ولی… .
شهرداری و سازمان رفاهی هر جایی و هر مناسبتی و یا بعضی مواقع برای افراد مهم شهر بنر در بیلبوردهای شهر میزدند و در سایت شان تسلیت میگفتند. حال چرا برای کسی که هشتاد سال در هنر تعزیه تبلور آزادی و آزادگی در اسلام میباشد، عمر خود را به صورت مستمر خرج نموده است یک بنر تسلیت یا یک پیام تسلیت در این شهر دیده نشد. مگر استاد محزونی کم شخصی بودند؟!
مسولین محترم در هر جای ایران بروید ایشان را میشناسند و برایشان احترام قایل هستند چطور است شما نمیشناسید؟!
شاید هم به واسطه مشغله زیادی که دارید، از یادتان رفته بود!
دل من و خیل عظیمی از تعزیه خوانها به درد آمده از این همه بی تفاوتی بعضی از شماها.
فقط جهت اطلاع به شما مسئول محترم میگویم اگر فرضا شما شصت سال داشته باشید، امروز بدانید استاد محزونی بیست سال قبل از اینکه شما به دنیا بیایید، مشغول به فعالیت در هنر والا و مقدس تعزیه بوده است.
عزیزان هشتاد سال مستمر در کاری آنهم تعزیه بی نظیر است. هشتاد سال به عشق امام حسین زندگی کردن، بی بدیل است. هشتاد سال کاری را انجام بدهی و مزدی نگیری و تازه هرساله از جیب خودت خرج کنی، بی مثل و مانند است و اگر هم هست خیلی کم است.
درد دل زیاد است بگذریم.

مراسم چهلمین روز درگذشت استاد محزونی، پنج شنبه پنجم تیر ماه۹۹ از ساعت چهار تا شش و نیم عصر در مسجد الرسول نجف آباد برگزار خواهد شد.

حاج حسن محزونی

حاج حسن محزونی

انتقاد از بی توجهی مسئولان نجف آباد به پیش کسوت تعزیه