اولین تصویر سازی شاهنامه در نجف آباد برگزار خواهد شد
اولین تصویر سازی شاهنامه در نجف آباد برگزار خواهد شد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از بینا، ناصر اسماعیلی در مصاحبه با پایگاه خبری شهرستان  نجف آباد  «بینا» گفت: تصویر سازی شاهنامه با توجه به ارتباط هنرمندان با  ادبیات به ویژه شاهنامه  در نجف آباد برگزار می شود. وی افزود: علاقه مندان به ارسال اثر میتوانند با توجه به شرائط این فراخوان، […]

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از بینا، ناصر اسماعیلی در مصاحبه با پایگاه خبری شهرستان  نجف آباد  «بینا» گفت: تصویر سازی شاهنامه با توجه به ارتباط هنرمندان با  ادبیات به ویژه شاهنامه  در نجف آباد برگزار می شود.

وی افزود: علاقه مندان به ارسال اثر میتوانند با توجه به شرائط این فراخوان، تا ۲۱ اردیبهشت آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال نمایند.

دبیر اجرایی تصویر سازی شاهنامه در ارتباط باقوانین این جشنواره اذعان داشت: آثار برای گزینش حتما باید شرایط “تصویرسازی” را دارا باشد.

وی بیان داشت: موضوع محدودیت ندارد و می تواند از تمامی بخش های شاهنامه انتخاب شود و همچنین شرکت در این رقابت هنری برای همه آزاد است، همچنین تصویرسازی برای مخاطبین هر گروه سنی آزاد است.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: هر هنرمند می‌تواند از ۱ تا ۳ اثر ارائه دهد  و برای کارهای مجموعه ای و چندلت نیز تا ۳ اثر پذیرفته می شود، ضمن اینکه اندازه تمامی آثار دیجیتال و غیردیجیتال می بایست حداقل ۳۰*۴۰ و حداکثر ۴۰ *۶۰ باشد.

دبیر اجرایی تصویر سازی شاهنامه گفت: تکمیل فرم مشخصات هنرمند و برچسب اثر الزامی و از قوانین شرکت در این رقابت است و  آثار غیر دیجیتال همانگونه که تحویل گرفته می شود به صاحب اثر باز خواهد گشت. البته هر شخص جهت احتیاط می تواند اثر را مجلد تحویل دهد.

وی در مورد نحوه ارسال آثار ابراز کرد: برای آثار دیجیتال، فایل اجرا شده با هر نرم افزار گرافیکی می بایست دارای مُد RGB با رزولوشن ۲۰۰ dpi و با پسوند JPG ذخیره شده باشد که نهایتاً به آدرس پست الکترونیک ettefagh.at@gmail.com ارسال می گردد.

اسماعیلی اضافه کرد: آثار غیر دیجیتال هم هر تصویری که بصورت دستی و با ابزارها و سطوح دستی کشیده شده باشد تحویل دبیرخانه گردد.

دبیر اجرایی تصویر سازی شاهنامه  در مورد جوایز این فراخوان گفت: به نفرات اول تا سوم لوح سپاس و جوایزی از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهدا خواهد شد.

وی افزود: نفرات چهارم تا دهم نیز لوح سپاس را از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت خواهند کرد.

اسماعیلی ادامه داد: در پایان از آثار برگزیده نمایشگاهی برگزار خواهد شد که شروع آن مقارن با روز بزرگداشت فردوسی و روز اهدای جوایز می باشد.

دبیر اجرایی تصویر سازی شاهنامه در پایان گفت: همچنین در سایتی که بزودی به این فراخوان اختصاص داده خواهد شد تمامی آثار شرکت کننده به نمایش در خواهد آمد.