اولین نشست هماهنگی  سازمان های مردم نهاد  در نجف آباد
اولین نشست هماهنگی  سازمان های مردم نهاد  در نجف آباد

 پایگاه خبری شهرداری نجف آباد: این نشست در فرمانداری ویژه شهرستان نجف آباد با حضور معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار نجف آباد و جمعی از مسئولین و نمایندگان سازمان های مردم نهاد و ثمن (نیکوکاری) برگزار گردید. در ابتدا معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه شهرستان نجف آباد از زحمات و تلاش های بی وقفه […]

 پایگاه خبری شهرداری نجف آباد: این نشست در فرمانداری ویژه شهرستان نجف آباد با حضور معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار نجف آباد و جمعی از مسئولین و نمایندگان سازمان های مردم نهاد و ثمن (نیکوکاری) برگزار گردید.

در ابتدا معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه شهرستان نجف آباد از زحمات و تلاش های بی وقفه ی همه ی سازمان های مردم نهاد در شهرستان که به واسطه ی فعالیت ها و خدماتشان، به نوعی بخشی از بار مسئولیت دولت را متحمل شده اند و با واگذاری امور مردم به بخش خصوصی تلاش کرده اند تا تصدی گری دولت کاهش یابد تشکر و قدردانی نمود و نیز نقش بی بدیل سازمان های مردم نهاد در تحقق حماسه ی بزرگ سیاسی اخیر را یاد آور شد.
بابک ایران پور با ذکر این نکته که زمان زیادی از شکل گیری سازمان های مردم نهاد در سراسر کشور نگذشته است و گفت: اعنماد دولت به سازمان های مردم نهاد به همراه نگاه مثبت مسئولین منجر به تأسیس این سازمان ها در سراسر کشور و به خصوص استان اصفهان و شهرستان نجف آباد یکی از عمده دلایل رشد این سازمانه در این زمان کوتاه است.
وی هدف از برگزاری این نشست را آشنایی، هماهنگی و تعامل بین سازمان های مردم نهاد و ثمن با سایر ادارات برشمرد و وظیفه ی دستگاه های دولتی و اجرایی را نظارت بر عملکرد سازمان های مردم نهادی دانست تا ضمن ارائه ی گزارش عملکرد سالیانه و مالی خود به فرمانداری، سایر سازمان ها نیز از حوزه های فعالیت شان آگاهی یابند.
در حال حاضر در شهرستان نجف آباد ۴۸ عنوان مجوز فعالیت بصورت سازمان های مردم نهاد وجود دارد که به صورت زیر تفکیک شده اند:
هجده مرکز اجتماعی، ۹ مرکز فرهنگی، سه مرکز علمی پژوهشی، یک مرکز بهداشت و سلامت، یک مرکز ورزشی، دو مرکز کشاورزی، دو مرکز میراث فرهنگی، ۶ مرکز ترک اعتیاد، یک مرکز دفاع از حقوق شهروندی، یک مرکز نجوم، یک مرکز منابع طبیعی، هجده مرکز نیکوکاری و خیریه و ۲ مرکز حمایتی.