بدحجابِ انقلابی
بدحجابِ انقلابی
خانمی 30 تا 35 ساله که به جهت حجاب از منشی ها و کارمندهاشان بدتر بود به استقبال آمد. «من از روزی که این شرکت تولیدی را تاسیس کردم با همکاران عهد بستیم 3 درصد درآمد شرکت -و نه سود- را خرج کار خیر کنیم.»

بدحجابِ انقلابی

خانمی ۳۰ تا ۳۵ ساله که به جهت حجاب از منشی ها و کارمندهاشان بدتر بود به استقبال آمد. «من از روزی که این شرکت تولیدی را تاسیس کردم با همکاران عهد بستیم ۳ درصد درآمد شرکت -و نه سود- را خرج کار خیر کنیم.»

به گزارش مشرق، محسن مهدیان فعال رسانه‌ای طی یادداشتی در کانال تلگرام خود نوشت:

یکی از دوستان تماس گرفت که خانمی تمایل دارد در منطقه بشاگرد درمانگاه بسازد و دنبال یک گروه جهادی است.
در محل کار خیر وعده کردیم. خانمی ۳۰ تا ۳۵ ساله که به جهت حجاب از منشی ها و کارمندهاشان بدتر بود به استقبال آمد. به دل گفتم آخه من به اینجا چه کار؟!

معطل نکردم؛ از بشاگرد گفتم. اینکه فلان روستا خوابگاه نیاز دارد و … که پرید میان صحبتم: “راستش من تمایل دارم در روستای اهل سنت یک درمانگاه یا مدرسه بسازم” در دلم گفتم ای داد بیداد. بازهم ژست های روشنفکری. گفتم مختارید اما چرا؟ خیلی ساده گفت: “به دو دلیل. اول اینکه شیعه باید به اهل سنت محبت کند و دوم هم اینکه بسیاری ازین تکفیری ها از مناطق سنی نشین فقیرند. اگر ما کمک کنیم، تکفیری ها کمتر می توانند آنجا فعال شوند.”

احتمالن حیرت من در آن لحظه حدس زدنی است.

گذشتیم. تا اینکه گفت: “راستش ماجرا فقط همین هم نیست. من احساس می کنم حقی گردنم است.”

با تردید از گفتن یا نگفتن ادامه داد: ” مدتها پیش فرصتی پیش آمد کربلا روم. از سفر که برگشتم خواب عجیبی دیدم. یک نفر در خواب اسم دو نفر نیازمند را آورد که لازمست توسط من عازم کربلا شوند. هر دو را می شناختم. صدایشان زدم و ماجرا را شرح دادم؛ که یکی از انها با اشاره به دیگری گفت فلانی اهل سنت است و کربلا نمی رود. گفتم اشکال ندارد. هر طور خواستید خرج کنید…پول را دادم و هردو اتفاقن راهی کربلا شدند… نمی دانم در کربلا چه گذشت اما هرچه بود نفر دوم شیعه برگشت.”

حرفی نمانده بود؛ جز شگفتی و بهجت درونیم.

اجرائی تر سخن گفتیم تا اینکه رسیدیم اینجا: “من از روزی که این شرکت تولیدی را تاسیس کردم با همکاران عهد بستیم ۳ درصد درآمد شرکت -و نه سود- را خرج کار خیر کنیم.”

در ادامه از قرار دیدنی شان گفت: ” با همکارها قرار گذاشتیم که این کار خیر جمعی است. همه با هم شریکیم. این بچه ها می دانند که هرچه بیشتر کار کنند، بیشتر به دیگران کمک می کنند. همین قرار باعث شده با انگیزه بیشتری کار کنند.”

عجب؛ یک کار خیر جمعی و روش اخلاقی و انسانی برای رشد بهره وری در تولید.

بیرون از شرکت با خودم گفتم:”اگر بدحجابی نقص است، ظاهرگرایی هم نقصی بزرگی است. چه بسا امثال این خانم که از امثال من متدین ترند و انقلابی تر” برای قضاوت بدحجابی لازم نیست نقص را نبینیم؛ اما به داشته ها و شاخص های مهمتر آدمها توجه کنیم… جامعه ما متدین است.

حجاب

حجاب

بدحجابِ انقلابی