رونمایی از اولین کتاب سال تصویرگری در نجف آباد
رونمایی از اولین کتاب سال تصویرگری در نجف آباد
پیش از ظهر امروز در مراسمی که به میزبانی دانشکده فنی و حرفه ای سمیه نجف آباد برگزار شد، اولین کتاب تصویرگری سال اصفهان که آثار بیش از صد طراح استان در آن منتشر گردیده به صورت رسمی رونمایی شد.

رونمایی از اولین کتاب سال تصویرگری در نجف آباد

در این برنامه که با حضور جمعی از مدیران شهرستان و انتشارات مهر زهرا (س) به همراه دانشجویان و اساتید دانشکده سمیه در کنار برخی از هنرمندان برگزار شد، الهام ایمانیان مدیر دانشکده در سخنانی گفت:نزدیک به هشتاد نفر از هنرمندانی که آثارشان در این کتاب به چاپ رسیده، از دانشجویان یا اساتید این مجموعه هستند.

ایمانیان از انتشارات مهر زهرا (س) به عنوان یکی از مجموعه های موفق در استان و یک برند شناخته شده در شهرستان یاد کرد و افزود: این مجموعه که در حال حاضر بیش از دو هزار دانشجو در رشته ها و مقاطع مختلف دارد، به عنوان نسل سوم آموزش های مهارتی تمرکز خود را بر روی تلفیق پژوهش های علمی با مهارت های عملی جهت تبدیل علم به ثروت متمرکز کرده است.

اشاره به استقبال ناشران داخلی و خارجی حاضر در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از انتشار اولین کتاب تصویرگری سال استان اصفهان آخرین مطلبی بود که مدیر دانشکده سمیه با بیان آن خاطر نشان ساخت: اتفاقات مبارکی که با عرضه این کتاب شاهد آن بوده ایم را مدیون تلاش انتشارات مهر زهرا و زحمات اساتید و پرسنل دانشکده در کنار همت دانشجویان هستیم.

 

بد سلیقه شده ایم

در بخش دیگری از این برنامه نیز مهدی تمیزی از اساتید جوان و سرشناس هنر تصویرگری استان در سخنانی با تشریح تاریخچه و اهمیت این هنر اظهار داشت:بر خلاف تاریخ درخشان این هنر در ایران که با ریزبینی و نکته سنجی های خاص همراه بوده، متاسفانه در حال حاضر با نوعی بد سلیقگی در بیشتر تصویرسازی ها مواجه هستیم.

تمیزی به نمونه هایی از مفاهیم به کار رفته در تصویرسازی اصیل ایرانی در باغ موزه چهلستون اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: بر خلاف تصور بسیاری از افراد که معتقد به اصل سادگی در تصویرسازی هستند، به نظر می رسد کار حرفه ای در این عرصه و فراهم کردن زمینه کشف و شهود در آثار منتشره، به زیبایی و جذابیت هر چه بیشتر این هنر کمک خواهد کرد.

اشاره به رسوخ هنر تصویرگری به حوزه ادبیات و بیان قطعه شعری در این خصوص، بخش پایانی صحبت های این هنرمند را تشکیل می داد.

رونمایی از کتاب سال تصویرگری استان اصفهان و تقدیر از برخی اساتید حاضر در جلسه دیگر بخش برنامه را تشکیل می داد.

در این کتاب که آماده سازی آن بیش از هفتصد نفر ساعت و شش ماه زمان برده، از مجموع ۳۸۰ اثر ارسالی به دبیرخانه جشنواره، آثار ۱۰۹ طراح برگزیده در یکصد و هشتاد ودو صفحه به صورت رنگی و گلاسه منتشر شده است.

یازده نفر از هنرمندان شاخص این عرصه نیز برای این کتاب مقدمه نوشته اند.

رونمایی از کتاب سال تصویرگری در نجف آباد

رونمایی از کتاب سال تصویرگری در نجف آباد

رونمایی از اولین کتاب سال تصویرگری در نجف آباد