انجمن معتادان گمنام؛ منبعی رایگان در خدمت اجتماع+ تصاویر
انجمن معتادان گمنام؛ منبعی رایگان در خدمت اجتماع+ تصاویر

پیام ما امید، وعده ما رهایی از اعتیاد فعال با رویای ما آشنا شوید: «روزی هر معتادی در دنیا فرصت تجربه پیام ما را به زبان و فرهنگ خاص خود داشته باشد و مجالی برای پیدا نمودن راه تازه ای برای زندگی بیابد.» تاریخچه انجمن معتادان گمنام در ایران: این انجمن از سال ۱۳۶۹ فعالیت […]

پیام ما امید، وعده ما رهایی از اعتیاد فعال

با رویای ما آشنا شوید: «روزی هر معتادی در دنیا فرصت تجربه پیام ما را به زبان و فرهنگ خاص خود داشته باشد و مجالی برای پیدا نمودن راه تازه ای برای زندگی بیابد.»

تاریخچه انجمن معتادان گمنام در ایران:

این انجمن از سال ۱۳۶۹ فعالیت خود را در ایران آغاز کرده و بعد از وقفه ای کوتاه در سال ۱۳۷۳ مجددا کارهای خود را توسعه داده به طوری که اولین شعبه آن در شهرستان نجف آباد طی سال ۱۳۸۰ آغاز به کار کرده است.

هم زمان با برگزاری منظم جلسات این انجمن در سطح شهرستان نجف آباد، ۳ سال بعد نیز با همکاری مسئولان شهرستان تیران، نشست های این مجموعه در این نقطه نیز آغاز شد.

در حال حاضر ۳۵ گروه و ۵۰ جلسه هفتگی در حوزه انتخابیه نجف آباد، تیران و کرون  مشغول فعالیت هستند که با مجموعه اقدامات صورت گرفته خود توانسته اند بهبودی و سلامتی مورد انتظار را برای بیش از ۳۰۰۰ عضو خود فراهم کنند.

 

تعریفی از انجمن معتادان گمنام

NA انجمنی مردم نهاد است که توسط تعدادی از معتادان در حال بهبودی و با هدف نجات معتادان در سال ۱۳۳۲ تأسیس شده و در حال حاضر در شعبه های خود را در بیشتر کشورهای دنیا دایر کرده است.

اعضای این انجمن با به کارگیری «اصول روحانی دوازده قدم NA» چگونگی زندگی بدون مواد مخدر را تجربه و آن را به صورت رایگان به دیگران انتقال می دهند تا عوارض و نابه‌‌سامانی هایی به وجود آمده از محل اعتیاد برطرف شود.

 

بیانیه روابط عمومی انجمن معتادان گمنام

در سراسر دنیا موسسات خیریه و مراکز بازپروری معتادان وجود دارد که برخی از آنها توسط اعضای این انجمن در آن مراکز به عنوان کارمند، مشاور و کارشناس مشغول کارند. اما صرف حضور اعضای این انجمن در این گونه مراکز و جمعیت ها لزوماً به این معنی نیست که آن مراکز به انجمن معتادان گمنام وابسته هستند.

در عین حال معتادان گمنام در قالب یک انجمن، هیچ نظری در مورد این مراکز و جمعیت ها ندارد.

NA به گونه ای کاملا  واضح و غیر حرفه ای با بیماری اعتیاد برخورد می کند. NA بیمارستان، مرکز درمانی، کلینیک سرپایی بیماران، کمپ های ترک اعتیاد، خانه های بهبودی و یا هیچ تسهیلاتی که مربوط به مراکز درمانی باشد را ندارد. گروه های انجمن معتادان گمنام درمان های حرفه ای، طبی یا خدمات درمانی ارائه نمی دهند. معتادان گمنام هیچ نظر یا فعالیتی در رابطه با ترک فیزیکی و سم زدایی معتاد را ندارد و هیچ گونه کمک مالی خارج از انجمن را تحت هر نامی  مانند وام، بودجه و وقف را نپذیرفته  و هزینه های خود را از طریق کمک های داوطلبانه اعضاء تأمین می کند.

تمام فعالیتهای انجمن معتادان گمنام در راستای هدف اصلی آن « پیام به معتاد در حال عذاب» بوده و هیچ گونه فعالیت دیگری نظیر فعالیت های اجتماعی، سیاسی و مذهبی ندارد. همچنین معتادان گمنام هیچ گونه عقیده ای در مورد مسائل خارجی نداشته و پرداختن به هر مساله ای به غیر از بهبودی از اعتیاد فعال را یک مسئله خارجی دانسته و آن را در جلسات منع می کنند.

فعالیتهای روابط عمومی در NA بنا بر اصل جاذبه است تا تبلیغ، اعضا موظف هستند گمنامی شخصی خود را در رسانه های جمعی نظیر رادیو، تلویزیون، مطبوعات و فضای مجازی حفظ نمایند. انجمن NA یک انجمن جهانی و شناخته شده است ولی تک تک اعضا آن باید گمنام باشند.

اصل گمنامی باعث می شود تا هویت اجتماعی اعضا فاش نشود و هر کسی بدون توجه به ممانعتهای اجتماعی قادر به عضویت در معتادان گمنام می باشد.

 

چگونه با انجمن معتادان گمنام تماس بگیریم؟

جلسات بهبودی NA در سراسر کشور و در شهرهای مختلف برگزاری می گردد. جهت آشنایی بیشتر با انجمن معتادان گمنام می توانید با شماره تلفن های زیر تماس حاصل فرمائید.

شماره تلفن آدرس جلسات شهرستان نجف آباد و تیران    ۰۹۱۳۸۹۰۰۵۴۷

شماره تلفن اطلاع رسانی و روابط عمومی شهرستان نجف آباد و تیران     ۰۹۱۳۸۱۰۲۹۲۱

نشانی سایت انجمن معتادان گمنام:     www.nairan.org

سامانه تلفن گویای انجمن معتادان گمنام    ۵۹۷۳۰۴۵۶