ایمان قوی ترین بمب هسته ای در برابر استکبار جهانی است
ایمان قوی ترین بمب هسته ای در برابر استکبار جهانی است

[box type=”shadow” ]قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس، بعد از ظهر امروز، در مراسم هفتمین روز شهادت سردار ناصر توبه ییها، از جانبازان ۸ سال دفاع مقدس که در مسجد جامع نجف آباد برگزار شد، شهدا را منشأ رحمت و لطف الهی خواند و گفت: خداوند با نگاه به شهدا، ما را مورد نظر و لطف […]

[box type=”shadow” ]قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس، بعد از ظهر امروز، در مراسم هفتمین روز شهادت سردار ناصر توبه ییها، از جانبازان ۸ سال دفاع مقدس که در مسجد جامع نجف آباد برگزار شد، شهدا را منشأ رحمت و لطف الهی خواند و گفت: خداوند با نگاه به شهدا، ما را مورد نظر و لطف خود قرار می دهد. [/box]

وی عزت شهدا را، عزتی الهی عنوان کرد و گفت: عزتی که شهدا به پیروی از مولایشان، امام حسین (ع) به دست آوردند، بر اثر مال، قدرت و حکومت نبوده است و این تنها عزتی است که تا قیامت باقی خواهد ماند.

فرمانده سپاه قدس در ادامه برگزاری یادواره شهدا و پاسداشت آنها را نه تنها یادآوری بلکه تذکری برای تمام افراد دانست که بهترین شیوه تربیتی و تجربه عملی در راه زندگی است که حتی با گذشت سال ها و حتی از بین بردن قبور آنها نیز از میان نخواهد رفت.

سلیمانی با اشاره به حقیقت دفاع مقدس، بیان داشت: ۸ سال دفاع مقدس، همانند گنجی است که هر چه بگذرد بر نورانیتش افزوده خواهد شد، که نشانه آن حضور کاروان های نور و توسل به همین قبور شهدا است و هزاران جوان، چنان در این راه قرار گرفته اند که این شهیدان را الگوی عملی زندگی خود قرار داده اند.

وی درباره عوامل پیروزی و یا شکست در یک جبهه جنگ افزود: برای پی بردن به عوامل پیروزی یا شکست، باید به اثرات آن جنگ توجه کرد که آیا تأثیر مخرب داشته یا تأثیر سازنده و این مسأله ای است که باید نه به صورت موضوعی، بلکه به صورت عمقی مورد بررسی قرار گیرد.

فرمانده سپاه قدس ۳عامل مهم را در تاریخ جنگ مؤثر دانست و خاطرنشان کرد: رابطه جنگ با مذهب، رابطه جنگ با ملیت و تاریخ و رابطه جنگ و تأثیرات فرهنگی و اقتصادی و مدیریتی که در جامعه دارد، از جمله عوامل تأثیر گذار هر جنگی در جوامع است.

سلیمانی با اشاره به جنگ های اخیر که در منطقه توسط آمریکا به دفاع از افغانستان و عراق صورت گرفته است، افزود: اگر در بین مردم این کشورها نظرسنجی صورت گیرد که آیا آمریکا که برای دفاع از شما وارد این جنگ شده است، چه میزان رضایت دارید، بیش از ۸۰ درصد ناراضی هستند.

وی در ادامه بیان داشت: این تهاجم تنها در ظاهر برای دفاع از ملت بوده است، ولی در اصل بر اساس محاسبات نظامی و تکنولوژیکی و مادی صورت گرفته است و به گونه ای مورد طراحی قرار گرفته که خود پیروز این میدان باشند.[box type=”shadow” ]سردار سلیمانی با اشاره به جنگ‌های اخیر که در منطقه توسط آمریکا، به دفاع از افغانستان و عراق صورت گرفته است، افزود: اگر در بین مردم این کشورها از ورود آمریکایی ها نظرسنجی صورت گیرد، بیش از ۸۰ درصد ناراضی هستند.[/box]

سلیمانی ایمان و ایدئولوژی را عامل مورد غفلت در محاسبات نظامی دنیا عنوان کرد و افزود: جنگ ۳۳ روزه لبنان، به تمام دنیا نشان داد که غیر از محاسبات دقیق نظامی، عاملی به اسم ایمان نیز وجود دارد که هیچ تکنولوژی و ابرقدرتی نخواهد توانست در برابر آن ایستادگی کند.

وی در ادامه بیان داشت: ۸ سال دفاع مقدس ایران نیز که برگرفته از مکتب امام حسین(ع) شکل گرفته بود و تمام محاسبات دقیق نظامی را بر هم ریخت و عظیم تر از هر بمب هسته ای بر دهان دشمن وارد شد.

فرمانده سپاه قدس ایدئولوژی شکل گرفته در میدان نبرد را نه یک حالت عرفانی صرف، بلکه تشکیل شده از انسان هایی دانست که مجسمه این ایدئولوژی شدند و دفاع مقدس، نمونه ای دیگر از کربلایی شد که در مکتب آن جوانانی به فرماندهی رسیدند که تمام نیکی ها یک جا در آنها جمع شده بود.

وی ایدئولوژی را مؤثرتر از هر بمب هسته ای دانست و عنوان کرد: امام خمینی (ره) بزرگترین خدمت را به ملت ایران کرد و آن پشتوانه عظیم مذهب بر ملیت بود که خیلی از افراد معنای آن را نفهمیدند و زمانی که مذهب پیشتوانه ملت ها قرار نگیرد، چیزی جز آن چه در کشورهای عربی شاهد هستیم، به دست نمی آوردیم.

سلیمانی در پایان با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب، افزود: رسیدن به قله، کار بسیار بزرگی است ولی مهم تر از رسیدن به قله، ایستادن در قله است، که شهدا با این مقام عظیم این سخن را اثبات کردند.

قابل ذکر است، سردار شهید ناصر توبه ییها، پس از مجروحیت در سال ۶۲ علاوه بر از دست دادن بینایی، دچار ضایعه نخاعی نیز شده بود که پس از نزدیک به سی سال تحمل رنج و سختی به درجه رفیع شهادت رسید.

این سردار شهید در زمان جنگ با ۲۱ سال سن، فرماندهی یکی از گردان های لشگر ۴۱ ثار الله کرمان را بر عهده داشت و در عملیات والفجر چهار، بر اثر اصابت ترکش به ناحیه سر و صدمات ناشی از موج انفجار، از ناحیه کمر قطع نخاع شده بود