اولین معلم شهید نجف‌آباد+تصویر
اولین معلم شهید نجف‌آباد+تصویر
پایگاه خبری شهرداری: شهید مهدی فتاح‌الجنان، در دومین روز سال 1339 در خانواده‌ای روحانی در نجف‌آباد به دنیا آمد. استعداد و پشتکار زیادی داشت و در کنار تحصیل که با ورود به دانشسرای تربیت‌معلم همراه شد، ورزش کاراته را هم در حد کسب عنوان قهرمانی در سطح استان، دنبال کرد.

اولین معلم شهید نجف‌آباد+تصویر

پایگاه خبری شهرداری: شهید مهدی فتاح‌الجنان، در دومین روز سال ۱۳۳۹ در خانواده‌ای روحانی در نجف‌آباد به دنیا آمد. استعداد و پشتکار زیادی داشت و در کنار تحصیل که با ورود به دانشسرای تربیت‌معلم همراه شد، ورزش کاراته را هم در حد کسب عنوان قهرمانی در سطح استان، دنبال کرد.
عاشق معلمی بود و اولین تدریس‌هایش را از روستاهای شهر دهق شروع کرد. به کتاب و کتاب‌خوانی علاقۀ ویژه‌ای داشت و بقیه را به این‌کار تشویق می‌کرد. در کنار تقید به نماز‌شب، پیگیر برپایی جلسات قرآن و مراسم عزاداری بود و پیش از انقلاب با جمعی از دوستانش، اعلامیه‌های حضرت‌امام را چاپ و توزیع می‌کردند.
با پیروزی انقلاب، فعالیت در کمیته را با اقداماتی چون مبارزه با مواد‌مخدر شروع کرد و چندین‌‌بار هدف حملات قاچاقچیان قرار گرفت.
با شروع جنگ، در قالب نیروهای جهاد‌سازندگی نجف‌آباد به جنوب رفت و بعد از سه مرحله اعزام که با یک مجروحیت نیز همراه بود، در نهایت ۵مهر۶۰ طی عملیات ثامن‌الائمه و شکستن حصر آبادان در ۲۱سالگی به شهادت رسید.
حدود ۲سال بعد نیز برادر کوچک‌ترش غلامحسین، در ۱۰ اسفند ۶۲ در ۱۸سالگی طی عملیات خیبر در جزایر مجنون به شهادت رسید.
حجت‌الاسلام اسدالله فتاح‌الجنان پدر این شهیدان که سال‌ها امامت جمعه شهر مبارکه را بر عهده داشت، در زمان حیاتش، زمینی را برای احداث کتابخانه و مجموعه فرهنگی اهدا کرد که در حال حاضر کتابخانه‌ شهیدان فتاح‌الجنان به عنوان اولین و جامع‌ترین کتابخانه ویژه نابینایان شهرستان در محل آن ساخته و تجهیز شده است.
شهید مهدی فتاح‌الجنان اولین معلم شهید نجف‌آباد، در بخشی از وصیت‌نامه‌اش که حدود یک‌ماه قبل از شهادت نوشته، آورده: «دو راه در پیش دارم. یک‌راه این‌که حسین‌وار مانند شهدای گذشته با تمام وجودم در راه خدا پوئیدن و رفتن را انتخاب کنم و به صف شهداء بپیوندم و دوم این‌که مانند یزیدها، حیوان‌وار بمانم و بخورم و بخوابم و هیچ حرکت و هجرتی نداشته باشم و هیچ در هیچ شوم. و در این دنیا در نزد خداوند و در برابر خون پاک شهدا مسئول باشم و در آن دنیا نیز به آتش دوزخ گرفتار آیم. و اینک زندگی و راه اول را برگزیده‌ام و می‌خواهم هجرت کنم و چهارچوب تنگِ زمانه و این حیات پست را بدرم.»

منبع: کنگره شهدای نجف آباد

شهید مهدی فتاح الجنان

شهید مهدی فتاح الجنان

اولین معلم شهید نجف‌آباد+تصویر