بازار عراق نجات‌بخش موزائیک نجف‌آباد
بازار عراق نجات‌بخش موزائیک نجف‌آباد

رئیس اتحادیه خدمات ساختمانی شهرستان نجف‌آباد گفت: فعالان صنعتی شهرستان نجف‌آباد به جای وعده‌های تبلیغاتی مسئولان به تسهیلات نوسازی تجهیزات نیاز دارند. عبدالله حبیب الهی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تجهیزات و ماشین الات این صنف در شهرستان نیازمند نوسازی است چرا که دستگاه‌های فعلی مصرف برق و نیروی کار زیادی نیاز دارد. […]

رئیس اتحادیه خدمات ساختمانی شهرستان نجف‌آباد گفت: فعالان صنعتی شهرستان نجف‌آباد به جای وعده‌های تبلیغاتی مسئولان به تسهیلات نوسازی تجهیزات نیاز دارند.
عبدالله حبیب الهی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تجهیزات و ماشین الات این صنف در شهرستان نیازمند نوسازی است چرا که دستگاه‌های فعلی مصرف برق و نیروی کار زیادی نیاز دارد.

وی افزایش کیفیت موزائیک را از دیگر مزایای مدرن سازی تجهیزات دانست و افزود: وعده‌های مسئولان در خصوص حمایت و نوسازی صنایع این شهرستان بیشتر جنبه‌ای تبلیغاتی داشته و فعالان صنعتی تاکنون حمایت واقعی از بانک‌ها ندیده‌اند.

کارگران ماهر در این شغل کمیاب شده‌اند

رئیس اتحادیه خدمات ساختمانی شهرستان نجف‌آباد ادامه داد: کارگری در حرفه موزائیک‌سازی به صورت سنتی متداول سخت است که اکثرا اتباع افغان به آن تن می‌دهند اما اداره کار نیز شرایط بکارگیری این افراد را در واحدهای موزائیک سازی محدود شده است.

حبیب الهی گفت:یافتن کارگران افغانی ماهرکه مجوز اقامت داشته باشند برای موزائیک سازان در نجف آباد مشکل ساز شده است.

وی در ادامه یادآور شد: با شرایط بوجود آمده کارگران افغانی دارای مجوز اقامت نیز دستمزد های خود را بالا برده اند که این امر بر فشار مالی به صاحبان کارگاههای موزائیک سازی افزوده است.

عضو هئیت مدیره اتحادیه صنف موزائیک سازان شهرستان نجف آباد در ادامه گفت: نزدیک به ۸۰ واحد موزاییک سازی شهرستان وجود دارد که تعداد۶۰ واحد آن فعال و ۲۰ کارگاه نیز به دلایل مالی ذکر شده به صورت غیر فعال درآمده است.

حبیب الهی در خصوص کیفیت محصولات در این شهرستان اظهار داشت:به طور کلی موزائیک سازی در استان اصفهان دارای کیفیتی برتر در کشور است چرا که انواع ریگ ها با رنگهای گوناگون و پودر سنگهای مرغوب استان و کشور در ساخت موزاییک بکار گرفته می شود.

وی افزود: این امر موجب شده است که حدود ۵۰ درصد موزائیک تولیدی شهرستان نجف آباد نیز به سایر استان های کشور ارسال شود.

عراق مقصد اصلی صادرات شهرستان

رئیس اتحادیه خدمات ساختمانی شهرستان نجف آباد ادامه داد: بخش عظیمی از تولید موزائیک در نجف آباد به عراق صادر می شود به عبارت بهتر نیاز صنعت ساختمان این کشور به نحوی نجات بخش کارگاههای موزائیک سازی در این شهرستان شده است.

حبیب الهی یادآور شد: یکی ازدلایل کاهش مصرف موزائیک در سراسر کشور که تاحدی بر فروش محصولات کارگاهای موزائیک سازی در نجف آباد نیز اثر منفی گذاشته آن است که امروزه مردم سرامیک را به عنوان جایگزین موزاییک کف برگزیده اند.

وی در ادامه از افزایش دو برابری قیمت سیمان های سفید و سیاه در یکسال گذشته انتقاد کرد.