اهدای طلای نوجوان قهرمان جهان به شهدای مدافع حرم
اهدای طلای نوجوان قهرمان جهان به شهدای مدافع حرم

فارس: قهرمان ۱۴ ساله کاراته جهان گفت: قهرمانان واقعی مدافعان حرم هستند که بدون هیچ چشم‌داشتی از جان، مال و فرزند خود می‌گذرند و فقط به عزت اسلام و کشورمان فکر می‌کنند. پس از برگزاری مسابقات جهانی کاراته سبک iskf در آفریقای جنوبی و حضور تیم کاراته قمر بنی‌هاشم تیران و کرون در این مسابقات […]

فارس: قهرمان ۱۴ ساله کاراته جهان گفت: قهرمانان واقعی مدافعان حرم هستند که بدون هیچ چشم‌داشتی از جان، مال و فرزند خود می‌گذرند و فقط به عزت اسلام و کشورمان فکر می‌کنند.

پس از برگزاری مسابقات جهانی کاراته سبک iskf در آفریقای جنوبی و حضور تیم کاراته قمر بنی‌هاشم تیران و کرون در این مسابقات گفت‌وگویی با یکی از نوجوانان پرافتخار این تیم علی پاک‌دامن داشتیم.

وی با کسب دو مدال طلا در کاتای انفرادی و کمیته، نقره کاتای تیمی افتخارآفرینی بسیاری برای کاروان ایران در این مسابقات رقم زد.

فارس: کلاس چندم و در کدام مدرسه مشغول به تحصیل هستید؟

۱۴ ساله دارم و در کلاس هشتم در مدرسه تیزهوشان شهید اژه‌ای‌ نجف‌آباد مشغول به تحصیل هستم.

فارس: چه زمانی شروع به ورزش کاراته کردی و چه عواملی سبب پیشرفت شما در این رشته شد؟

از سال ۹۲ ورزش کاراته را آغاز کردم و در این راه علاقه شدید برنامه‌ریزی خودم همچنین همراهی پدر و مادرم و توجه استاد عزیزم آقای حیدری کمک بسیاری در پیشرفتم در این رشته ورزشی نمود.

فارس: طی این مدت فعالیتتان در رشته کاراته چند دوره مسابقات شرکت کرده‌ای و چه عناوینی به دست آورده‌اید؟

در ۵ دوره مسابقات کشوری مقام قهرمانی و یک دوره مسابقات آسیایی و همچنین حضور در لیگ کاتای جوانه‌های کشور در سال ۹۴ امسال هم اولین تجربه خود در مسابقات جهانی را داشتم که در این مسابقات ۱۷۵۰ شرکت‌کننده از ۵۷ کشور حضور داشتند.

فارس: با توجه به این‌که در مدرسه تیزهوشان مشغول به تحصیل هستی آیا تمرین‌های کاراته شما مشکلی با درس خواندنتان ایجاد نمی‌کرد؟

هرکسی در کارهایش برنامه‌ریزی داشته باشد می‌تواند با توکل به خدا چندین کار را به‌ طور جد انجام دهد و به موفقیت برسد و در اینجا این نکته به ذهنم می‌رسد که متأسفانه امروزه شبکه‌های اجتماعی موجب اتلاف وقت بسیاری از هم نوع من شده است.

فارس: بهترین خاطره دوران ورزشی‌ات تا امروز چه بوده است؟

بهترین خاطره ای‌که به نظرم می‌رسد هدیه استاد حسن اسماعیلی رییس سابق فدراسیون کاراته کشور بود که وی در یکی از جشن‌های تجلیل از قهرمانان کاراته گردنبند خودش را به من تقدیم کرد.

فارس: مدال‌ها و تجربه‌هایی که در این مسابقات به دست آوردید را مدیون چه کسانی هستید؟

اول لطف خدا و بعد از آن زحمات فراوان استاد بزرگوارم علیرضا حیدری رییس سبک شلتوکان iskf ایران که در این راه تجربه و دلگرمی‌های وی تأثیر بسیار خوبی در پیشرفتم در مسابقات کشوری و جهانی شد.

فارس: امروزه دلاورمردان دیگری هم داریم که در خارج از مرزهای کشور برای حفظ امنیت ما افتخارآفرینی می‌کنند، نظرت در مورد این قهرمانان چیست؟

مردان بزرگی مثل مدافعان حرم هستند که با ایثار و از جان‌گذشتگی‌شان برای اسلام و کشور عزیزمان ایران سرافرازی و عزت به ارمغان آورده‌اند و آن‌ها همان قهرمانانی هستند که بدون هیچ چشم‌داشتی از جان، مال و فرزند خود می‌گذرند و فقط به عزت اسلام و کشورمان فکر می‌کنند و در همین‌جا اعلام می‌کنم که مدال طلای خود را به خانواده شهدای مدافع حرم تقدیم می‌کنم.