بدون تدبیر رهبری، امروز بحران داشتیم
بدون تدبیر رهبری، امروز بحران داشتیم
ایمنا: امام جمعه نجف‌آباد گفت: اگر رهبر معظم انقلاب در اولین روزهای ورود کرونا به ایران، با قوت و قدرت به میدان هماهنگی قوای سه گانه و دستگاه‌های مختلف نیامده بودند، امروز به جای روند کاهشی مبتلایان و فوت‌شدگان کرونا، با بحرانی تمام عیار مواجه بودیم.

بدون تدبیر رهبری، امروز بحران داشتیم

ایمنا: امام جمعه نجفآباد گفت: اگر رهبر معظم انقلاب در اولین روزهای ورود کرونا به ایران، با قوت و قدرت به میدان هماهنگی قوای سه گانه و دستگاههای مختلف نیامده بودند، امروز به جای روند کاهشی مبتلایان و فوتشدگان کرونا، با بحرانی تمام عیار مواجه بودیم.

 حجتالاسلام و المسلمین حسناتی که به تازگی دوران نقاهت کرونا را پشت سر گذاشته در نشست خبری تشکیل ستاد مردمی کمک مومنانه شهرستان با اعلام این مطلب افزود: ورود رهبری به موضوع زمینهساز هماهنگی کامل مجموعههای مختلف شد و در ادامه نیز همکاری بینظیر و باورنکردنی مردم، امکان مدیریت این بحران را فراهم آورد.

حسناتی شرایط سخت و ابتلاهای جمعی را زمینهای برای امتحانهای الهی، بیدار شدن انسانها و زمینهساز بروز توانمندیهای مختلف دانست و گفت: مردم با وجود تمامی مشکلات اقتصادی و علیرغم امیدشان به رونق کسب و کارها در شب عید برای جبران بخشی از معضلات طول سال، نهایت همکاری را با تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا داشتند و این نشانهای است برای مسئولان که اگر صادقانه عمل کنند، جامعه نیز آماده هرگونه همراهی در مسیر رسیدن به زندگی بهتر است.

وی از پیشرو بودن شهرستان نجفآباد در زمینههای مختلف گفت و اضافه داشت: حدود یک هفته قبل از سخنان مهم رهبری در نیمه شعبان، دستگاههای متولی به همراه خیریهها، موکبها و دیگر مجموعههای فعال، طی نشستی اولین هماهنگیها برای کمک به آسیب دیدگان شرایط اخیر را شروع کرده بودند که با دستور حضرت آقا این موضوع تسریع شد و در حال حاضر با هدف هماهنگی بیشتر و حذف موازیکاریهای احتمالی، ستاد مرکزی کمک مومنانه شهرستان در دبیرستان آیت الله ایزدی در خیابان فرخی تشکیل شده است.

امام جمعه نجفآباد ضمن تشکر از فعالیتهای بسیار خوب ستاد مردمی مقابله با کرونا، کارکرد ستاد کمک مومنانه را صرفا تسهیل کننده دانست و اضافه داشت: در مقطع زمانی تشکیل ستاد مردمی، عمده نیاز کشور مسائل بهداشتی بود و در حال حاضر اولویت ما رسیدگی به معیشت خانوادههای ضعیف است و با هماهنگیهای صورت گرفته این دو ستاد در کنار هم کار را ادامه خواهند داد.

 

 جمعآوری و توزیع کمکها باید کریمانه باشد

امامجمعه نجفآباد در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به تشکیل پایگاه جمع‌‌آوری کمکهای مردمی در نقاط مختلف شهرستان و امکان فعال شدن این پایگاهها در تمامی مساجد بیان داشت: تمامی مراحل جمعآوری، شناسایی آسیبدیدگان و ارائه کمکها بایستی کریمانه و با قید حفظ آبرو و شان افراد صورت گیرد. نمیخواهیم کمکها را از هر کسی و به هر قیمتی دریافت کنیم.

حجتالاسلام حسناتی ضمن دعوت از عموم مردم برای اصلاح برخی رویههای غلط در دادن افطاری و ادای نذر ادامه داد: برخی کسبه و تولید کنندگان که روزگاری چندین شغل ایجاد کرده بودند، امروز در آستانه ورشکستگی قرار گرفتهاند و مشکل این گروه با دادن یک بسته غذایی نه تنها حل نمیشود، بلکه تشدید نیز خواهد شد. در این گونه موارد نیازمند اقدام عاجل دولت و مجلس در موضوعاتی مانند امهال تسهیلات، مالیات و بیمه هستیم.

اظهار امیدواری برای ورود قویتر صندوقهای قرضالحسنه شهرستان به عرصه کمک به مشاغل آسیبدیده دیگر موردی بود که حسناتی با بیان آن خاطر نشان کرد: نیازها فقط به مسائل مادی منحصر نمیشود و در موضوع امنیت روانی جامعه نیازمند کمک بیشتر روانشناسان و فعالان فضای مجازی هستیم.

امام جمعه نجفآباد بر استفاده حداکثری از توان اجرایی و مدیریتی جوانان در این عرصه تاکید داشت و ضمن اظهار امیدواری برای کاهش تدریجی مشکلات و برپایی جشن غلبه بر کرونا و تبعات اقتصادی آن در عید فطر افزود: تمامی این اقدامات، نافی مسئولیت دستگاههای مختلف نیست و قرار نیست هیچ جایی جلوی حرکتهای خودجوش مردمی گرفته شود.

تاکید بر مستندسازی فعالیتها، اهمیت حفظ اشتغالهای موجود و ایجاد فرصتهای جدید با کمک خیرین، اولویت شناسایی و رسیدگی به آسیب دیدگان با محوریت مجموعههای خانوادگی و محلهای و تصمیم در خصوص ویژه برنامههای ماه مبارک رمضان براساس شرایط و ابلاغهای ستاد ملی مقابله با کرونا، دیگر مطالب مورد اشاره حسناتی در این نشست خبری را تشکیل میدادند.

مصطفی حسناتی

مصطفی حسناتی

بدون تدبیر رهبری، امروز بحران داشتیم